Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator!

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 193)
  • Auteur
    Berichten
  • #17481357

    Ziet er beter uit zo. Netjes hoor.
    Binnenkort ook wat spullen daar laten spuiten voor de Manta.

    #17481358

    Ja ik hoorde het. Ik zag je auto vorige week heel snel maar jij was er niet?

    #17481359

    Update

    Auto is uit de spuiter en (zelf) gepolijst, het is erg mooi geworden al zeg ik het zelf. Chrome raamlijsten zijn vervangen en ik heb het nieuwe interieur schoongemaakt en tesamen met de hoedenplank alles eringezet.


    Toen stond ik op het punt om voor het eerst weer eens goed te gaan rijden met de Manta :thumbup

    Paar dagen later auto gepolijst en raamlijsten vervangen


    Schoon versus vies @ bekleding

    Nieuwe stoelen::



    Meteen speakers fatsoenlijk aangesloten.

    Verder nog geen foto’s van achterbank en hoedenplank, moet ik nog maken.
    Hier nog wat vakantiefoto’s:


    Met de Calibra van m’n neef

    Maasvlakte


    Daarnaast ook veren vervangen (rechtsvoor was gebroken). Liggen nu GTE/GSi veren onder, hij ligt iets lager en ligt iets beter op de weg
    Binnenkort foto’s voor interieur en uiterlijk! :thumbup

    #17481360

    Ziet er goed uit :D
    Binnenkort maar eens van dichtbij bekijken he :angel

    :kewlpics

    #17481361

    Keep him rolling dude!

    Mag ik vragen waarmee je gepolijst hebt? Ik heb wat stukken bijgespoten, en dat moet ook grondig gepolijst worden.

    En die nieuwe lijsten, waar haal je zoiets vandaan en is dat kostbaar? Die van mij zijn nog redelijk, maar het is altijd goed om de ogen open te houden :-)

    #17481362

    Polijsten heb ik gedaan bij de spuiter, gewoon zo’n machine en professioneel polijstspul. Tja en dan de hele auto doen. Als je de spullen maar hebt hè (of iemand kent die ze heeft).

    Die lijsten komen van klassiekeopelonderdelen.nl (COPE). Kost je €50 voor beide ruiten, goed spul en ik had nog 10cm over dus ’t genoeg.

    #17481363

    Dat ziet er weer keurig uit en je stoelen ook.

    Mvg Patrick

    #17481364

    Prachtig resultaat :wors Pijnlijk beetje jammer van dat putje in het rechter achterscherm.

    #17481365

    Ja ben erg blij emt de stoelen

    En de lak is idd niet perfect, helaas. Maargoed, geen roest aan de spatborden, liever een putje dan haha.

    #17481366

    Nieuwe veren er onder gezet. ‘Gewone’ GT/E / GSi veren. Waarom geen lage? Als ik ga verlagen, koop ik complete set met goede koni’s, ik doe het liever goed dan half.


    Zo stond ‘ie dus.

    Heb geen foto’s van erna, ben vandaag wel naar Duitsland geweest, dus even een fotootje gemaakt.

    Veel beter

    Mooi hè? :wub

    Dat een auto van 30 jaar oud nog steeds de opgegeven topsnelheid haalt. 180km/u op de GPS!

    #17481367

    Tijdje geleden had ik mijn voordemper kapotgereden om een klaphekje dat op de grond was bevestigd. Ik dacht dat ik er makkelijk overheen kon (net als op de heenweg) maar kennelijk niet. Hele voordemper kapot. Meteen van de gelegenheid gebruikt gemaakt om het hele systeem te vervangen door een Simons Groep N systeem :wub.


    Aardig kapot.


    De oude einddemper


    :wub:wors


    Nieuwe systeem is 6mm in diameter groter.

    Eindresultaat:

    Ben er erg blij mee. Hij klinkt veel dieper, mooi geluid bij optrekken en rustig bij constante snelheden. Als je dan het gas in trapt komt er zeer mooi geluid uit. En het beste: geroffel en geknal bij gas los, echt heerlijk.

    Zo staat de Manta er nu bij:


    Staat beter op z’n wielen. Zat er aan te denken om nog iets te verlagen, maar de uitlaatklem van de middendemper schraapt nu al over drempels heen. Ik twijfel dus nog.

    Tevens voorspoiler gekocht, deze ga ik wellicht een keer monteren:

    ’t Staat wel gaaf.

    #17481368

    Hmm,ik geloof niet dat ik dat kleine voorste dempertje heb bij mijn Ascona, maar gewoon een lossie voorpijp heb.
    Want dat is waarschijnlijk de reden dat jij ook een nieuwe voorpijp nodig had.

    Resultaat ziet er goed uit! Als vind ik het eind-stuk van de groep N van Simons qua grootte net op het randje zitten…

    Heb je die oude einddemper afgeslepen? Ziet er nog goed uit! mag je wel aan mij doneren, eventueel! :angel

    #17481369

    Kijk maar ff in te koop topic, heb alle oude spullen te koop staan.

    Einddemper is naar mijn mening precies goed, bij een sport coupé hoort geen zeikpijp haha.

    #17481370

    Mooie bak hoor stender.
    Zeker ook die nieuwe raamlijsten. Staat ‘m goed dat chroom.

