Statisch door claxon indrukken

Forumindex Forums Modellen Corsa Statisch door claxon indrukken

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220434

    Hey,

    Ik heb een probleempje.. Pas een sportstuurtje ge-installeerd met een ijzeren(aluminium denk ik) claxon knop.. en steeds nadat ik deze heb ingedrukt en ik raak mn deur aan (of iemand anders) is het “vonk” , en krijg ik een schok.

    Dit komt volgens mij omdat de claxonknop niet geisoleerd is en dus gelijk staan aangesloten opde draadjes van de toeter, en waardoor die stroom zo ook voor een gedeelde door mij gaat lopen. Is dit correct of sla ik de plank volledig mis?

    Enne.. is er wat aan te doen?

    Gr Sander

    #17662487

    de claxon word aangesloten door 2 draadjes voeding(bruin geloof ik) en massa(zwart meende ik)

    ben van huis uit elektromonteur installatie dus die kleur draden weet ik niet zeker

    maar ik denk dat je de 2 draden moet om wisselen want ik denk dat je de voeding op het hele stuur hebt staan

    #17662488

    Dan trek je te veel stroom door die knop, het is maar een simpel veertje waar de stroom door gaat.
    Ik had het ook met de corsa, heb er een relais voor de hoorn gemaakt en schakel massa met de knop

    #17662489

    als ik me niet vergis is de claxon altijd relais geschakeld

    #17662490

    tis pas na het indrukken lees ik, wellicht een optie om een ‘plastic’ iets over je knop heen te doen zodat hij niet geleid richting jouzelf

    #17662491

    Kon het std relais bij mij niet vinden iig.

    Wat toen het probleem was, ik monteerde een dubbele hoorn, op de std draden….
    Claxonknop smelt dan :P

    #17662492

    Kaneda zit goed, ik heb de plus en min draden om gewisseld. Heb nu dus een – geschakelde claxon. Dit heb ik bewust gedaan, omdat bij een + geschakelde versie het kreng de hele tijd maar bleef gaan.. vonden de buren niet zo tof. Wel heb ik er een relais tussen zitten..

    Sander

    #17662493

    als je statisch bent en je krijgt vaak schokken dan moet je als je uitstapt EERST de deurstijl vastpakken en dan pas je voet op de grond zetten,je zal zien dat je er dan geen last meer van hebt.
    ik had het ook altijd,en sindsdien is het bij mij een automatisme geworden en heb ik nergens meer last van.

    #17662494

    origineel gepost door Kaneda
    de claxon word aangesloten door 2 draadjes voeding(bruin geloof ik) en massa(zwart meende ik)

    ben van huis uit elektromonteur installatie dus die kleur draden weet ik niet zeker

    maar ik denk dat je de 2 draden moet om wisselen want ik denk dat je de voeding op het hele stuur hebt staan

    Andersom:

    Opel (+ andere duitse merken) hebben altijd Bruin als MASSA.

    Zwart is geschakelde +

    Willem

    #17662495

    origineel gepost door asconahobbyist
    als je statisch bent en je krijgt vaak schokken dan moet je als je uitstapt EERST de deurstijl vastpakken en dan pas je voet op de grond zetten,je zal zien dat je er dan geen last meer van hebt.
    ik had het ook altijd,en sindsdien is het bij mij een automatisme geworden en heb ik nergens meer last van.

    Ook heb ik welleens gehoord, Als men een rubber, ik noem het maar een antenne, (je ziet die dingen weleens onder een auto zitten) monteerd onder de auto en deze over de grond laat slepen, deze dus constant in verbinding is met de grond je ook geen last meer hebt van die statische schokken.

    Ik weet niet of het werkt, maar het is een optie.

    Wout

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.