Stationair geen oliedruk 20s

Forumindex Forums Techniek Cih Stationair geen oliedruk 20s

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246773

    Heey

    Mijn 20s heeft stationair geen/weinig oliedruk

    Nu weet ik dat je dan de oliepomp open moet maken, die afdekplaat schuren en dan weer in elkaar zetten

    Nu mijn vraag, heeft er iemand foto”s om te laten zien hoe en waar ik die afdekplaat eraf moet halen?

    Ik ben zelf meer van de (d) ohc motoren

    Deze motor moet nog ff 2 maanden mee tot de 2,6 in de rekord gaat

    Marc

    #17995719

    Is simpel, het deksel zit met zes M6 boutjes onderop de oliepomp, schroef die er af, zorg er voor dat de pomptandwielen er niet uitvallen, het deksel zal dan wel flink ingelopen zijn, schuur het op een vlakke plaat met waterproof schuurpapier tot de groeven verdwenen zijn, weer monteren, denk aan de pakking, géén vloeibare pakking gebruiken, dat verstopt je oliekanalen, en bij de montage een flinke lik vet aan de tandwielen doen, dan blijven ze beter op hun plaats.
    Dan de verdeler er uit en met een boormachine met een lang hulpstuk de oliepomp op druk draaien omdat deze niet aanzuigt als die leeg geweest is, je voelt vanzelf wanneer er druk komt, dan trekt de boormachine zich haast uit je handen ;)
    Succes! En hou die ouwe gietijzeren stoommachines in leven :thumb

    #17995718

    Goeie tip kees, zal ik dat ook eens op mijne controleren

    #17995717

    Thnx kees, is gewoon dat dekseltje naast t filter toch?

    Van de week ff doen

    En er komt ook wel weet een gietijzeren stoommachine in terug: een c26ne dual ram uit n omega

    Marc

    #17995716

    Ja, is het deksel naast het oliefilter, en als je toch bezig bent een filter van een Ascona-B 2.0 Diesel is stukken groter als het originele filter, gebruik ik tegenwoordig op m’n geliefde CIH motoren, filtert meer en er gaat een halve liter extra olie in, vooral handig bij circuitgebruik.
    Heb het gisteren denk ik met Marcel nog over je Rekord gehad toen die wat spulletjes bij me kwam halen.
    Rij er zelf al een paar jaar als daily-driver mee, superfijne wagen!
    Mooi dat je er weer een CIH (maar dan een zespitter) in gaat sleutelen, weet zeker dat je daar veel plezier aan gaat hebben.
    Heb een tijd met een 25E en een vijfbak in een Manta-B gereden, snel zat om allerlei tupperwarejappen bij het stoplicht te verrassen en een heel fatsoenlijk verbruik, 1 op 9/10 op de korte stukjes en 1 op 13/14 op de lange rit, en natuurlijk die héérlijke Opel-zescilindersound :thumb
    En net boven het oliefilter zit nog een imbusbout/plug met daarachter een veer en een kogel, soms is de kogel van plastic, en niet meer goed rond of wat beschadigd, vervang die voor een stalen kogel dat scheelt ook weer.

    #17995715

    Ey

    Ja klopt idd, marcel zij t al

    Moet alleen nog ff een passende pendalengroep en aandrijfas hebben, de rest kan ik zelf maken
    ( en meteen lpg erin )

    Marc

    #17995714

    Pedalenspul heb ik nog in een onderdelenauto zitten.

    #17995720

    Ey

    Pedalengroep wil ik dan wel hebben
    Aandrijfas is ook gevonden

    Alleen nog t schakelmechaniek verbouwen en n passende tunnel afdek kap vinden en hij kan erin

    Marc

    #17995713

    da blokje is gaar.

    drijfstanglagers jammeren al behoorlijk mee.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.