Sterke achteras

Forumindex Forums Modellen Manta Sterke achteras

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 87)
  • Auteur
    Berichten
  • #17526077

    BMW 3 serie is ook altijd onafhankelijk…

    #17526078

    ook die oude dingen??
    zoals de 2002????
    heb zelf geen idee eigenlijk

    #17526079

    Ja hoor, weet nog van vroeger dat die achterwielen goed negatief gingen bij wegrijden.
    Maar of ze sterk genoeg zijn……….

    #17526080

    nee, helaas niet… dan moet je echt de grotere diffs hebben van de latere E30’s 325 of van een 5 serie oid. Maar het is wel makkelijker om een ander diff passend te maken als om een hele andere as te maken. Bij een E30 een groot diff eronder maken is niet zo moeilijk als een volvo as onder een manta maken in ieder geval.:)

    Heb wel eens iets over een oud type Mercedes gehoord, zouden ook hele sterke assen onderzitten. en dan niet die assen met die grote veer erop.

    #17526081
    Quote:
    origineel gepost door louwe 16 klepper
    blijkbaar wel ja
    want die versterkte as is van een andere legering staal

    Om hier even op terug te komen, het gaat dus hier om en ik kan niet ontdekken dat die van een speciale legering zijn. Anders stond het er echt wel bij en hoef je ook geen oude in te leveren. En dan ook nog eens voor 189 euro, begin maar….
    Komt van Risse maar het plaatje ontbreekt.

    Detailansicht

    ZURÜCK

    ARTIKEL-NUMMER: N090501
    Verstärkte Achsverlängerungswelle (im Deichselrohr)

    Der Preis gilt im Tausch (in exchange) gegen ein Altteil bei Anlieferung.

    PREIS: 189,00 EUR

    inkl. 19% MwSt.



    ZURÜCK
    #17526082

    he marcel je hoeft me niet te geloven
    boeit me eigenlijk niet

    kennis van me had zo,n as uit duitsland gehaald
    weet zo niet meer waar is ook al evne geleden

    maar was ook c ker niet op ruilbasis
    was echt n hele nieuwe as
    van een andere materiaal soort

    zat ooit in die blauwe a manta
    met let

    waar de binnenschermen en voortrein van een b manta inzaten
    insiders weten nu wel welke auto ik bedoel;)
    de manta is helaas al n poos geleden total los geraakt

    #17526083

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    he marcel je hoeft me niet te geloven
    boeit me eigenlijk niet

    kennis van me had zo,n as uit duitsland gehaald
    weet zo niet meer waar is ook al evne geleden

    maar was ook c ker niet op ruilbasis
    was echt n hele nieuwe as
    van een andere materiaal soort

    zat ooit in die blauwe a manta
    met let

    waar de binnenschermen en voortrein van een b manta inzaten
    insiders weten nu wel welke auto ik bedoel;)
    de manta is helaas al n poos geleden total los geraakt

    17-00-VN Toevallig ? Dan ding ging ook als de brandweer :wub

    #17526084

    moet ik ff op de oude foto,s kijken
    ik ben slecht met onthouden van kentekens

    maar snel was die cker

    (werd helaas ook z,n ondergang)

    #17526085

    Hmmm, die auto ken ik wel.

    #17526086

    origineel gepost door m400
    Hmmm, die auto ken ik wel.

    kon denk ik;)
    maar zoals ik al postte is al wel n poos geleden

    ff -offtopic
    ik post geen dingen die ik bedenk/fantaseer
    dus als ik iets post kun je der eigenlijk wel vanuit gaan dat het betrouwbare info is;)

    enkeldraai ik ook al wat langer mee
    dus sommige info kan gedateerd zijn

    kan dus ook best zijn dat zo,n “nieuwe as” nu nergens meer te koop is??????????;)

    #17526087

    Ow, dus ik kom net kijken en vertel onzin?

    #17526088

    toch niet alweer zo’n groentje he ?

    #17526089

    volgens mij kan je de reactie van louwe op 2 manieren lezen,
    of op de manier van die auto is al zo oud en wat er aan gebeurt is,is inmiddels al oud
    of op de manier van louwe kent die auto goed(mogelijk inde buurt bij een kennis)en dat er behoorlijk aan veranderd is.

    Rust

    gr mike

    #17526090

    Denk het wel :sleeping

    #17526091

    origineel gepost door manta19sr
    volgens mij kan je de reactie van louwe op 2 manieren lezen,
    of op de manier van die auto is al zo oud en wat er aan gebeurt is,is inmiddels al oud
    of op de manier van louwe kent die auto goed(mogelijk inde buurt bij een kennis)en dat er behoorlijk aan veranderd is.

