Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto..

Forumindex Forums Modellen Astra Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto..

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 124)
  • Auteur
    Berichten
  • #18147063

    Kijk het is gelukt met de foto’s :thumb

    Nice car! Gauw de weg weer op met dat ding ;)

    #18147064

    Yeah!:P haha

    Ja hoop ik ook is gelukkig rustig op me werk dus ken ik zo af en toe een uurtje aan de opel..
    Maar het zal nog wel ff duren denk ik..
    De velgen gaan er morgen af voor een spuitbeurt Wil ze antraciet.. Dan meteen 4 nieuwe michelin erop.
    Remklauwe worden blauw zoals de gordels en die OPC dingen.
    Nog genoeg te doen..xd

    #18147065

    @steefopel wrote:

    Yeah!:P haha

    Ja hoop ik ook is gelukkig rustig op me werk dus ken ik zo af en toe een uurtje aan de opel..
    Maar het zal nog wel ff duren denk ik..
    De velgen gaan er morgen af voor een spuitbeurt Wil ze antraciet.. Dan meteen 4 nieuwe michelin erop.
    Remklauwe worden blauw zoals de gordels en die OPC dingen.
    Nog genoeg te doen..xd

    Zo hoort dat! alles met de tijd en rustig aan ;)
    Tegen die tijd komen er wel meer dingen in je op, zoals; deurstrippen en handgrepen in kleur, evenals de sideskirts… auto verlagen… etc etc..

    Of je laat hem zoals hij is :thumb

    #18147066

    Haha die zwarte acente vind ik juist erg mooi!
    Verlage is erg mooi. Maar ik pas nu zoals hij is precies op de parkeervakke hier en hij is nog lekker comfort table.
    Dus ik denk dat ik hem lekker zo laat en gewoon mooi strak/orgineel houd.

    #18147067

    Die 2e subaru wil ik ook wel! :wub

    Veel succes met je opc, komt wel goed! :thumb

    grtz Tijn

    #18147068

    moet toch zeggen dat dat niet misstaat als ik dit zie:

    #18147069

    Hahaha kopen??:P

    Ja klopt is idd niet lelijk. Ga er nog over nadenken.

    #18147070

    Kopen??? heb al een blauwe uitvoering ;) :D

    Deze heeft de daklijsten ook in kleur meegepakt.. en die wielen zijn ook nice :agent

    #18147071

    Frank zit die jongen nou niet gek te maken. ;)

    #18147072

    @Blue-Dragon wrote:

    Frank zit die jongen nou niet gek te maken. ;)

    Haha, excuses :D ik denk alleen maar mee ;) :angel

    #18147073

    Dat kope bedoelde ik voor TIJN gsi vorr de subaru. haha

    Vandaag zon 4uurtje van de baas zijn tijd bezig geweest aan de opel.
    Alle stekkers op me gemak gelabeld en los gehaald.
    Carter pan ervan onder.. Hier lach heel veel meuk in.. lagerschale. stukke drijfstang en weet ik veel allemaal..:S Mja dat kreng moet eruit dus verder slope.
    Kwam niet bij de dynamo en start motor..
    Dus dan maar alvast het inlaatspruitstuk los.. Achteraf blijkt dit een stuk makkelijker. Ook voor het eruit/in lepele van de motor
    Deze meteen schoongemaakt en daarna alles los gegooit..
    Morgen de motortakel bij de buren halen en eruit vissen en kijke wat we gevangen hebben.

    Is het btw te doen om de versnellings bak te laten zitte? Heb er niet echt zin in namelijk die ook los te gooie..
    Krijg morge ook alles binnen.
    En hoop dat ik hem morgen al zelf er in te kunnen hangen en dan woensdag alles op me gemak aansluiten en dan hopelijk rijden..

    #18147074

    Ik vind het altijd makkleijker om de bak van de motor af te halen als de motor er al naast ligt:

    nu is dat ook weer makkleijker bij de Vectra als bij de Astra uiteraard…

    Willem

    #18147075

    als je echt slim bent en het makkelijk wil doen is de bak laten zitten alles loshalen zoals motorsteunen enzo en dan in zijn geheel op het subframe eronder uit halen
    kan je daarna alles op je gemak over zetten zonder dat je met je handen en armen vast komt te zitten kan je ook gelijk je druk lager en koppelings platen bekijken
    en eventueel vervangen
    en mocht je bak kapot gaan (dan weet je het alvast) of je druk lager moet je dat ook via het subframe doen want ander komt hij er echt niet uit
    succes en veel geluk met je nieuwe blok mvg ferry

    edit wim was me net voor hahahahhaa

    #18147076

    Bedankt voor de info.
    Koppeling vervang ik meteen mee.
    Mijn plan was de motor van bovenuit eruit te tillen ipv subframe eronder vandaan.

    #18147077

    Onderuit is veel fijner om te doen, zelf ook al is moeten doen. :thumbup
    Van boven moet je echt goed uitkijken dat je niks beschadigd aan het chassis.

    Met gebruik van een brug.

    Blok zet je bovenop vast met zo’n motorsteun/motorsupport , en dan kan je steun van de versnellingsbak die aan het subframe bevestigd zit los gaan halen aandrijfassen demonteren versnellingsbakkabels loshalen en dan het subframe.
    Daarna haal je de motorsteunen los en het blok hangt los aan die motorsteun/support,

    Leg dan onder het blok wat waarop het blok kan rusten en laat dan de brug zakken de rest spreekt vanzelf. ;)

    Eerst wel alles wat bovenaan zit gaan loshalen en eventueel demonteren.

