Sterkste CIH

Forumindex Forums Techniek Cih Sterkste CIH

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #17789778

    [rquote=1855837&tid=139817&author=Keesjr]Dat is meer een klusje voor Risse zo’n 24V kop inkorten.

    Of een 400 motor vinden en die snel maken, in “rundstrecken” uitvoering kunnen ze dik door de 300 pk leveren!

    [/rquote]

    maar een 400 motor is toch geen cih maar een dohc???

    #17789779

    Helemaal gelijk Kale, maar haakte even in op het “ingekorte 24V-kop verhaal, maar idd dan is het geen cih meer…………….

    @ mr-turbo, wat is er met paaseieren??

    #17789780

    [rquote=1862414&tid=139817&author=mr-turbo]waarom kan ik geen w.a.t.e.r.i.n.g.e.n. schrijven zonder punten ?
    verandert ie steeds in wapaaseien[/rquote]

    omdat ” te ring” (zonder spatie)niet door de censuur komt
    denk ik

    wate ringen zal wel gaan

    #17789781

    [rquote=1862443&tid=139817&author=Kale gek][rquote=1855837&tid=139817&author=Keesjr]Dat is meer een klusje voor Risse zo’n 24V kop inkorten.

    Of een 400 motor vinden en die snel maken, in “rundstrecken” uitvoering kunnen ze dik door de 300 pk leveren!

    [/rquote]

    maar een 400 motor is toch geen cih maar een dohc???[/rquote]
    Is toch een cih met een 16v kop er op? (ok, CIH is een afkorting voor de kop (Cam In Head of zo?))

    #17789782

    http://www.rissemotorsport.de/shop_motor_tuning/index.shtml

    staan toch ook wel 250+ pk motoren bij???

    #17789783

    Jazeker, een 3.8 12V CIH van 340 pk!
    Da’s een echte motor!!

    #17789784

    mag ik vragen wat daar allemaal aan aangepast is om zoveel pk’s te krijgen?

    #17789785

    moet je ff bellen met risse :)

    #17789786

    Staat er bij op de site van Risse wat er aan gedaan is, 340 pk uit een 3.8 12V vind ik best knap!

    #17789787

    ikke ook. me broertje heeft die 3.6 12V motor. volgens zeggen moet die 212pk hebben… weet jij dat toevallig kees?(jij rijd ook een 3.6 irmscher toch?)

    #17789788

    dacht dat zo’n blok net geen 200 pk had standaard.
    maar zeker weten doe ik het niet

    #17789789

    Er zijn van Irmscher twee versies van de 3.6 geweest, de ene had 197 pk en de andere 200 pk.
    Het draaide vooral om het grote koppel wat deze motoren leverden.
    (even opgezocht op senator-monza.de)

    #17789790

    [rquote=1864390&tid=139817&author=bettus accu]mag ik vragen wat daar allemaal aan aangepast is om zoveel pk’s te krijgen?

    [/rquote]
    opgeboord, gesmede zuigers, sportkoppeling met afgedraaid vliegwiel, kanalen in de kop bewerkt, grotere kleppen, aangepaste nokkenas
    maar voor al dat leuks ben je wel 10000 euro lichter

    #17789791

    Vakwerk moet betaald worden toch?

    #17789792

    Beek auto Racing haalde rond de 313 pk uit een c30ne. hie rmet koppel kromme. En zij hebben geen toverbank voor zover ik het heb gezien….

    http://beekautoracing.nl/show.php?model=3&cat=12

    #17789793

    Wat een kanon van een Commodore van Frankenhout!
    Die uitlaat hebben ze zo te zien bij EPS gemaakt, daar staat een fotootje op de site met een zespitterpijp die groter is als de monteur die ‘m gelast heeft!
    Zo lang als die motor z’n koppel aanhoudt, wow :o

    #17789794

    164kw (223pk) aan de wielen is in mijn ogen eerder rond de 280pk :hmmz

    nog niet slecht natuurlijk !

    #17789795

    Hoe kom je aan 164 kw? volgens de grafiek zie ik 223 kw, maar of de krukas of wielen is, is me nog niet duidelijk.
    Maar 313 pk even vertaald naar “oud-hollandse paarden” voor een 3.0 12V is erg goed, en zeker met zo’n vlakke koppellijn.

    #17789796

    Kijk maar naar de wiel waardes… =moet je op “A”klikken onder de grafiek- die liegen vaak niet zo.
    een “correctiefactor” is vaak de geheime toverstok.. 164kw gemeten aan de wielen

    4750 98,02
    5000 100,06
    5250 113,33
    5500 126,60
    5750 130,69
    6000 134,77
    6250 139,88
    6500 144,98
    6750 153,66
    7000 162,34
    7250 164,38
    7500 0,00

    bepaald type cosworth 16v-turbo fase 1 doet ca 225-230 aan de wielen, het is per defenitie onmogelijk dat die cosworth meer als 275pk had omdat de injectoren niet meer brandstof konden inspuiten, vandaar dat ik een 220-230 aan de wielen een 280pk in het blok geef.. (bij een achterwielaandrijver!)

    Dat EN het feit dat RANDD motorsport een fullrace c3.0ne met gasklephuizen etc etc ook rond de 280pk had, en dat er nu 33! pk meer uitkomt, zonder noemenswaardige speciale andere geavanceerdere opvoertechnieken, gaat er bij mij niet in..

    En dat m’n bmw 3.6 m5 250pk aan de wielen gaf en 315pk in het blok (volgens bmw) en dan zou deze cih 30pk minder aan de wielen hebben en hetzelfde vermogen in het blok , gaat iets scheef….

    #17789797

    Thx voor de uitleg!

    #17789798

    de uitlaat was dacht ik zo door hans gelast als ik mij dat nog goed herinner. Hans van Hands van der Beek voormalige nederlandse toewagen kampioen(1991). Anyhoew bij het flowen van de kanalen gingen ze bij een kop per ongeluk erdoorheen, dus het was wel lullig toen ze nog een kop moesten kopen om die weer opnieuw te bewerken.

    #17789799

    Ja, zo’n C30NE kop heeft niet echt dikke wanden in de kanalen zitten, heb wel eens een kapotte kop waar een klep gebroken was op diverse plaatsen doorgezaagd onder de zaagmachine om te zien hoe dik dat nou allemaal is, maar heel veel materiaaldikte is er niet echt.

    #17789800

    hoeveel mm kan je dan van elke wand afhalen zonder al te veel problemen?

    #17789801

    Zal het eens precies bekijken bij de doorgezaagde kop, maar veel is het niet!

    #17789802

    de aantal mm komt ook overeen met een 2.0 kop neem ik aan?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.