Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Stoten en schokken bij accelereren.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 1 maand geleden door .
-
AuteurBerichten
-
24 oktober 2011 om 15:17 #17242567
Beste mensen,
Even een vraagje:
Nu het weer kouder word, merk ik dat m’n Kadettje minder soepel gaat lopen. Ik heb dit probleem vooral als ik schakel, koppeling op laat komen, en dan gas ga geven.
Zomers was dit probleem ook wel, maar minder erg.Als ik dan gas geef wanneer de koppeling geheel aan is gegrepen, kan de Kadett erg gaan schokken/stoten. (Alsof ie dan van stationair (koppeling in) naar gasgeven, over moet schakelen ofzo. (Hoe verder ik schakel, hoe minder erg ie het gaat doen) Soms als ik de koppeling intrap valt de motor zelfs uit, terwijl de motor geheel warm is.
Is dit normaal? (Lijkt me niet) Zo nee, wat valt hier aan te doen?Groeten,
Kevin24 oktober 2011 om 15:34 #17931510type motor?
24 oktober 2011 om 16:04 #17931511hey kevin,
Das vervelend !
Maare, heb je de verdeelkap en rotor vervangen ?
Die 2 dingen zijn erg gevoelig voor vocht.
Dit probleem heb ik ook wel en als ik de verdeelkap en rotor vervangen heb is het altijd weer over !Rik ;)
24 oktober 2011 om 16:06 #17931512@*Jurgen* wrote:
type motor?
Deze Opelfanaat heeft het volgende motortype:
Opel Kadett E 1.3NB S6 uit 1989
aangezien deze man nachtdiensten draait zet ik hem hier maar neer king:
Rik ;)
24 oktober 2011 om 16:24 #17931513ja,of de hoogspanningskabel (tussen delcokap en bobijn), die laten het ook nog al is afweten. vroeger is aan de hand gehad.
24 oktober 2011 om 18:03 #17931514@KadAstra-EF wrote:
@*Jurgen* wrote:
type motor?
Deze Opelfanaat heeft het volgende motortype:
Opel Kadett E 1.3NB S6 uit 1989
aangezien deze man nachtdiensten draait zet ik hem hier maar neer king:
Rik ;)
Haha! Jij weet ook alles van mij he? ;) Mooi makkelijk zo! :p
Maar idd! Dat is mijn motortype…Dus jij denkt Rotor, Verdelerkap? Kan het idd wel even proberen! Vervangen kan nooit geen kwaad! Ik haal hem morgen ofzo wel ff open! Als ie versleten is of iets dergelijks, kan ik dat zien?
@ Acab:
Hoogsspanningskabel, delcokap, waar zit dat?Ook vergeet ik nog wat te vertellen. Als ik gas geef (wanneer de koppeling net heeft aangegrepen) lijkt het net of de motor eerst inhoud, en vervolgens pas gaat accelereren.
Groeten,
Kevin24 oktober 2011 om 20:06 #17931515Wat “acab” bedoelt is de bobinekabel die tussen de verdeelkap zit en de bobine. (op linkerveerpoot)
Haal de verdelerkap maar eens los, het zal mij niets verbazen dat er allemaal vocht en corrosie zit.
De rotor slijt met de kilometers dus het stangetje wordt kleiner wardoor de ruimte tussen de 4 metaalpunten en de rotor groter wordt.
Tja, en dan nog viezigheid erbij en je hebt stotteren.Vervangen kost niet veel geld en moeite en je kan je WEL een hoop ellende besparen haha.
Rik ;)
24 oktober 2011 om 20:27 #17931516@KadAstra-EF wrote:
Wat “acab” bedoelt is de bobinekabel die tussen de verdeelkap zit en de bobine. (op linkerveerpoot)
Haal de verdelerkap maar eens los, het zal mij niets verbazen dat er allemaal vocht en corrosie zit.
De rotor slijt met de kilometers dus het stangetje wordt kleiner wardoor de ruimte tussen de 4 metaalpunten en de rotor groter wordt.
Tja, en dan nog viezigheid erbij en je hebt stotteren.Vervangen kost niet veel geld en moeite en je kan je WEL een hoop ellende besparen haha.
Rik ;)
Prima! Hartstikke bedankt! Hier kan ik wat mee!
Groeten,
Kevin -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.