Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator!

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 193)
  • Auteur
    Berichten
  • #17481257

    De Manta is gister voor het eerst op de brug geweest!

    Resultaat: Alles zit netjes in de teer (behalve de voorkant (spatborden + keienvanger) maar daar gaan we toch mee aan de gang van de zomer.

    De kriksteunen zijn hard (gelukkig), er zijn ooit eens nieuwe dorpels ingelast (netjes gedaan), hij zweet een beetje bij het diferentieel en de oliepomp (mag ook wel), de veerschotel rechtsachter moet worden gefixt voor de APK en de banden komen uit 1985 :P nog een bewijs dat er weinig mee is gereden, want het profiel is nog goed.


    #17481258

    Vandaag binnengekomen, van Ed van het forum :afro

    EN nog even een lijstje met werkzaamheden die gebeuren van de zomer:

    Voorkant (keienvanger + spatborden onderkant) worden geeschuurd en gespoten, roestvorming door steenslag
    Binnenkant vloer bij voeten (L+R) worden aangepakt (beetje roest)
    Nieuwe stuur wordt gemonteerd
    Binnenkant deuren (bij sloten) wordt gelast
    Voor- + achterruit eruit om roest aan te pakken, dit kan nog vervelend worden ivm verborgen gebreken
    Nieuwe chrome lijst voor

    Daarnaast de hele boel weer teren/tectyleren, de voorkantbinnenkant (spatborden), de vloer binnen en achterbakvloer, onder de kap wat dingen en onderkant van de deuren.
    :hmmz

    #17481259

    Hierboven staat een prachtig lijstje maar helaas heb ik weinig kunnen doen door gebrek aan ruimte; ik kan ‘m simpelweg nergens een tijd laten staan om eraan te sleutelen. Hier wat foto’s van wat ik wel heb kunnen doen:


    EINDELIJK NIEUWE BANDEN :P moest naar Zeeland dus da’s wel zo fijn. Oude waren dus van 1985 en om het reservewiel lag nog een originele band uit 1980! Was wel helemaal scheef maargoed. Tijdens het wisselen bleek dat er in 3 velgen ook een binnenband zat. Niet best dus..






    Nieuw stuurtje, en nieuwe hoezen. Meteen oude stoelen even bekeken, zijn nu paars :hmmz



    Allebei de deuren van binnen in de tectyl gezet en van buiten met Hammerite weer strak gemaakt.

    Achterbumper zat scheef:

    IK was lekker op vakantie dus ik dacht, die haal ik er eens af :P

    Ooit een keer iets aangereden, rechterkant is iets gedeukt en 1 bumpersteun zat scheef. Meteen die steunen opnieuw geschilderd want die bladerden af.

    En weer netjes recht (op de millimeter :D)

    Ook nog fotoshootje gedaan maar die staat in Manta-gedeelte.
    Binnenkort ga ik ff de achterbakvloer kaalmaken en weer netjes maken.

    #17481260

    Waarom twee topics over hetzelfde, beetje omslachtig als jet mij vraagt. Heb net een reactie gegeven op de kofferbodem in het andere topic..Voor de overzichtelijkheid zou ik het bij één topic houden..

    #17481261

    dikke bumpers zou deze mooie manta niet mis staan en skirts rondom.grtz calibra-91

    #17481262

    Da’s meer omdat daar meer mensen reageren en ik wel ’s vragen heb :P

    #17481263

    Zo eindelijk weer een update :P na een lange zoektocht eindelijk een een mooie einddemper gevonden dankzij Ronald van het onderdelenhuis :thumbup

    De oude was helemaal naar de klote dus vervanging was hard nodig, check de foto’s maar :P



    Kleine verbetering ;)


    Aan de onderkant was ‘ie helemaal los, vanbinnen ook helemaal rot

    En hier het resultaat, 100x beter dan die stomme zeikpijp :D was wel een gekut om die eraf te krijgen :P

    #17481264

    Heeeeel netjes, :thumbup

    #17481265

    pareltje hoor!!:thumbup

    #17481266

    EN wederom een update!