    #17481371

    Heel mooi die uitlaat en voorspoiler!! :thumbup

    Heb je de beugels van de uitlaat naar beneden met de schroefdraad? ik draai deze altijd naar boven toe. of knijpt hij dan de uitlaat niet juist dicht. (gleuven in de buis)

    #17481372

    origineel gepost door Makko
    Heel mooi die uitlaat en voorspoiler!! :thumbup

    Heb je de beugels van de uitlaat naar beneden met de schroefdraad? ik draai deze altijd naar boven toe. of knijpt hij dan de uitlaat niet juist dicht. (gleuven in de buis)

    Schroefdraad zit nu naar beneden. Was met monteren makkelijker en ik had niet verwacht dat het zo laag uit zou komen.

    Maar ik denk dat ik het zo houd, ik rijd liever mijn klem kapot dan de demper zelf, dit is zeg maar een soort waarschuwing, haha.

    Na Budel ben ik toch weer gaan denken over verlagen. Maargoed, zal wel na de winter worden! Zodra het kouder wordt gaat de Manta weer richting de stalling.

    #17481373

    Beugelklem omhoog zetten en de auto gewoon een paar centimeter laten zakken joh. Voorspoilertje staat m ook heel gaaf. Zou m zeker monteren.

    #17481374

    origineel gepost door manta_dennis
    Beugelklem omhoog zetten en de auto gewoon een paar centimeter laten zakken joh. Voorspoilertje staat m ook heel gaaf. Zou m zeker monteren.

    Ja sinds Budel ben ik tot de conclusie gekomen dat ik nog verder naar beneden wil. Als dat eenmaal gedaan is (duurt nog wel even) dan ga ik pas kijken of die spoiler nog past.

    Punt is dat wij hier een prachtige oprit hebben met een aardige helling. Ik moet sowieso eerst met de neus erin (andersom schuurt de einddemper tegen de stoep) en als ik er nu afrij schuren de spatlappen al over de grond, haha. Dus dat wordt nog wat.

    #17481375

    Heb je gister nog langs zien komen over de stadsbrink en hij klinkt goed :thumbup

    Mvg Patrick

    #17481376

    I Love your ride!:wub

    #17481377

    origineel gepost door City
    Heb je gister nog langs zien komen over de stadsbrink en hij klinkt goed :thumbup

    Mvg Patrick

    Huh zaterdag over de stadsbrink? Langs het busstation?

    Oh wacht ja ik herinner het me, was op weg naar mijn neef. Was koude motor dus ik reed nog voorzichtig.

    #17481378

    Binnenkort krijg ik een stel gele sport Koni’s binnen.

    Echter, dit zijn gewone, geen korte. Ik twijfel nog; moet ik ruilen met korte of neem ik de normale? Ik wil -40mm veren erbij kopen… Want hij moet gewoon netjes laag liggen.

    En komende maand verdwijnt de Manta de stalling weer in denk ik als ik wat gevonden heb.

    #17481379

    Voor de voorste schokdempers kan je met deze schokdempers tot -40mm gaan.
    Maar je mag de “bump-stops” niet inkorten. (die rubbere einde-slag dempers in je spiraalveer).
    Anders slagen de schokdempers inwendig einde slag en gaan ze onherroepelijk kapot.
    (Je kan ook op de telescoopstangen bump-stops monteren)

    #17481380

    Ik heb dezelfde schokbrekers liggen (82-1886 en 82-1801?), samen met -40 mm OMP veren.
    Dit moet volgens mij zonder enig probleem kunnen. Als het goed is, zitten er in je schokbrekers ook nog bumpstops (die mijne wel iig) om het doorslaan tegen te gaan. Bij je achteras zitten er ook van die ‘puntjes’ om de as tegen te houden bij volledig inveren.

    In andere topics hier heb ik van meerdere mensen gelezen dat -40 verlaging met de ‘korte’ gele koni’s te weinig is zelfs, en de auto af en toe een pootje optilt bij een drempel. Dus ik denk dat je helemaal goed zit met dit setje! :D

    #17481381

    origineel gepost door H-400
    Voor de voorste schokdempers kan je met deze schokdempers tot -40mm gaan.
    Maar je mag de “bump-stops” niet inkorten. (die rubbere einde-slag dempers in je spiraalveer).
    Anders slagen de schokdempers inwendig einde slag en gaan ze onherroepelijk kapot.
    (Je kan ook op de telescoopstangen bump-stops monteren)

    Je bedoelt de rubberen pylonen tussen de veren in?

    origineel gepost door McLambo
    Ik heb dezelfde schokbrekers liggen (82-1886 en 82-1801?), samen met -40 mm OMP veren.
    Dit moet volgens mij zonder enig probleem kunnen. Als het goed is, zitten er in je schokbrekers ook nog bumpstops (die mijne wel iig) om het doorslaan tegen te gaan. Bij je achteras zitten er ook van die ‘puntjes’ om de as tegen te houden bij volledig inveren.

    In andere topics hier heb ik van meerdere mensen gelezen dat -40 verlaging met de ‘korte’ gele koni’s te weinig is zelfs, en de auto af en toe een pootje optilt bij een drempel. Dus ik denk dat je helemaal goed zit met dit setje! :D

    Ja ik heb dus dezelfde via Ebay gehaald. Maar hoe bedoel je dat korte Koni’s te weinig zijn? Dat de veerschotels dan loskomen van de veer?

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 193)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.