Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto..

Forumindex Forums Modellen Astra Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto..

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 124)
  • Auteur
    Berichten
  • #18147012

    Dus ff voor alle duidelijk heid:
    Dan moet ik een X20XEV blok pakken uit BJ 2001.? Ivm carterpan voor uitlaat en olie.
    De nokke assen uit me eigen blok over zetten in de cilinderkop van de xev.
    Mijn in/uitlaatspruitstuk over zetten op de XEV.
    En vliegwiel van de XEV behouden.? En zal ik waarschijnlijk ook andere koppeling/drukgroep moeten hebben. Gewoon van de XEV type.?

    Klopt dit nu zo?

    #18147013

    X20XEV Blok uit een Astra G of Zafira A of Vectra B met gedeelde carterpan. Bouwjaar is niet zo zeer bepalend, maar elke geleverde in de G of Zafira A weet ik zeker dat past gelevert van 89 tot 2001. Nokkenassen overzetten. UItlaatspruitstuk en inlaatspruitstuk en gebruik je x20xer ecu (computer) hoef je je sleutel enzo niet opnieuw te programeren. Kabelboom van een astra g zafira a is zelfs bij de x20xev xer gewoon dezelfde. Ecu ook op software na dan. Vliegwiel behouden koppeling moet gewoon passen.

    #18147014

    Dus als ik dit blok pak:
    http://link.marktplaats.nl/654152836″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Zit ik goed? Als ik hem voor 300 ken ophalen. Breng ik hem naar revisie bedrijf en laat ik er nieuwe drijfstang en krukas lagers in zetten.
    Evt cilinder oppoetse/hone met nieuwe zuigers, kop revisie met meteen me huidige nokkeassen erin
    En heb ik zeker een fris blok.

    #18147015

    @steefopel wrote:

    Dus als ik dit blok pak:
    http://link.marktplaats.nl/654152836″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Zit ik goed? Als ik hem voor 300 ken ophalen. Breng ik hem naar revisie bedrijf en laat ik er nieuwe drijfstang en krukas lagers in zetten.
    Evt cilinder oppoetse/hone met nieuwe zuigers, kop revisie met meteen me huidige nokkeassen erin
    En heb ik zeker een fris blok.

    +1

    #18147016

    Aan de foto te zien zie ik 2 delig caterpan zitten.
    Maar je moet dan ook je kabelboom sensoren volledig overzetten, weet ik niet zeker maar van de x20xer.
    Omdat deze uit een vectra b komt. Maar dat is gewoon plug and play.

    #18147017

    Die kabelboom zie ik niet zo tegen op..
    Gewoon overzette van mijne en evt bijplaatse..?
    Grootste deel zit vaak op inlaat spruitstuk.

    #18147018

    Inderdaad let er wel op dat ze de nokken dan ook overzetten.

    #18147020

    Even een ander idee,
    Z22XE, dat is een vergrote Z20XEV als ik het goed lees.
    Dat lijkt mij ook een optie, neem aan dat de montage locaties als nog het zelfde zijn.

    Aangezien dat die meestal in een 2.2 Omega zit moet er wel nagaan worden of de carterpan van de Z20XER past.

    #18147021

    Vandaag de auto op de brug gehad.
    En het 1 en ander bekeken.
    De garage vertelde mij dat de distrebutie was gedaan. Enkel hebben ze alleen de snaar vervangen en de oude waterpomp en span/rollen laten zitten.. En een tand verkeerd.. Mooi kut.
    Er zit een gat in het onderblok van ruim 10cm. Cilinder 3.

    Gebeld naar het bedrijf en schrok ervan.. En wouw nog niet veel doen eigenlijk. Maja nog geen 300km gereden en blok stuk..
    Morgen terug bellen.. Wil hij me niet te gemoet komen met nieuw blok of de auto terug nemen en ik mijn geld terug doen we het via de rechtsbijstand..

    Het koste plaatje word nog best duur als ik zo allemaal zie.

    #18147022

    de z22xe is inderdaad afgelijd van de xev. carterpan olieaanzuigbuis gasklephuis en ecu en kabelboom zijn anders. geld zelfde verhaal voor als de xev maar carterpan en olieaanzuig moet aangepast worde carter kun je overzetten pijp mischien niet en moet je dan zelf maken.

