Sterkste CIH

Forumindex Forums Techniek Cih Sterkste CIH

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230524

    Vorig jaar stonden er in de Flash twee C-Coupés
    de ene met een 2.5 cih op carbs met 250 pk en de andere was ook een 2.5 cih met race-injectie met maar liefst 265 pk.

    Zijn er nog sterkere gietijzeren kanonnen gebouwd of is er dan een creatieve vermogensbank gebruikt…

    #17789754

    Tuurlijk wel zijn er meer vermogende CIH motoren geweest, maar die hebben ook de nodige pegels gekost.

    #17789755

    Die Coupé’s waren ook al auto’s en zeker de motoren die de nodige knaken gekost hebben, en het waren ook zeker de sterkste (opgegeven) vermogens die ik ooit voor een cih gelezen heb, nog meer power uit zo’n gietijzeren kanon zal je toch niet vaak zien, ik was er nogal van onder de indruk!

    #17789756

    Voor en 4-cil. 2.5 8V is dit ook heel netjes, maar er zijn wel grotere CIH’s 4-cil. 8V gebouwd en niet te vergeten de versies met doorstroomkoppen en de 16V’s, daarvan liggen de vermogens nog wat hoger.

    #17789757

    neem ze maar met een korrteltje zout ;)

    #17789758

    Imotec zit wat lager met een 2.4 in ieder geval, maar weet verder ook niet precies wat voor bewerkingen ze er aan doen; http://www.imotecgmbh.de/PS-Bausatze/CIH_2_4/cih_2_4.html

    ik weet niet of er een uitdraai bijzat of dat het modeling verlopen is, het komt wel voor dat bepaalde vermogens zo gaandeweg wat vermeerderen zonder dat er daadwerkelijk aan gesleuteld wordt. ;)

    #17789759
    #17789760

    [rquote=1833892&tid=139817&author=mr-turbo]neem ze maar met een korrteltje zout ;)

    [/rquote]

    ja ze zijn vast op een toverbank geweest!!!!!!
    ik kocht voor mijn neefje de oude rallymotor vanpiet van hoof,die had bij rand op de bank 238pk,en met paul wijnands hadden we ook een aantal cih van rond de 240 pk op de bank gemeten bij rand.

    #17789761

    De opgegeven vermogens van Krause zijn wel zo’n beetje het maximale geloofwaardige naar mijn idee.

    #17789762

    er zijn handige jongens die cih’s bouwen met een cil.inhoud van 2.8 of 2.9 (weet ik niet precies maar in ieder geval meer dan de gangbare 2.7) en die zitten op 280 pk

    of afgezaagde 24v’s met meer dan 300 pk

    #17789763

    280 pk ?
    Yeah right…

    2.8-2.9 das helemaal niet zo van belang, de cih kop kan gewoonweg niet meer lucht doorlaten als een 235-240pk, en dan is het niet zo van belang of er een 2.4 of een 2.9 aan staat te zuigen….
    Het enige verschil is dat het max. vermogen toerental, lager komt te liggen.

    laat mij maar eens een uitdraai zien van een atmo cih 4 die op een goede bank (zoals bv wateringen) meer dan 235pk geeft …..

    er zijn sinds zeer kort wel mogelijkheden om wat verder te gaan, maar ik vermoed dat er nog geen 1 in nederland/duitsland/belgië dat gedaan heeft…. omdat het simpelweg te duur is…

    #17789764

    235 omgerekend naar krukasvermogen bedoel je, om alle verwarring uit te sluiten?
    235-240 pk is zeg maar 100 pk per liter, en dat is toch wel de grens voor een atmosferische motor, zonder nou weer in idioot hoge toerentallen te komen.

    #17789765
    #17789766

    rallyrijders (Berlandy, Gromoller) die met Gerent motoren rijden, gaan over het algemeen verschrikkelijk hard, dat zegt genoeg over de tuner, (en de rijder natuurlijk)

    #17789767

    meer als 240 dan moet het echt een 16v zijn

    #17789768

    Of met drukvulling, zoals mr-turbo…
    Maar ik bedoel dus atmosferische gietijzeren kanonnen :wub

    #17789769
    #17789770

    [rquote=1854244&tid=139817&author=McLambo]HOOOOPPPPPAAAAA: http://rover.ebay.com/rover/0/e11030.m43.l1123/7?euid=8bda1ee4241b45bc9e1f7f7a156a26df&loc=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.de%2Fws%2FeBayISAPI.dll%3FViewItem%26item%3D160538293757%26ssPageName%3DADME%3AB%3AEF%3ADE%3A1123 [/rquote]

    Dat is heel leuk speelgoed met een bewering van 280 pk
    Maar kijk dan inderdaad maar eens wat het grapje kost

    #17789771

    Ik denk dat met een 16v kop en gasklephuizen dat bereikbaar moet zijn.

    Maar moet je eens nagaan wat een werk en tijd er in het inkorten van een 24v kop zit…

    #17789772

    Dat is meer een klusje voor Risse zo’n 24V kop inkorten.

    Of een 400 motor vinden en die snel maken, in “rundstrecken” uitvoering kunnen ze dik door de 300 pk leveren!

    #17789773

    Ik ga mijn 2.4 voor “nood” opknappen, er zit een ratel in en hij rookt erg……. Ik heb een zo goed als complete 16v liggen om in te bouwen, maar ik begin de laatste tijd wel te twijfelen om de 2.4 te houden, en die te tunen. Ik hoef toch niet meer dan 200 pk, en dat is wel te doen. Maar de 16v is ook erg lekker…..lastig

    #17789774

    200 pk uit en 2.4 halen met, om het maar even oneerbiedig te zetten, ‘huis-tuin-en-keuken’ – tuning, is volgens mij zeer lastig.

    Ik denk dat je hiervoor toch je blok naar een speciaal bedrijf mag brengen die er lustig met de vreesmachien op losgaan, en daarna tunigs onderdelen erin steken, speciale inspuit computer, etc etc etc kortom -> $$$$$$

    De meeste halen zo’n 150-160 pk uit zo’n ding met de voor de hand liggende middelen dacht ik..

    #17789775

    Als ik met de 2.4 verder zou gaan, dan laat ik ook alles doen wat ik niet zelf kan. Tot dan doe ik nu eerst alle lagers, kop, én de zuigerveren.
    Én ja, het tunen gaat een vermogen kosten.

    #17789776

    En vermogen opleveren, met de juiste spullen en afstelling kom je een heel eind!

    #17789777

    waarom kan ik geen w.a.t.e.r.i.n.g.e.n. schrijven zonder punten ?
    verandert ie steeds in wateringen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 59)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.