Storing maar waar

Forumindex Forums Modellen Astra Storing maar waar

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Is uitgelezen bij gewone garage, maar zij konden de oorzaak niet vinden. De bobine, lambda etc. functioneren goed. Er is een kabel naar de krukas vervangen. Dit was het ook niet. De klachten zijn af en toe is er een schokje waarna het bobine tekentje aanspringt. Er is geen vermogenverlies, de auto trilt ook niet. Het liefste heb ik gewoon dat het plaatje blijft branden. En ik rij gewoon met volle snelheid verder. Maar het herhaalt zich steeds. Aan en dan weer uit en alle keren is er weer dat schokje tijdens het rijden. Erg irritant op den duur. En soms valt de motor uit als ik hem stationair zet. Dus sta te wachten bij een stoplicht. Herkennen jullie dit als ervaren Opel mensen. De bobine is trouwens een jaar geleden vervangen. Is dus zo goed als nieuw.
    Bedankt voor het reageren.

Normaal gesproken stellen mensen zich eerst voor, daarnaast mist je bericht veel informatie, welk type en jaartal van je wagen om maar even mee te beginnen

@opel-mark wrote:

Normaal gesproken stellen mensen zich eerst voor, daarnaast mist je bericht veel informatie, welk type en jaartal van je wagen om maar even mee te beginnen

Je hebt gelijk. Was mijn account kwijt en heb me opnieuw geregistreerd. Tjeerd woonachtig in Rotterdam. Alle tjeerdaanverwante namen accepteerde hij niet. Dus heb maar iets bedacht.

Het gaat om een astra 1.8 XE1 (stationwagon). Uit het jaar 2000. Een benzinemoter. Met bijna 180.000 km op de teller. De auto start goed. Vorig jaar had ik dus problemen met de bobine. En dat merk je heel goed. Ik verloor vermogen en mijn stuur trilde nogal. Dat is nu dus niet het geval. Meer informatie zou ik niet kunnen verzinnen.

Wat is de storingscode die naar voren kwam bij het uitlezen?

@RISL wrote:

Wat is de storingscode die naar voren kwam bij het uitlezen?

Geen tot nu toe. Ze verwijzen mij naar de Opel dealer. Die schijnbaar betere software heeft. Om me heen hoor ik lekstroom en vuiligheid als mogelijke oorzaken. Ook bougies wordt geopperd. Maar dan had ik toch startproblemen gehad?

Bougies, Bobine, EGR of ECU.

Hoelang zitten je boegies er al in? Is je EGR klep afgedopt? Heb je je ecu al ooit eens laten repareren? (dit type ecu’s gaat namlijk regelmatig stuk)

Zie nu valt uit bij stoplicht dus ik gok EGR en gasklep reinigen en je probleem is opgelost.

Bedankt Haasje voor je tips. Ik ga even zoeken wat de afkortingen betekenen en waar sommige dingen zitten. De reden dat ik dit soort vragen stel is achtergrondkennis. Kom je in een garage dan weet je waar ze mogelijkerwijs over gaan praten. Want als leek ben je snel geneigd om alles maar te accepteren en voor je het weet is je spaarvarken aan het gillen.

De bougies zijn vorig jaar vernieuwd. Niet een a-merk maar een goedkoop b-merk. Op advies van een universele garage. Die de bougies voor dit type auto nogal duur vond. Kun je die doormeten en kom je die ook tegen bij een foutmelding. De gasklep is ooit gereinigd. Tijdens het filerijden zat ik in een soort hotseknotsbegoniaauto. Iedereen werd wagenziek van het heen en weer gaan.

Als het zich gelijk voordat onder het rijden zou ik zeggen uitleescomputer eraan tijdens het rijden?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.