stationair toerental verstellen

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) stationair toerental verstellen

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206195

    hoi,

    ik had een vraag over hoe ik mijn stationair toerental iets hoger kon zetten. ik heb nu iets sportievere nokkies en grotere injectoren. aleen schommelt hij nogal in toeren stationair. zo erg dat mijn xenon elke x opnieuw moet ontsteken…

    dus hoe kan ik hem iets hoger stationair zetten?

    gr

    mathijs

    #17351861

    Hoi,

    Je kunt een boutje in je stionaireregelaar boren, zodat hij
    iets verder open staat dan normaal. Je kunt hem dan doormiddel van iets verder erin draaien meer toerental geven of iets minder.

    Het mooiste is dat je je chip laat bijprogrammeren.
    Dat schommelen komt natuurlijk door je klepoverlap
    maar door de chip goed te programmeren kun je hem
    een heel eind goed krijgen.

    Groet,
    Rudy

    #17351862

    probleem is opgelost. andere octaanstekker en loopt weer goed.

    #17351863

    nooit in de stappenmotor boren, er zit een drupje lijm op, daaronder zit de stelschroef die fabrieks af verzegeld is met dat drupje lijm, die stelschroef draai je eruit en dan kun je er zo een langere indraaien.

    bij de gasklep zou je ook kunnen stellen.

    maar idd de octaanstekker scheelt ook een paar toeren en altijd net genoeg voor een mooie strakke loop.

    groeten

    #17351864

    naja, hij schommelt nog wel wat. maar dat is te weiten aan de nokkies:thumbup loopt gewoon 800 a 900 tpm. dus wel goed zo:thumbup

    #17351865

    Gewoon een SEH met gesplitste motor en ontstekings comp zoeken Mathijs, die heeft een stelschroef op het inlaat.

    maar rijdt het een beetje??

    Willem

    #17351866

    De mijne is helemaal standaard maar staat ook vrij laag.
    hij probeert af en toe 600 toeren te lopen en dan staat de hele auto te schudden.
    Kan dat dan ook zo’n octaanstekker zijn? Wat is dat eigenlijks?

    Lennart

    #17351867

    stekker zit bij calibra bij achter de veerpoot onder de motorkap, hij is vaak geel en zit in een houdertje, staan nummers op vaak 91 en 95, moet je hem even omdraaien en kijken hoe het dan gaat ;) motor wel UIT terwijl je hem omdraaid

    #17351868

    Gaat ie dan op noodprogramma lopen ofzo?
    Zijn er nog andere dingen die fout kunnen zijn?

    Lennart

    #17351869

    Hoi

    Heeft iemand misschien een fotootje van een octaan stekker aangezien de mijne ook echt laag in zijn toeren draait.

    :wors

    #17351870

    heej heb het zelfde probleem , heb ma stekker al een keer omgedraaid.
    maar geen verschil?

    #17351871

    andere stekker erin kan ook helpen je bruine zwarte en gele.

    groeten

    #17351872

    Hallo,
    Waar kan ik zo’n andere stekker vandaan halen?
    Ik heb de mijne nu omgedraaid en het is al beter maar ik gooi er altijd 98 in en geen 95 zoals op de stekker staat.

    Groetjes Lennart

    #17351873

    stationair regelaar moet je niet aan zitten. Gewoon gasklep-potmeter iets verdraaien, door de 2 stelschroefjes los te halen, kan je het toerental iets omhoog mee zetten;) Je moet wel 2 klikjes blijven horen met los en dichtgaan.

    #17351874

    ja en dan denkt je ecu dat je gasklep geopend wordt en loopt ie niet meer in nullast aap , die potmeter heeft 1 stand en das zoals hij fabrieksaf afgeregeld is.

    stappenmotor verstelbaar maken is de manier die het minst invloed heeft op de motorloop en regeling omdat hij simpel weg geen signaal AF geeft maar GESTUURD wordt.

    groeten

    #17351875

    haha laat m maar lullen hans. jij en ik weten wel beter….

    potmeter kan je niet draaien (zolang je hem niet bewerkt) en schakelaar kan je wel stellen maar is maar 2 standen stationair of vollast… kan je verder nix aan doen zoals jij bedoelt bbg hij meet dan nix wat je stationair toerental kan versteld.

    rij al een halfjaar met bewerkte stappenmotor en werkt perfect!

    #17351876

    jah de aanslag verzet bedoel je

    #17351877

    das nu eenmaal het enige wat je kan verbouwen aan het ding he slimmerik, je probeert gewoon onder je domme gelul uit te kruipen.

    groeten

    #17351878

    origineel gepost door sw16v
    haha laat m maar lullen hans. jij en ik weten wel beter….

    potmeter kan je niet draaien (zolang je hem niet bewerkt) en schakelaar kan je wel stellen maar is maar 2 standen stationair of vollast… kan je verder nix aan doen zoals jij bedoelt bbg hij meet dan nix wat je stationair toerental kan versteld.

    rij al een halfjaar met bewerkte stappenmotor en werkt perfect!

    Ik zou graag willen weten hoe je een stappenmotor kan bewerken. hoe gaat dit in zijn werk dan?:hmmz

    #17351879

    origineel gepost door seh power
    nooit in de stappenmotor boren, er zit een drupje lijm op, daaronder zit de stelschroef die fabrieks af verzegeld is met dat drupje lijm, die stelschroef draai je eruit en dan kun je er zo een langere indraaien.

    bij de gasklep zou je ook kunnen stellen.

    maar idd de octaanstekker scheelt ook een paar toeren en altijd net genoeg voor een mooie strakke loop.

    groeten

    Als je niet kunt programmeren dan is dit de beste manier.
    Dit deed ik zelf ook zo voordat ik kon chippen.

    #17351880

    uhm, je kunt wel degelijk met behulp en behoudende werking van je gasklep sensor je toerental verhogen..

    er zit een stelschroef op je gasmechanisme, deze draai je ietsje hoger.

    dan stel je de sensor even opnieuw af, zodat ie net klikt als je een beetje gas geeft.

    zelf ook zo al meerdere malen gedaan, werkt gewoon goed

    #17351881

    topic van 2jaar oud :wtf

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.