    #18147023

    tand kan ook versprongen zijn door de gebroken drijfstangen

    #18147024

    2.2 word hem dan zowiezo niet.
    Ik wacht morgen af wat de garage gaat doen. Waar ik hem gekocht heb..
    Anders een xev erin..

    #18147025

    @Haasje17 wrote:

    de z22xe is inderdaad afgelijd van de xev. carterpan olieaanzuigbuis gasklephuis en ecu en kabelboom zijn anders. geld zelfde verhaal voor als de xev maar carterpan en olieaanzuig moet aangepast worde carter kun je overzetten pijp mischien niet en moet je dan zelf maken.

    Ok, dus met 20xev heb je niet de ecu en bekabeling verschil die de 22xe heeft?

    #18147026

    ligt maar net aan uit welke auto en bouwjaar de xev komt maar uit een g of zafira niet

    #18147027

    ok top, dus de rwd is het probleem met bekabeling, carter pan was sowieso voor de hand liggend.

    #18147028

    wat ik zou doen, niet klooien en gelijk met het bedrijf proberen op te lossen, en anders rechtsbijstand

    immers maak je een zeer goede kans. Zelfs zonder garantie mag je verwachten dat als je een auto bij een garage koopt dat hij langer mee gaat dan 300km.

    Ga je nu zelf bezig / kosten maken dan zit je daar straks mee.

    iig niet gelijk alvast een blok aanschaffen. Laat je er niet mee afschepen, is het een bovag bedrijf? Anders daar ook nog aankloppen. Ookal heb je geen bovag garantie, dan nog hebben ze bepaalde plichten

    #18147029

    @AsconaC20NE wrote:

    wat ik zou doen, niet klooien en gelijk met het bedrijf proberen op te lossen, en anders rechtsbijstand

    immers maak je een zeer goede kans. Zelfs zonder garantie mag je verwachten dat als je een auto bij een garage koopt dat hij langer mee gaat dan 300km.

    Ga je nu zelf bezig / kosten maken dan zit je daar straks mee.

    iig niet gelijk alvast een blok aanschaffen. Laat je er niet mee afschepen, is het een bovag bedrijf? Anders daar ook nog aankloppen. Ookal heb je geen bovag garantie, dan nog hebben ze bepaalde plichten

    + 1

    #18147030

    @Vertiligo wrote:

    @AsconaC20NE wrote:

    wat ik zou doen, niet klooien en gelijk met het bedrijf proberen op te lossen, en anders rechtsbijstand

    immers maak je een zeer goede kans. Zelfs zonder garantie mag je verwachten dat als je een auto bij een garage koopt dat hij langer mee gaat dan 300km.

    Ga je nu zelf bezig / kosten maken dan zit je daar straks mee.

    iig niet gelijk alvast een blok aanschaffen. Laat je er niet mee afschepen, is het een bovag bedrijf? Anders daar ook nog aankloppen. Ookal heb je geen bovag garantie, dan nog hebben ze bepaalde plichten

    + 1

    +2

    #18147031

    ik ben aan het onderhandelen voor een z20let, als dat doorgaat…mag mijn x20xer weg..

    ik laat het je van de week even weten goed ?

    #18147032

    Heey

    Ja k ga zo belle met garage kijke wat daar uitkomt.
    Dan hb ik evt wel intresse

    Gr steef

    #18147033

    Ik weet waar die motor ligt!! :D:D Maar weet niet wat er voor gevraagt word..

    #18147034

    @Haasje17 wrote:

    Ik zou er 15W40 in doen.

    Ze schrijven toch niet voor niets 5w30 voor?
    5w30 is flink duurder maar zal ook een betere werking hebben lijkt me.

    #18147035

    5w30 is en dunnere olie dan 10w40 en kan hogere smeringstemperaturen aan en het is met zo een motor wel aan te raden de juiste smering te gebruiken als je stevent op een lange levensduur :P

    #18147036

    @Haasje17 wrote:

    Ik zou er 15W40 in doen.

    Ik zou er Mongrade olie in prakken.

    Pak voor de sportievere motoren 5W40 ipv 5W30

    mocht je een Superkrent zijn, en overal op willen bezuinigen, ook op het verkeerde doe er dan Semi synthetische 15W40 in..

    willem

    #18147037

    viscositeit van 15w40 is oger dan die van 5w30 en dus beter bij hogere temperaturen.

    15W40 is er zowel in half als vol syntheet en mineraal.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 124)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.