stekkers astra G

Forumindex Forums Modellen Astra stekkers astra G

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244366

    beste opel rijders

    ik heb zo als jullie weten heb ik net een andere astra G x16xel.

    en zou vandaag een poging wagen om de achter speakers te laten werken.
    word eerst zolderen de vorigen eigennaar had een voorliefde voor een zijkniptang :fy1
    dat word zolderen dat is geen punt maar ik kwam wel dit tegen

    als het goed is zijn dit de stekker voor de stoelverwarming en traction control
    maar in hoe verre is dit werken te krijgen ik weet dat ik mijn stoelen moet aanpassen maar de TC hoe zit dat ?

    en deze kwam ik ook tegen wat is dat en met namen die zwarte stekker
    omdat daar ook ingeknipt is.

    ik kwam ook nog een railhouder tegen boven het dashboardkastje waar dient die voor.

    ik wacht met smart op jullie antwoord michel

    #17961413

    die 1ste foto, groende en zwarte stekken is stoelverwarming.
    de blauwe tc. weet niet hoe je die werkend moet maken, maar weet wel dat het veel werk is.

    die kleine zwarte zit ook een groene bij. dat is voorbereiding op de automaatbak.

    #17961414

    jammer het is dus niet knopje erin en gaan

    michel

    #17961415

    wat je nodig hebt voor traction control is zowiezo compleet ABS systeem.
    ik weet dat C20XE motoren een klep in de inlaat hebben die bedient wordt door een motortje. (deze wordt dus dicht gegooit als de wielen doorslippen) soort 2e gasklep zeg maar.

    het is het werk allemaal niet waard in mijn ogen.
    TC heb je maar weinig aan vind ik.
    gewoon rustig met het gaspedaal.
    en echt niet om een 1.6 af te kraken, maar zo snel spinnen je wielen toch niet lijk me?

    #17961416

    nee dat doen ze ook niet
    als het een knopje zou zijn geweest waarom niet dacht ik

    ps. ik heb wel abs er op zitten

    michel

    #17961417

    @GSI Racer wrote:

    wat je nodig hebt voor traction control is zowiezo compleet ABS systeem.
    ik weet dat C20XE motoren een klep in de inlaat hebben die bedient wordt door een motortje. (deze wordt dus dicht gegooit als de wielen doorslippen) soort 2e gasklep zeg maar.

    het is het werk allemaal niet waard in mijn ogen.
    TC heb je maar weinig aan vind ik.
    gewoon rustig met het gaspedaal.
    en echt niet om een 1.6 af te kraken, maar zo snel spinnen je wielen toch niet lijk me?

    Die tijd is voorbij GSI Racer!

    Tegenwoordig word de TC vanuit motormanagement geregeld, en kan er vaak met een kabelboompje naar de motorcomputer worden voldaan, mits deze motorcomputer ook TC ondersteunt uiteraard.

    Geld ook voor de motoren met Gaskabel.

    Mijn V6 heeft niet meer zo’n klep in het inlaat, en deze word PUUR door motormanagement in vermogen terug gedrongen.

    dit in samenwerking met de ABS gegevens uiteraard.

    de auto moet dus ook voorzien zijn van ABS!!

    Willem

    #17961418

    ik zie ook nu eigenlijk pas dat het om een G gaat.
    Dacht in eerste instantie de F op de avatar.

    ontsteking of inspuiting wordt normaal gesproken gewoon afgeknepen dan he ;)
    daarom ging in ik eerste instantie ook gewoon van de XE uit.
    daar heb ik meer ervaring mee :jerry

    #17961419

    de avatar gaat naar de sloop.
    er moeten nog kleine dingen af maar meer niet

    michel

    #17961420

    jup, dit is al na de tijd van de C20XE en C25XE met klep om lucht af te knijpen.

    Bij de moderne motoren met gaskabel worden ontsteking en/of brandstof onderbroken.

    Bij de moderne motoren met electrische gasklep word gewoon gas terug genomen.