    Paar dagen geleden, voor de APK een verschotel eronder gelast. Was namelijk nodig voor de APK. Na wat slijpwerk ging het vrij makkelijk.


    Terwijl mijn Opa aan het lassen was ging ik de kofferbakvloer spuiten. Ik had er al 2 lagen RX5 overheen gedaan, en eindelijk had ik ff tijd om de boel kaal te maken en te spuiten. Voorlopig nog ff zwart, later als ik tijd heb weer grijs met isolatiematten eroverheen.

    Gister APK. Veel bekijks weer want ja, er lopen oudere mensen rond en iedereen wilt ff kijken. Uiteindelijk was er toch wat mis:
    – Middendemper moet kleine beetje worden gelast, is nog goed maar lekt wel beetje
    – Bevestiging van de stoel linksvoor is gescheurd (bodem). Moet ook gelast worden.

    Hij is niet afgekeurd, hij is nog niet goedgekeurd. We hebben er een voorkeuring van gemaakt, zodat ‘ie straks in 1 keer wordt goedgekeurd.

    En nog wat

    Pioneer TS-WX11a subwoofer, ligt onder de bestuurderstoel. Komt echt goed geluid uit! Moet nog wel ff fotos maken van de speakers en de nieuwe radio.
    De massadraad zit op de dorpel en de 12+ komt binnen net boven de pedalen, ideaal

    En het mooiste is nog wel:
    Tijdens de APK de hele bodem nagelopen, en:

    HIJ IS ZO GOED ALS HELEMAAL HARD :wors
    een paar plekken moeten ff kaal en behandeld worden en opnieuw in de tectyl maar voor een 30 jaar oude Manta vind ik het toch mooi.

    #17481267

    ziet er super uit alleen wel een heel dun + draadje:hmmz

    #17481268

    Lijkt maar zo, die bruine is in het echt vrij klein, dus die rode valt ook klein uit :P

    #17481269

    mooi werk hoor! deze manta wordt zeer goed verzorgd! :kewlpics

    #17481270

    origineel gepost door Stender
    Lijkt maar zo, die bruine is in het echt vrij klein, dus die rode valt ook klein uit :P

    heb al eens in een manta een plusdraad vervangen, was een gewoon huis tuin en keuken draadje. en die ging naar de versterker waar tussen een 10amp zekeringetje tussen zat. he dit vervangen naar een 25 kwadraad kabel met 100 amp zekering klinkt ook gelijk beter:thumbup

    #17481271

    origineel gepost door B-ascona fr

    origineel gepost door Stender
    Lijkt maar zo, die bruine is in het echt vrij klein, dus die rode valt ook klein uit :P

    heb al eens in een manta een plusdraad vervangen, was een gewoon huis tuin en keuken draadje. en die ging naar de versterker waar tussen een 10amp zekeringetje tussen zat. he dit vervangen naar een 25 kwadraad kabel met 100 amp zekering klinkt ook gelijk beter:thumbup

    Hmm

    Het is een 150w versterker/subwoofer, icm een 10a zekering.

    @ Opel Rally Lover

    Ik doe mijn best :P alleen als perfectionist zijnde is het natuurlijk nooit goed.

    #17481272

    Zit er een tule tussen je draad en schutbord?

    #17481273

    origineel gepost door 14XE
    Zit er een tule tussen je draad en schutbord?

    Een tule? Als je een rubber ding bedoelt; ja. Er zit een gat met een flink rubber, daar paste deze draad gelukkig ook doorheen.

    #17481274

    Interessant topic dit! :kewlpics

    Gisteren bij een Ascona wezen kijken die bij de onderste omgevouwen rand ook wat roest belletjes en blaasjes had. Had jij dat ook?

    En je hebt dat dus kaalgeschuurd en daarna met Hammerite? Misschien heb ik het niet goed begrepen, maar kun je hier nog eens wat meer info over geven? Binnenkant tectyl, waar precies?

    Die raam-pees met silver-look. Zijn deze ook gewoon in het zwart te krijgen?

    #17481275

    origineel gepost door McLambo

    Interessant topic dit! :kewlpics

    Dankje, doe mijn best :P

    Gisteren bij een Ascona wezen kijken die bij de onderste omgevouwen rand ook wat roest belletjes en blaasjes had. Had jij dat ook?

