Sterke achteras

Forumindex Forums Modellen Manta Sterke achteras

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 87)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212391

    Stel je wilt een paar pk’s extra in de manta alleen de achteras is nog een beetje een vraagstuk.
    Iemand ideeën voor een achteras die ronde de 470Nm aan kan?
    Het liefst een bestaande starre achteras die niet teveel aanpassing nodig heeft qua inkorten en met standaard een sper zou ook welkom zijn. Iemand tips of ervaring mee?

    #17526028

    volvo as pakken:vertag

    #17526029

    Jaguar X300 as voor de 6 liter V12 en 4.0 Supercharger van 1995 tot en met 1997. Die hebben standaard een dergelijk koppel.

    Heb je gelijk 5 gaats verbinding ;-)

    Ferry

    #17526030

    kijk dat zoals die jaguar zoek ik, koppel en vermogen liggen mooi in het bereik. Ik heb wel meer es horen roepen over een as van volvo, maar nooit concreet een model, ben zelf totaal niet thuis in volvo, hebben ze zwaardere motoren dan? met starre achteras?

    #17526031

    oudere volvos hebben achterwielaandrijving met starre as ja, ook sterkere zoals bij 6 cilinders gebruikt werden.

    #17526032

    hoeveel vermogen wil je hebben dan? Misschien is het wel niet nodig?

    #17526033

    volvo 740 meen ik maar ja wat kunnen die hebben dan?? Mar dat 5 gats is dat om te bouwen naar 4 gaats?? zie niet echt het nut van 5 gaats?

    #17526034

    mag ik er dan ook effe een vraagje bij doen ????

    ben zelf een 3.0 24v duel ram in mijn manta aan het bouwen
    nou hebben we de cardanas laten verstevigen
    en de aandrijfassen ook

    is dat voldoende of moet de vertanding enz. ook nog aangepast worden:hmmz:hmmz

    #17526035

    wat heb ja aan de cardan en aandrijfassen laten doen dan???

    een steekas draai je maar zo niet doormidden
    eerder draai je de vertanding eraf

    maar nog eerder gaat je differentieel stuk;)

    op de eerste vraag tjah er is best veel mogelijk
    chevrolet heeft ook sterke assen
    en heeel lang nog starre assen gebruikt

    maar je zit dan wel met een andere steek

    dus zul je of voor of achter de steek moeten aan passen
    of met ongelijke wielen moeten gaan rijden;)

    commodore is ook wel pas te maken;)

    #17526036

    De steekas gaat dus wel kapot, niet de vertanding.

    #17526037

    Bij mij ging als eerste de middelste steekas krom, dat is dus de as in het staartstuk. Maar ik heb ook al gehad dat bij diezelfde as de vertanding stuk barst, het gedeelte waar deze op de pignon zit geschoven.

    #17526038

    die in het staart stuk zijn in duitsland sterkeren voor te koop
    en inderdaad heb ik al eens de vertanding van een steekas afgedraaid
    :o
    niet in de draaibank;):P
    dus m400 het kan wel degelijk:o

    #17526039

    Hou eens op met die horror verhalen, straks begin ik er al niet eens meer aan :P

    origineel gepost door peerke1987
    hoeveel vermogen wil je hebben dan? Misschien is het wel niet nodig?

    Rond de 400 Pk, 470 Nm koppel zou de as geschikt voor moeten zijn, volgens mij red ik dat niet met de standaard dikke as van de a manta? Komt nog bij dat ik er wel graag een sper in wil hebben en dan kan een andere as met standaard sper wel eens een stuk goedkoper zijn.

    #17526040

    met wat voor motor wil je dat vermogen behalen:D:D:D?

    #17526041

    Dat houd ik nog even onder de pet, ben momenteel wat aan het oriënteren aan wat er nog omheen moet en wat het totaal ongeveer gaat kosten. Als het los gaat zal ik wel een topicje starten. Tis wel de bedoeling iets te bouwen wat nog niet eerder is gedaan voor zover ik dat weet.

