storing gasklephuis P1526 P1550 vectra c 2.2dgi hulp?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum storing gasklephuis P1526 P1550 vectra c 2.2dgi hulp?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Vraagje ik had problemen met mijn brandstofpomp, deze zijn vandaag verholpen..nieuwe pomp.

Maar ik heb nu twee keer gehad dat de auto een keer 1 week stil gestaan en een keer door ziekte 3weken

Bij de eerste keer 1 wk stilstaan start ik hem tijdens starten auto met baco en lip als een moter-boot op drie poten, na wat laten lopen en het herstelde niet en contact uit en aan.. opnieuw starten en goed lopen.
    ik denk dat hoort bij de brandstofpomp dus..
    Wel de dealer gebeld en ja kon daar bij horen geen paniek.
    Afgelopen vrijdag moest mijn zoon naar verzamelplek brengen hij ging naar Engeland de auto had 3 wk stilgestaan zoals vermeld door ziekte… starten onder starten auto met baco en slecht lopen… lijkt drie poten, ditmaal 5 keer herstarten nog fout toen even laten lopen even iets ga heel weinig en toen re-start en jawel goed lopen.
    tussendoor ook goed lopen en ook als je elke dag start tot nu toe vanaf vrijdag.

Nu dachten we zal ook wel brandstofpomp, maar er kwam een andere code uit gasklep regelaar…. (of gasklephuis kan ook) mijn vrouw was met de auto… code P1526 P1550

Ze hebben de gasklep end goed bekeken was netjes schoon geen aanslag sludge of ander vuil, dus er viel niets schoon te maken, kan in bedrading of regelaar zitten….?
    Dit nakijken koste ons niets maar was volgens mijn vrouw ook niet zo heel veel werk de pomp moest ook vervangen dus..
    Hij heeft de klep end echt aan mijn vrouw laten zien en deze was echt ja mooi schoon mat aluminium achtig zegt mijn vrouw.. klep bewoon gewoon losjes…

Dealer zegt kijk het even aan wie weet is een combi van factoren wie weet door die pomp en ik reed al heel lang erg lage toeren om maar geen Hik te krijgen.

Nu mailde ik wat zouden eventueel de kosten zijn van vervangen van gasklephuis…(schoon is hij dus daar valt niets te halen lijkt mij…ik ben niet kundig)

Nu kreeg ik een prijs van origineel 653,40 euro Incl montage gaat nog 20% oude lullen korting opel af
    Dealer kan ook universeel 358,16 euro leveren

Schrik best van de originele prijzen.

Heeft iemand zo’n probleem een keer bij de hand gehad met dat starten en gasklep?

Hoe kan dit nu blijft het dan plakken of zo of de regelelektronica?
    ze hebben er wel eens flesjes reiniger in gedaan kijken of de pomp dan beter ging…. maar dat hielp niets.. zou dit nadelig op de gasklep gewerkt hebben en dit veroorzaken?

En is universeel veel slechter als origineel ik weet het niet…
    Het is wel de helft van de prijs…..
    Ligt het aan welke universele?

Ik verneem graag, natuurlijk hoop ik dat het niet meer terug komt maar…het is 2x gebeurd ik vrees..maar misschien helpt het dat er nu meer gas gegeven wordt en dat het nog beweeglijker word…of ben ik naïef.
    KAn het ook wat anders zijn wat het gasklephuis aanstuurt?

zo kom je opeens van het een in het ander lijkt wel…gelukkig is de vervanging hogedruk benz pomp een goede beslissing rijden gaat weer top en dagelijks starten ook ok maar na tijdje stilstaan… zoals beschreven….het probleem je kunt e recht niet mee wegrijden volgens mij geen power en schommelen en lijkt op drie poten

dus mensen met kennis van zaken gevraagd.

vectra 2.2 zyh dgi bj 2005 km 77000

vr gr Arnold

Stappen motor reinigen, zie how-to hier op forum…
    Stappen motor zit aan de gasklephuis vast.
    Een heleboel van dit soort problemen komt van een vervuilde stappen motor.
    Vacuüm slangetjes gecontroleerd ?

@Stefan662 wrote:

Stappen motor reinigen, zie how-to hier op forum…
    Stappen motor zit aan de gasklephuis vast.
    Een heleboel van dit soort problemen komt van een vervuilde stappen motor.
    Vacuüm slangetjes gecontroleerd ?

z22se/yh heeft volgens mij geen stappenmotor.
    aangezien die al electrisch wordt aangedreven

Volgens mij hoorde ik van de monteur ook dar er gen stappenmoter was… kan het mis gehoord hebben..
    ik vind het zo reems dat als ik elke dag rjjd hij gewoon goed start maar na en keer en een week stilstaan had ik het e. En ker met drie w stilstaan nu. Ik den mischie naïef maar stuk is toch stuk dus elkeada problemen….maam dit is zo vreemd.

kan iemand de codes voor mij nakijken wat deze precies betekenen….

en wat zou je doen orgineel of universeel de dealer raad universeel aan gezien het enorme prijsverschil ervaring en leeftijd vectra 2005…. ik ben een leek

up weet niemand hier iest over?

P1526 Throttle Position Adaption Error C-09
    P1526 Throttle Position no Adaption C-09
    P1526 Limp Home Adaption Error C-09
    P1526 Lower Limit Adaption Error C-09

En de volgende is
    P1550 Electronic Throttle Control Reduced Power C-09
    P1550 Electronic Throttle Control Forced Idle C-09
    P1550 Electronic Throttle Control Power Management C-09
    P1550 Electronic Throttle Control Engine Stop C-09

Ik ben slecht in technis h Engels zou iemand het een beetje kunnen vertalen naar nl. Aub
    alvast dank

De eerste is gaskleppositie foutnelding. Dus ik denk iets met de sensor en dat je ecu in noodmodus staat

De 2e melding is denk ik in jouw drive by wire systeem dat problemen heeft..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.