Forumindex › Forums › Modellen › Astra › stekkers astra G
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
19 december 2011 om 19:43 #17244366
beste opel rijders
ik heb zo als jullie weten heb ik net een andere astra G x16xel.
en zou vandaag een poging wagen om de achter speakers te laten werken.
word eerst zolderen de vorigen eigennaar had een voorliefde voor een zijkniptang :fy1
dat word zolderen dat is geen punt maar ik kwam wel dit tegenals het goed is zijn dit de stekker voor de stoelverwarming en traction control
maar in hoe verre is dit werken te krijgen ik weet dat ik mijn stoelen moet aanpassen maar de TC hoe zit dat ?

en deze kwam ik ook tegen wat is dat en met namen die zwarte stekker
omdat daar ook ingeknipt is.

ik kwam ook nog een railhouder tegen boven het dashboardkastje waar dient die voor.
ik wacht met smart op jullie antwoord michel
19 december 2011 om 19:58 #17961413die 1ste foto, groende en zwarte stekken is stoelverwarming.
de blauwe tc. weet niet hoe je die werkend moet maken, maar weet wel dat het veel werk is.die kleine zwarte zit ook een groene bij. dat is voorbereiding op de automaatbak.
19 december 2011 om 20:23 #17961414jammer het is dus niet knopje erin en gaan
michel
19 december 2011 om 20:28 #17961415wat je nodig hebt voor traction control is zowiezo compleet ABS systeem.
ik weet dat C20XE motoren een klep in de inlaat hebben die bedient wordt door een motortje. (deze wordt dus dicht gegooit als de wielen doorslippen) soort 2e gasklep zeg maar.het is het werk allemaal niet waard in mijn ogen.
TC heb je maar weinig aan vind ik.
gewoon rustig met het gaspedaal.
en echt niet om een 1.6 af te kraken, maar zo snel spinnen je wielen toch niet lijk me?19 december 2011 om 20:34 #17961416nee dat doen ze ook niet
als het een knopje zou zijn geweest waarom niet dacht ikps. ik heb wel abs er op zitten
michel
19 december 2011 om 20:37 #17961417@GSI Racer wrote:
wat je nodig hebt voor traction control is zowiezo compleet ABS systeem.
ik weet dat C20XE motoren een klep in de inlaat hebben die bedient wordt door een motortje. (deze wordt dus dicht gegooit als de wielen doorslippen) soort 2e gasklep zeg maar.het is het werk allemaal niet waard in mijn ogen.
TC heb je maar weinig aan vind ik.
gewoon rustig met het gaspedaal.
en echt niet om een 1.6 af te kraken, maar zo snel spinnen je wielen toch niet lijk me?Die tijd is voorbij GSI Racer!
Tegenwoordig word de TC vanuit motormanagement geregeld, en kan er vaak met een kabelboompje naar de motorcomputer worden voldaan, mits deze motorcomputer ook TC ondersteunt uiteraard.
Geld ook voor de motoren met Gaskabel.
Mijn V6 heeft niet meer zo’n klep in het inlaat, en deze word PUUR door motormanagement in vermogen terug gedrongen.
dit in samenwerking met de ABS gegevens uiteraard.
de auto moet dus ook voorzien zijn van ABS!!
Willem
19 december 2011 om 20:40 #17961418ik zie ook nu eigenlijk pas dat het om een G gaat.
Dacht in eerste instantie de F op de avatar.ontsteking of inspuiting wordt normaal gesproken gewoon afgeknepen dan he ;)
daarom ging in ik eerste instantie ook gewoon van de XE uit.
daar heb ik meer ervaring mee :jerry19 december 2011 om 20:43 #17961419de avatar gaat naar de sloop.
er moeten nog kleine dingen af maar meer nietmichel
19 december 2011 om 20:44 #17961420jup, dit is al na de tijd van de C20XE en C25XE met klep om lucht af te knijpen.
Bij de moderne motoren met gaskabel worden ontsteking en/of brandstof onderbroken.
Bij de moderne motoren met electrische gasklep word gewoon gas terug genomen.
Willem
19 december 2011 om 21:15 #17961421nu even over de stekker’s
die kleine stekker is dus voor de automaat die laat ik lekker verknipt.
maar de tc is deze how to voor mijn dan ook te volgen
