steekassen koppelen

Forumindex Forums Modellen Kadett steekassen koppelen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Ik ga het toch vragen;

Hoe halen jullie je aandrijfassen los van de bak, terwijl ze nog ingebouwd zijn in je auto?

Iemand probeerde het volgende;

bestuurderskant – veerpoot onder los – daarna via veerpoot trekken tot ie eruit komt;

Dit lukte hem dus niet.

Daarna, bij een uitgebouwde bak waar de afgeflexte assen nog in zaten, trok ie er aan op een bepaalde manier en kreeg ze eraf.

Ga ik het proberen, krijg ze niet ervan af.

Ik weet dat ze eerst naar binnen moeten en dan zou ik in 1 x hard moeten trekken en ik heb gehoord een ‘schrik’ geven zou ook helpen.

Maar goed, ik heb nog altijd geen los gekregen, niet bij een ingebouwde bak en niet bij een uitgebouwde bak.

Ok veerpoot moet los zijn van je aandrijfas. Dus even de kroonmoer e.d. los halen.

Zodat je alleen de aandrijfas nog in de bak hebt zitten.

Ze zitten in de bak vrijstevig vast. Maar het zijn en blijven steekassen, dus ze zitten erin gestoken.

Nu heeft de opeldealer zelf een vork die je tussen de bak en de kineet steekt. Dus dat zou je kunnen proberen als “hefboom” tegen de kineet te drukken. Maar ik doe ’t altijd door er goed voor te zitten, voeten tegen de bak aan, en een goede flinke ruk verkopen.

(Zorg wel aub dat je auto goed op bokjes staat)

Ja, dat zegt iedereen, ik zal wel te voorzichtig zijn, omdat ik het nog nooit gedaan heb.

Die vork ken ik ook van werkboeken, maar is die nog ergens te krijgen? (want met gewone koevoet werkt niet..)

Ik zou een staalplaat pakken effe een stuk inslijpen. Veel meer is ’t niet.

idd eerst indrukken en dan een flinke ruk geven, zo is het bij mij altijd nog gelukt. Zorg wel even dat iemand anders de veerpoot even aan de kant houdt, anders heb je kans dat je een lap vel van je hand af stoot door de remschijf of het beschermplaatje van je remschijf. En dat doet pijn kan ik je zeggen :P

Mm, goeie tip, ha.

Ja, ga die vork eens namaken, eerst wat dikke plaat zoeken.

Laat het nog weten hier, want ik krijg die niet los gerukt.

Vraag me af hoe je ze dan ooit weer erin krijgt?

even niet vergeten een lekbak onder de versnellingsvak te plaatsen, kan nog bak olie uitkomen, steek assen heb ik nog geen problemen mee gehad, het is idd soms even goede ruk geven , dan komen ze wel los

Dat olie eruit komt, weet ik, bedankt!

Ik ga een vork maken en dan zie ik wel.

Eerst eens wat maten gaan meten.

precies wat iedereen al zegt.. goed recht ervoor zitten. uitkijken dat je niks raakt met je handen. Even naar voren leunen met de as en dan 1 goede ruk naar achter en hij ligt eruit.
    Echt helemaal niet moeilijk. Ik had er ook een hard hoofd in toen ik het voor het eerst deed. maar was echt zo gedaan.
    Loopt ook niet veel olie uit hoor..

krik de kant waar je de as uithaalt wat hoger op, dan loopt er ook geen olie uit.
    werkt perfect, en je zit wat rechter voor de as.
    begin eerst maar eens met korte rukjes(klinkt ook lullig :D ), en steeds wat harder.
    als hij stevig in de bak zit, kun je door die ene harde ruk, ook de andere kop kapot trekken.
    en ja, dat kan. heb het zelf al een paar keer gehad(10 jaar met opels gecrosst).
    wil het echt met geen mogelijkheid lukken, haal je andere as eruit, en pak een lang verleng stuk van de ratel, en sla dan door het gat van die as, de andere eruit.
    ja, je word creatief op de cross.

groeten.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.