    Rust

    gr mike

    Die auto is inderdaad voor jaren terug al behoorlijk veranderd :cry

    Dat is nog voor jou tyd Mike

    #17526092

    dat geeft niet als het voor mijn tijd is,als deze 2 partijen maar weten dat er veranderingen zijn en dus niet voor jan +++ moeilijk doen:jerry

    #17526093

    Ik ken die manta wel, die is al een tijdje terug platgereden.

    Jaartal weet ik zo niet, maar hij was nog heel na de laatste keer dat we op lelystad waren als mantaclub, ik geloof dat hij ’t jaar erop over het dak gegaan was, keer of 3.

    Goed, of je de auto nu wel of niet kent, beide heren hebben ervaring genoeg, maar verschillen van mening. Ik moet zeggen dat ik de middelste versterkte tussenas die ik ken niet meer is dan een originele waar een stuk buis opgelast is en uitgebalanceerd.

    Misschien is er ooit wat anders geleverd of dat het verkeerd begrepen is indertijd. Sommige opmerkingen lijden wel eens een eigen leven, fictie wordt dan feit.

    De beide steekassen breken ook wel eens af, vanuit monteurs in de rally heb ik wel eens gehoord dat ze met een kraspen (of slijper)bewust een groef maakten in de steekas vlak achter de flens om zo te voorkomen dat hij in de as afbreekt.
    Dus beide is wel mogelijk, maar als hij buiten de as afbrak was dat gemakkelijker om te repareren.

    #17526094

    er ZIJN speciale uit 1 stuk, versterkte staartstuk assen van chroom .molybdeen staal voor opel

    Dan voorkom je dit wel.. :P

    maar hij zal eerst krom gaan…

    bij de zelf versterkte echter niet meer.
    zie hier het verschil in dikte : (foto = zelfgemaakte)

    heb nog even gekeken , maar kon zo snel geen link meer vinden van de chroomstalen uit 1 stuk, is al de nodige jaren terug, werden gemaakt in zweden of noorwegen
    (zelfs ook verkrijgbaar met een 1350 yoke= oftewel een grotere flens met grotere naaldlagers, moet je wel een speciale aandrijfas maken)

    Dat is 1 van de grootste problemen als je met veel vermogen rijdt en ook wat kilometers ermee maakt (dus niet 3 keer per jaar uit de schuur om een sprintweekend te doen) dat de naaldlagers van de aandrijfas allemaal kapot gaan,
    Perfecte naaldlagers, na 3 weken kon je de markeringen er al in zien staan van de rolletjes van het naaldlager !

    Verder de ketting is zo sterk als de zwakste schakel: een verse manta achteras met eigen versterkte staartstukas ,ging de pionas ook krom :(

    #17526095

    Dat is dus wat ik bedoel.

    #17526096

    dat is een pittig verschil in dikte bij die assen!!
    maar net wat je zegt breekt het ene niet dan breekt het ander wel

    #17526097

    Je kan die as wel verstevigen, maar een ander zwak punt blijft nog steeds het eindpunt waar de vertanding over de pion schuift.

    #17526098

    Dan maar een 1.9N erin, dan is alles opgelost.

    #17526099

    origineel gepost door m400
    Ow, dus ik kom net kijken en vertel onzin?

    zo zou je het ook kunne lezen;)

    maar zo heb ik t niet bedoeld
    maar het feit dat je weer over die as begon en eerder al postte dat dat niet bestond en dat ze dan een
    standaard as sterker maakten
    en of ik wel t verschil wist tussen een steekas
    en de as in t staartstuk????

    deed mij vermoeden dat je dacht dat ik nergens verstand van had
    vandaar mijn uitleg

    marcel je zou voor de gein je eigen en mijn posts
    in dit topic nog eens moeten doorlezen
    mischien dat het dan gelezen wordt zo ik het bedoeld heb;);)

    #17526100

    origineel gepost door m400
    Dat is dus wat ik bedoel.

    das niet helemaal waar
    want eerder beweer jij dat dat niet bestaat

    er waren volgens jou enkel verstevigde assen te koop;)
    en geen sterkere van een ander materiaal zoort
    :o
    dan trek je ook nog eens mij posts uit hun verband
    daar te concluderen dat ik beweer dat jij nergens verstand van zou hebben

    hmmm

    ik ben nooit uit op ruzie,s
    onnodige discussie,s
    heb ik t mis erken ik dat ook vlot
    maar heb ik gelijk dan probeer ik dat duidelijk te maken ook
    zal wel m,n groningse botte kop zijn denk ik;):P

    #17526101

    en alsje dit staartstuknu weglaat?? Of gaat dit alleen icm met een andere achteras? Dus dat je net als bij volvo en oudere mitsubishi/s 1 dikke as met kruiskoppelingen hebt die in t midden ondersteund word door een lager. Heb je dat gezeik van die rubber en de zwakte van dat staartstuk…

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 87)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.