    #18147019

    Vandaag op me vrije dag met vlinke tegen zin aan de opel begonnen.
    Blok van boven af ging idd niet. Dus geheel subframe eronder uit.. Wat een geetter De bouten zaten mega vast…
    Ook bleef hij hangen maar kon niet vinden waar..
    Dit bleek dus aan het stuurkolom.. Had de bout los maar er niet uit…XD dus bleef daarop hangen. En overal echt overal kabels..:S

    Maja blok is eruit. En ik was vrolijk alles aan het overzetten alles paste ook.. Tot het vliegwiel. Van de XER is 8bouts en de XEV 6bouts..
    Dus past niet Nu heb ik het vliegwiel er ook bij van de XEV maar deze is een stuk platter. Dus kom ik niet uit met me drukgroep.
    Is dit een kwestie van een Astra g of Zafira a koppeling set bestellen dat hij wel past?
    Lijkt me dat het druklager dan anders is van die set??
    Ik zouw het anders ook niet weten..

    Dat ik dat zag had ik er vlink de pest in en er ging bijna een moker door de auto…:S
    Mja dit losse we wel weer op.
    Als ik het XEV vliegwiel monteer scheeld dit ook nog een paar KG dus klimt hij zometeen lekker vlotjes de toeren in:D
    Morgen ga de remleidingen vervangen kom er nu erg makkelijk bij.. Die leidingen zijn altijd verrot bij opel en na mijn idee gewoon weg dom gemonteerd.

    Dit was het weeer..

    #18147078

    Gewoon een koppelingsset voor de x20xev met F23 bestellen. let op zijn ook gelevert met f18 daar zit wel verschil in de koppelingsplaat en druklager.

    #18147079

    Dat werkt niet. Koppeling is hetzelfse volgens gegevens.
    Mja wert probleem al ik heb een vliegwiel van een corsa…
    Meteen een ander vliegwiel best een lichtgewicht.
    Ook meteen met koppeling.

    Remleidinge zijn ook vervange en motorruimte is schoon

    #18147080

    Vliegwiel kan niet van een corsa zijn tenzij omgeboord. Omdat een corsa geen big block motoren kent. Dus geen x20xev.
    Uit wat voor auto komt de x20xev een astra F ? G vectra B?

    #18147081

    Z20LET, X20XEV vliegwiel uit een astra g zou moeten passen deze zijn geleverd met F23 let op x20xev is ook geleverd met F18 en dan heb je denk ik zelfde vliegwiel als nu. Maar volgensmij moet je met een orginele Astra G F18 drukgroep En een F23 druklager en koppeling er ook zijn.

    #18147082

    Ik kan op partsbase zo 2 types vinden voor de f23 en 1 voor de f18. Deze gewoon gevonden bij een astra g x20xev van 2000… dan kan je gewoon het vliegwiel gebruiken van de xev.

    #18147083

    Komt uit astra g.
    Vliegwiel die erbij kreeg is een 2,5cm plater waardoor drukgroep niet past.
    K nam aan vn corsa ig..
    Mja hb nu xev licht gewicht vliegwiel bestelt.. Maandag binnne woensdag rijde hoop ikxd

    #18147084

    Even opletten dat er 2 typen koppeling zijn, kans op verschillende vliegwielen.

    De Astra-G 2.0 16V is met zowel een F18 als F23 geleverd, zoals Carlo al aangaf.

    er kan verschil in vliegwiel zitten.

    Willem

    #18147085

    Klopt had ik gezieb. Heb vqn een f23 bestelt hipelijk morge binne.
    Dan ken ik woensdag weer rijde.

    #18147086

    Ff een tijd gelede maja.
    De OPC rijd weer!

    Na binnen komen van het vliegwiel, waar ik nogal me twijfels over had gezien hij 4kg is dus erg licht..
    Toch alles gemonteerd en alles paste perfect.
    Het blok zat er met 1.5 uur onder de auto.
    Het aansluiten was het meeste werk maar dit is uiteindelijk ook netjes gelukt. Kreeg alleen de verkeerde voorpijp.. en was uiteindelijk niet meer leverbaar… Lekker weer.. Dan de oude er maar weer op.
    Met eerste keer starten heb ik zonder ontsteking gedaan zodat er wel overal een beetje olie zat. Daarna laten lopen en sloeg heel snel aan..
    Zat een vlinke ratel in het blok en liep niet goed.. Zag de bui alweer hangen..:S Bleek 1 stekker van een injector zat er niet goed op en draaide daarna goed.. De ratel was na 5min weg met het vulle van de stoters.. Zo draaide het blokje veel netter als dat ik hem kocht..

    Daarna ff gereden en reed heerlijk soepel goeie gas reactie.
    Enkel kreeg ik weer gezeik.. De oliekoeler slang had ik niet goed erin gedrukt en plofte eraf.. Alles meteen onder natuurlijk.
    Dat gefixt kwam ik erachter dat hij olie lekte.. zucht zoeke zoeke zoeke en niet vinden.
    Uiteindelijk zag ik het bleek dat er geen pakking zat de oliekoeler adaptor op het blok snel naar opel dealer gereden en die pakking kreeg ik zo mee.. Die gemonteerd en lekt niet meer:D jeej.

    Na aan tal km rijden verbaasde mij hoe goed hij eigenlijk reed.. het motortje lkkr snorre en heerlijk soepel.
    En met volgas gaat hij als een speer de toeren in en komt zeker goed voorruit.. Zo ging hij niet als bij testrit..
    Vanavond ff stukie toeren en beetje vertrouwe terug krijgen..
    Foto’s zal ik morgen wel plaatse.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 124)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.