Stationair lopen en koelsysteem problems

Forumindex Forums Modellen Astra Stationair lopen en koelsysteem problems

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Ik heb nu een kleine 3 maanden een astra f 1600 8v uit 95.
    De wagen bevalt prima, in het begin wat problemen gehad met de remmen maar die zijn opgelost.
    Maar wat ik nu heb daar kom ik even niet uit, als ik de wagen start loopt die niet direct op 4 cylinders.
    En als ik een beetje gas geef dan komt die zeg maar weer mooi bij.
    Bougies heb ik al vervangen was ook nodig, maar hij doet het nog steeds het niet gelijk op 4 cylinders lopen.
    Bobine is nagekeken en is goed, is het misschien een sensor of een probleem met de bougiekabels of computer.
    Wie kan mij advies geven om dit euvel op te lossen.
    En er blijft maar lucht in het koelsysteem zitten, hoor steeds het water achter het dashbord.
    Van de week was ook ineens mijn expantievat leeg, moest ruim 2 liter koelvloeistof erbij doen.
    Alle slangen pomp nagekeken op lekkages maar niks kunnen vinden, zou dit een luchtbel geweest kunnen zijn.
    Hoop dat iemand wat tips heeft voor me bedankt alvast !

Lekke koppakking is mijn gok?

Een luchtbel zou kunnen, maar het lijkt me sterk omdat het expansietankje namelijk het hoogste punt van het koelsysteem is.

Het kan ook zijn, zoals tim_j al zei, dat het de koppakking is. Het is namelijk mogelijk dat als de motor niet draait, er koelvloeistof langs de pakking in 1 van de cilinders loopt. Deze loopt dan niet gelijk mee met de andere 3, maar zodra het meeste vocht eruit is zal hij langzaamaan op gang komen.

Rookt de auto ook niet meer dan normaal?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.