Storing

Forumindex Forums Modellen Astra Storing

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Hallo mensen

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
    Ik heb sinds gisteren een opel astra f sedan x1.6sz automaat van 93. De auto bevalt me verder perfect alleen ging er gisteren onder het rijden het motormanagement lampje branden. Ik heb deze uitgelezen via de paperclip methode (gevonden via het opelforum:thumbup)
    Hij gaaf 1 storing aan namelijk code 93: map sensor volt.low
    Zou iemand mij kunnen vertellen wat een map sensor is en waar die zit (liefst met foto).

Alvast bedankt en met vriendelijke groet

Gerrit

De mapsensor is je manifold absolute presure sensor, ofterwijl je inlaatspruitstuk druk sensor.
    Je zou de storing ff kunnen laten uitlezen bij je eigen garage en kijken wat er precies aangegeven wordt voordat je klakkeloos de sensor gaat vervangen..

of uitlezen met een OP-COM of bij iemand die er een heeft.

Maar waar zit deze sensor ongeveer en hoe ziet die er uit. Ik heb ooit een astra gesloopt en nog de wereld aan onderdelen liggen. Als deze sensor daar nou bij zit dan kan ik hem even vervangen en kijken of het helpt. Ik vindt het een beetje zonde om 20 of 30 euro bij de opel dealer te moeten te betalen om hem te laten uitlezen als ik het zo ook op kan lossen. Mocht dit niet helpen dan kan ik als nog naar de opel dealer toe.

Mvg Gerrit

Hangt aan het schutbord. Zit een vacuumslangetje aan en een 3 polige groene stekker.

Bedankt ga morgen gelijk even kijken

en storing opgelost?????

Vandaag eens even bezig geweest heb twee verschillende map sensoren geprobeerd de vacuum slang gecontroleerd en een andere stekker er op gezet maar nog steeds de zelfde storing heeft iemand nog een idee waar het eventueel aan kan liggen.

Mvg,
    Gerrit

Weet iemand misschien waar foutcode 93 voor staat.
    Ik dacht namelijk map sensor volt.low alleen nou zag ik op een andere site dat code 93 staat voor Quad drive module. Dus wie kan mij het verlosende antwoord geven het gaat om een astra f automaat x1.6sz bj 93.

Mvg,
    Gerrit

Niemand :(

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.