    Volgens mij er in het Manta gedeelte ergens een topic over hoe die deuren eruit zagen, moet je ff zoeken. Maar er zaten wat belletjes. Dit heb ik kaal gemaakt, toen met een staalborstel eroverheen.

    En je hebt dat dus kaalgeschuurd en daarna met Hammerite? Misschien heb ik het niet goed begrepen, maar kun je hier nog eens wat meer info over geven? Binnenkant tectyl, waar precies?

    Kaalgeschuurd inderdaad. En meer info? Tja, gewoon bijna kaal maken, alle losse zooi eraf, schoonmaken met thinner ofzo en dan met de kwast overheen.

    En die tectyl aan de binnenkant:

    Deurpaneel eraf, plastic eraf, dan zover mogelijk kaal en schoon maken en dan tectyl.

    Maar 1 ding: DIT IS EEN TIJDELIJKE OPLOSSING!
    Deze deuren zijn dus roestig in een naad, dat krijg je er never nooit uit. Ik heb dit alleen gedaan zodat ze niet doorroesten naar buiten. Als de auto ooit overgespoten wordt, haal ik nieuwe deuren.

    Die raam-pees met silver-look. Zijn deze ook gewoon in het zwart te krijgen?

    Chromen zijn nieuw te krijgen, ga ik doen als de ruiten eruit gaan. Zwarte kun je denk ik gewoon met een spuitbus doen.

    #17481276

    Bedankt voor de info!

    en de foto van de binnenkant van de deur: Deze is nog van een onbehandelde deur, right? Ik zie onderin namelijk een roestige naad. :o

    #17481277

    Uiteraard

    Nou goed vandaag heeft een buurman de boven gelast (die scheur die bij de stoel zal) en de middendemper. Heb wel foto’s, die post ik morgen wel. Morgenochtend APK, ik ben benieuwd :P

    gelukkig wordt er alleen gekeken naar de behandelde punten, en die kerel die mij hielp is een goede bekende van de keurmeester :angel

    #17481278

    Zo vandaag dus een soort ‘herkeuring’.

    Gister dus de scheur in de vloer gelast, die was groter dan verwacht:

    Gelukkig kon een buurman me helpen. Meteen middemdemper gelast.

    Vandaag dan APK-afspraak om even naar die puntjes te kijken. Bodem enzo was goed, alleen demper was nog lek. Stel nieuwe klemmen en wat kit en het was weer goed, maar volgend jaar toch maar ff een nieuwe halen :P

    Maargoed, heb weer een verse APK en da’s het belangrijkste!

    #17481279

    Die deuren kun je ook er uit halen in de naad laten stralen ( rest goed af en dichtplakken tegen lakschade ) en dan de naad goed in de menie/epoxyprimer laten lopen… Bij een straler die voornamelijk auto’s straalt kun je dat het beste laten doen.

    #17481280

    Hmm, wat kost zo’n geintje?

    Ik heb ook bubbeltjes en krispies precies bij de naad. Zal binnenkort de bekleding er eens afhalen een kijkje aan de binnenkant nemen…. :mad:

    #17481281

    origineel gepost door McLambo
    Hmm, wat kost zo’n geintje?

    Ik heb ook bubbeltjes en krispies precies bij de naad. Zal binnenkort de bekleding er eens afhalen een kijkje aan de binnenkant nemen…. :mad:

    Als het onder de kitnaad zit moet je ff de kitnaad eraf halen

    Stralen kost haast niks.. vooral niet als je het zelf ff goed afplakt. Eerst ff informeren waarmee ze het afgeplakt willen hebben.

    Daarna kitnaad erover heen weer. Netjes in de epoxyprimer schilderen met een penseeltje en dan netjes de kleur erover heen schilderen met een penseeltje. Onder aan de deur zie je het toch niet dat het geschilderd is en schilderen kan ook best netjes. Zie je niks meer van dan.

    Kwa kosten ben je altijd goedkoper uit dan een nieuwe deur… die moet uiteraard ook nog gespoten worden..

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 193)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.