    #17526042

    Als je rond de 400 pk uitkomt zou ik misschien nog wel voor een chevy as gaan. De kleine chevy steek is 120.? mm, dus een bmw wieltje zou nog wel passen.

    #17526043

    hoi

    heb nog een gesperde achteras liggen
    van een ford 9 inch as
    deze kunnen heel veel hebben
    wou ze ook eerst onder mijn manta bouwen
    maar is een redelijke grote as en zwaar !
    daarmee heb ik de plannen gewijzigd
    en er nu een volvo as onder zitten zoals jullie weten (forem)
    gaat prima zit momenteel aan + -450 pk op de as
    de sper voor zo een volvo as dat is iets minder
    die kost 2000 euro los dan moet je ze nog inbouwen , rechtstreeks uit zweden (gunnarson)

    heb zelf ook al ervaring met achterassen kapot trekken van een opel manta
    en meestal is het dus de binnen as in de stalen trompet
    of de vertanding pignon -kroonwiel
    steekassen zelf nog nooit overgetrokken ook niet de vertanding eraf getrokken dus dat is volgens mij niet zo het probleem
    wens je succes met de ombouw

    #17526044

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    die in het staart stuk zijn in duitsland sterkeren voor te koop
    en inderdaad heb ik al eens de vertanding van een steekas afgedraaid
    :o
    niet in de draaibank;):P
    dus m400 het kan wel degelijk:o

    Een steekas is niet de as in het staartstuk…. En die versterkte, daar zit gewoon een pijp overgelast, dievertanding is nog altijd het zelfde en ja, die vertanding gaat kapot niet die van de steekas zelf. Maar goed jij weet het.

    #17526045

    blijkbaar wel ja
    want die versterkte as is van een andere legering staal

    en inderdaad noem ik dat ook niet de steekas;)

    jammer dat ik het kreng wat kapot gedraaid was niet bewaard heb:thumbdown
    had er graag ff een plaatje van gepost
    :o

    #17526046

    origineel gepost door henkjan_80
    Als je rond de 400 pk uitkomt zou ik misschien nog wel voor een chevy as gaan. De kleine chevy steek is 120.? mm, dus een bmw wieltje zou nog wel passen.

    kleine chevy steek is geen 5x 120
    m,n blazer heeft ook kleine steek maar 5×120 past niet;)

    #17526047

    Volvo sper 2000 euro ?? :P

    Ik heb misschien wel een goede tip: zorg eerst voor die “400 pk” de as komt later wel.:vertag

    Oja , een 400pk turbo motor kan over het algemeen toe met een minder sterke achteras als 400pk atmo motor

    #17526048

    origineel gepost door mr-turbo
    Ik heb misschien wel een goede tip: zorg eerst voor die “400 pk” de as komt later wel.:vertag

    :thumbup:thumbup
    IK heb al vaker van dit soort topic’s gezien, maar er komen er maar weinig/geen van de grond. Die 400+ pk’s moet je eerst maar zien te halen, dan is dat asje een peuleschilletje….

    #17526049

    kijk anders effe in topic van manta evo
    icm volvo as

    die heb wel 400pk +

    #17526050

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door henkjan_80
    Als je rond de 400 pk uitkomt zou ik misschien nog wel voor een chevy as gaan. De kleine chevy steek is 120.? mm, dus een bmw wieltje zou nog wel passen.

    kleine chevy steek is geen 5x 120
    m,n blazer heeft ook kleine steek maar 5×120 past niet;)

    Ik denk dat een blazer geen kleine maar grote steek heeft. Blazer is 4×4 en da’s meestal groter.
    BMW wielen passen zo onder een caprice classic en dat is volgens mij de kleine steek

    #17526051

    mijn blazer heeft geen 4×4
    wel kleine steek
    en 5×120 pastte niet
    heb t gemeten+gepast

    maar heb noh n losse achteras liggen
    zal t voor de ckerheid vandaag of morgen nog es meten;)

    maar ten opzichte van een opel as is die van zo,n chevy wel n paar kilo zwaarder
    ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 87)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.