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=96753″ onclick=”window.open(this.href);return false;
en dan ‘How To’….. Fit a Traction Control Switchik hoor het wel
michel
19 december 2011 om 21:18 #17961422TC Switch kan je alleen aansluiten wanneer je de TC al werkend hebt.
Dat houd in dat je eerst programmatechnisch de TC moet in laten schakelen indien mogenlijk, voordat je een TC-off Switch kan aansluiten welke ook daadwerkelijk werkt.
de TC schakelaar word op de Z gecodeerde motor niet meer geleverd, terwijl er wel TC / ESP op de auto aanwezig is.
dan kan je de TC niet uitschakelen, nu als je dan een schakelaar er tussen prakt, kan dat weer wel.
Als je ESP hebt, heb je ook TC!!
Willem
19 december 2011 om 21:35 #17961423zou ik dit met op-com kunnen in zien ?
anders laat ik het gewoon zitten.ps. mijn centrale deurvergrendeling afstandsbediening die werkt niet meer heeft het wel gedaan
nu brand het letje wel maar de deuren gaan niet open inleren via het contact werkt niet.
ik heb een nieuwe 2de afstandsbediening er bij gekocht om dat ik maar een sleuten heb die kan ik ook niet inleren.
wat zou het kunnen zijn gewoon even klemmen van de accu halen of moet ik naar de dealermichel
michel
19 december 2011 om 21:44 #17961424Inleren van een nieuwe AB kan alleen via de dealer, evenals Controleren of je TC kan inschakelen.
Willem
19 december 2011 om 21:47 #17961425oke bedank dan kan ik volgen de week naar de dealer :(
20 december 2011 om 05:38 #17961426sleutel in het contact en even op dicht drukken.
werkt dat niet, inleren bij de dealer.20 december 2011 om 08:37 #17961412Sleutel in het contact werkt niet.
Ik had met op-com gezien dat er ook geen sleutels in stonden.
Ik denk dat ik die gewistheb
Wel staan er 2 transponders in maar heb maar een sleutel.
Die moet er ook dan maar uitMichel
20 december 2011 om 08:51 #17961411Oja ik die code van r cijfers niet is dat een probleem ?
20 december 2011 om 15:20 #17961427tc switch kan je ook op m-tech bestellen is 2 kabeltjes aansluiten en de massa en hij werkt :) bij mij toch :)
20 december 2011 om 19:27 #17961428de rail achter de airbag boven het dashboardkastje dien in ieder geval om een ‘checkcontrol’ op te monteren. ( lampen controle module).. Dat je ’t maar weet.
20 december 2011 om 19:59 #17961429@wim-v6 wrote:
TC Switch kan je alleen aansluiten wanneer je de TC al werkend hebt.
Dat houd in dat je eerst programmatechnisch de TC moet in laten schakelen indien mogenlijk, voordat je een TC-off Switch kan aansluiten welke ook daadwerkelijk werkt.
de TC schakelaar word op de Z gecodeerde motor niet meer geleverd, terwijl er wel TC / ESP op de auto aanwezig is.
dan kan je de TC niet uitschakelen, nu als je dan een schakelaar er tussen prakt, kan dat weer wel.
Als je ESP hebt, heb je ook TC!!
Willem
Inleren van sleutels in de kiekert en de imobiliser gaat prima met de opcom, let wel op dat je de sleutels ingeleerd in de imobiliser niet wist, dan krijg je de auto namelijk niet meer gestart en sleutels kun je maar één keer programeren. Afstandsbediening kun je meerdere malen opnieuw programeren.
20 december 2011 om 20:14 #17961430dat krijg ik dus niet voor elkaar.
dit krijg ik

maar check control dat is toch info op je mid ?
ik heb er een mid inzitten er krijg ook meldingen
van remvoeringen en remlicht die zijn bijde goed.
maar wat doet dat rail dan ?michel
20 december 2011 om 20:44 #17961431>> Inleren sleutels gaat alleen als je de Carrpas code van de auto hebt.
>> MID:
> Melding remblokken:
– Remdraadjes (rembloksensoren) niet vervangen met de remblokken> Melding remlicht:
– Verkeerd lampje
– Fout trekhaak stekker
– Defecte lampcontrole unitWillem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.