stoteren motor

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217966

    heb inlaat pakking vervangen en nieuwe bougies
    rotor kabels en verdeelkap.
    motor loopt beter meer vermogen maar stoterd nog tussen 1000 en 2000 toeren kan dit de kleppen zijn.

    #17621631

    heeft de mijne ook maar enkel als die ijskoud staat en dat de eerste 10sec lang. Als je gas geeft bij koud starten houd hij in en draait hij precies op4 cilinders. Eén maal je eens gas geeft draait hij weer zéér mooi en heb je er totaal geen last meer van. Ik verdenk dat dit de temperartuursensor is.

    #17621632

    De voetjes waarin de injectoren zitten kunnen ook gescheurd zijn of de pakking die daaronderzit is lek.

    Heeft hij het ook onbelast?

    Dan kun je dit even testen door met een spuitbus remmenreiniger op verschillende plekken te spuiten. Als de motor anders gaat lopen, weet je dat er op die plek een lek zit.

    #17621633

    ook onbelastmaar het meest tussen de 1000 en de 2000 t.
    tot zo ver bedankt zal het met de spuitbus probeeren

    #17621634

    idd valse lucht, verwacht ik ook. rubbertje van je injectors.
    of gekker, de inlaatpakking, heb ik hier ook gehad.

    een klep ben ik niet zo bang voor, hooguit een stoter welke even niet meekomt.

    #17621635

    loopt ie toevallig op gas???
    zoja als die een back fire heeft gehad en de luchtmassameter een opdonder heeft gehad dan zou het kunnen dat het daar aan licht.
    dus probeer eens een andere luchtmassameter..
    dan is het misschien wel weg.

    #17621636

    ja hij loopt op gas en al een andere luchtmassa meter geprobeerd,ben met nieuwe pakkings bezig van de injectors hopen dat dit het is .

    #17621637

    heb de kleppendeksel er af kleppen gaan goed mee ,maar wel dikke smurie in deksel en op kop.

    #17621638

    en loopt ie al weer goed???

    #17621639

    origineel gepost door goodoldopel
    heb de kleppendeksel er af kleppen gaan goed mee ,maar wel dikke smurie in deksel en op kop.

    We noemen dit “sludge”.
    Dit is water(-damp) dat zich vermengd heeft met olie(-dampen) en neerslaat.
    Dit kan vrschillende oorzaken hebben:
    1. oude motorolie
    2. hele slechte motorolie
    3. vaak korte stukjes rijden, waardoor de motor niet op temperatuur komt.
    4. motor koomt helemaal niet op bedrijfstemperatuur.
    5. lekke koppakking

    Alle smurrie goed verwijderen en je carterventilatie nakijken of deze nog open is (slang vanaf kleppendeksel)
    Olie en oliefilter vernieuwen.

    #17621640

    @ goodoldopel;

    Weet je de oorzaak al ? Zit met een soortgelijk probleem.

    #17621641

    Ben er nog niet helemaal achter heb net de nieuwe injector rubbers binnen gekregen, hier lekt er lucht bij naar binnen ga hier volgende week mee bezig . Dan laat ik weer van mij horen bedankt voor de reactie.

    #17621642

    gister injectors rubbers en pakkings vervangen.
    werd iets beter.
    Toch maar met lucht massa meter bezig,wat bleek is iemand mee aan het rot zooien geweest.
    Onderkant van de meter lag los dicht gekit.
    Uit mekaar gehaald nieuwe schroefen er in en nieuwe pakkingsvloeistof.
    Ook tussen de gas inlaat.
    En proberen en loopt gelijk weer op benzine 1 probleem op gelost.
    Maar schokt nog steeds tussen de 1 en 2000 toeren.
    Bobine primair rond de 7 ohm dit is goed. secundair kleine spoel 0,90 ohm,moet tussen de 0,36 en de 0,45 ohm. Dus vervangen.
    Zou het hier van komen.

    graag jullie mening.

    #17621643

    hmm ik heb hier ook last van… enkel bij koude start op benzine

    stationair niks aan de hand totdat je rond de 1500/2000tpm komt stotteren en gek doen. daar boven niks aan de hand…

    als ik overschakel op gas, is er niks aan de hand.

    luchtmassa meter en inlaat slang ga ik komende week is vervangen.

    ps. welke kleur koelvloeistof tempsensor heeft een c30ne?

    #17621644

    geen idee, heb m dr niet op zitten :P

    maar dacht dat ie blauw was….toch?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.