    Willem

    #17961421

    nu even over de stekker’s

    die kleine stekker is dus voor de automaat die laat ik lekker verknipt.
    maar de tc is deze how to voor mijn dan ook te volgen
    http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=96753″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    en dan ‘How To’….. Fit a Traction Control Switch

    ik hoor het wel

    michel

    #17961422

    TC Switch kan je alleen aansluiten wanneer je de TC al werkend hebt.

    Dat houd in dat je eerst programmatechnisch de TC moet in laten schakelen indien mogenlijk, voordat je een TC-off Switch kan aansluiten welke ook daadwerkelijk werkt.

    de TC schakelaar word op de Z gecodeerde motor niet meer geleverd, terwijl er wel TC / ESP op de auto aanwezig is.

    dan kan je de TC niet uitschakelen, nu als je dan een schakelaar er tussen prakt, kan dat weer wel.

    Als je ESP hebt, heb je ook TC!!

    Willem

    #17961423

    zou ik dit met op-com kunnen in zien ?
    anders laat ik het gewoon zitten.

    ps. mijn centrale deurvergrendeling afstandsbediening die werkt niet meer heeft het wel gedaan
    nu brand het letje wel maar de deuren gaan niet open inleren via het contact werkt niet.
    ik heb een nieuwe 2de afstandsbediening er bij gekocht om dat ik maar een sleuten heb die kan ik ook niet inleren.
    wat zou het kunnen zijn gewoon even klemmen van de accu halen of moet ik naar de dealer

    michel

    michel

    #17961424

    Inleren van een nieuwe AB kan alleen via de dealer, evenals Controleren of je TC kan inschakelen.

    Willem

    #17961425

    oke bedank dan kan ik volgen de week naar de dealer :(

    #17961426

    sleutel in het contact en even op dicht drukken.
    werkt dat niet, inleren bij de dealer.

    #17961412

    Sleutel in het contact werkt niet.
    Ik had met op-com gezien dat er ook geen sleutels in stonden.
    Ik denk dat ik die gewistheb
    Wel staan er 2 transponders in maar heb maar een sleutel.
    Die moet er ook dan maar uit

    Michel

    #17961411

    Oja ik die code van r cijfers niet is dat een probleem ?

    #17961427

    tc switch kan je ook op m-tech bestellen is 2 kabeltjes aansluiten en de massa en hij werkt :) bij mij toch :)

    #17961428

    de rail achter de airbag boven het dashboardkastje dien in ieder geval om een ‘checkcontrol’ op te monteren. ( lampen controle module).. Dat je ’t maar weet.

    #17961429

    @wim-v6 wrote:

    TC Switch kan je alleen aansluiten wanneer je de TC al werkend hebt.

    Dat houd in dat je eerst programmatechnisch de TC moet in laten schakelen indien mogenlijk, voordat je een TC-off Switch kan aansluiten welke ook daadwerkelijk werkt.

    de TC schakelaar word op de Z gecodeerde motor niet meer geleverd, terwijl er wel TC / ESP op de auto aanwezig is.

    dan kan je de TC niet uitschakelen, nu als je dan een schakelaar er tussen prakt, kan dat weer wel.

    Als je ESP hebt, heb je ook TC!!

    Willem

    Inleren van sleutels in de kiekert en de imobiliser gaat prima met de opcom, let wel op dat je de sleutels ingeleerd in de imobiliser niet wist, dan krijg je de auto namelijk niet meer gestart en sleutels kun je maar één keer programeren. Afstandsbediening kun je meerdere malen opnieuw programeren.

    #17961430

    dat krijg ik dus niet voor elkaar.
    dit krijg ik

    maar check control dat is toch info op je mid ?
    ik heb er een mid inzitten er krijg ook meldingen
    van remvoeringen en remlicht die zijn bijde goed.
    maar wat doet dat rail dan ?

    michel

    #17961431

    >> Inleren sleutels gaat alleen als je de Carrpas code van de auto hebt.

    >> MID:

    > Melding remblokken:
    – Remdraadjes (rembloksensoren) niet vervangen met de remblokken

    > Melding remlicht:
    – Verkeerd lampje
    – Fout trekhaak stekker
    – Defecte lampcontrole unit

    Willem

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.