stationair doet raar

Forumindex Forums Modellen Corsa stationair doet raar

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222718

    hey ,

    Ik heb een corsa A gsi uit 92
    maar het stationair doet een beetje raar ,
    hij loopt heel erg laag stationair en hapert af en toe en nijgt dan soms bijna uit te vallen en pakt hem dan weer op.
    ik heb de stappen motor gereinigd met remreiniger maar dit heeft weinig effect gehad.
    voor zover ik weet is de gasklep en dergelijk ook nog netjes schoon van binnen. heb deze namelijk goed schoongemaakt paar maanden terug.

    Oja er was een bougie kabel kapot deze heb ik vervangen met een andere bougie kabel , wel eentje uit een corsa b kan dit kwaad. ?

    laatste update :

    okee heel vreemd is het probleem nu .
    het gaat om een c16SEI, en het probleem is nu als volgt :

    als ik rijd begint dan zie ik op een gegeven moment de olie druk meter helemaal uitslaan, veel verder dan normaal. dan hapert is valt ie weg gewoon een seconde dood ofzo en dan pakt ie weer op en dan weer 1 sec wegvallen etc. als ik dan de koppeling in trap om te kijken of hij nog stationair loopt valt hij helemaal naar beneden naar 100 toeren schiet even omhoog naar 400 toeren en dan weer naar 100 toeren. dan prutelt hij , doet egt zijn best om aan te blijven en valt dan uiteidelijk tog uit.

    als ik hem dan opnieuw start , schiet hij even in de toeren 700 toeren en zakt dan weer naar 100 schiet eventjes terug naar 300 toeren ofzo en dan valt hij weer uit. trek ik me 3e bougie dop los (van rechts geteld) dan blijf hij wel stationair lopen wel prutelend maar hij blijft aan. dan doe ik me bougie dop er weer op en dan lopt hij gewoon weer als een naaimachine alsof er niks was

    soms is het ook als hij wel aan blijft en ik de 3e bougie dop lostrek dat je dan geen verschil merkt.

    ik heb een nieuwe bougie kabel gekocht
    ik heb me bougie schoongemaakt heeft geholpen voor 3 kilometer toen begon hij weer moeilijk te doen
    nieuwe kabel van me bobine naar verdelerkap
    verdelerkap open gedraaid en contact puntjes schoongemaakt

    wat kan dit nog meer zijn ? het is echt raar
    want het lijkt mij dat als er iets mis is met e bobine of verdeler dat dan alle vier de cilinders de dupe zijn.

    heeft iemand een antwoord ? of suggestie ?
    alvast bedankt

    #17690632

    niemand ?

    #17690633

    over die bougie kabel zou ik het niet weten.. miss je toerental sensor??
    zit op je bak als t goed is..
    probeer deze is te vervangen en kijk of tie dan nog raar doet..

    suc6 ermee

    corsageak

    #17690634

    Thx zal deze is na kijken ,zijn er nog meer suggesties ?

    oja en ik wil me hele inlaat gaan schoonmaken en polijsten , hoe kan ik dit het beste aanpakkken.
    gewoon een polijs borstel kopen en aan de slag gaan?
    Op sommige punten moet je best diep gaan ? is hier ook een oplossing voor

    #17690635

    ? iemand

    #17690636

    misschien een vaccumslang doorgeschuurd ergens???

    #17690637

    Kan inderdaad valse lucht zijn.
    Goed alle kleine slangetjes controleren.

    Maar een maat van me heeft zoiets ook eens gehad.
    We hebben toen de carterventilatie losgetrokken, toen liep-ie weer redelijk.
    Alleen deed de slang van de carterventilatie een stoomlocomotief na :(, oftewel was het blokje botergaar :(:(

    #17690638

    ja ik heb die carterventilatie al los :D , zit zo een breather op , maar hij rookt niet egt.
    dus ik neem aan dat dat een goed teken is :P

    Sinds vandaag is het niet alleen stationair maar ook tijdens het rijden , lijk het net of hij even overslaat , heel raar.
    na en tijdje is het weg:P
    Oja ook heb ik als ik rijd en moet stoppen en de koppeling intrap , dat hij helemaal zakt naar 100 toeren en dan weer terug op pakt naar 500 , egt raar

    #17690639

    oke , de auto valt zelfs uit , zodra ik de koppeling intrap tijdens rijden en hij zak naar stationair valt het wijzertje gewoon door naar 0 toeren haha :P

    het vreemde is , als ik me 3e cilinder van rechts geteld loshaal ( bougie dop eraf trek ) loop hij wel stationair en zelfs beter natuurlijk hapert die dan als de ziekte , maar dan blijft hij wel stationair lopen. Ik heb er nu een nieuwe bougie in gedraaid en het probleem lijkt verholpen te zijn , zou dit allemaal door die bougie kunnen komen ?

    greetz:agent

    #17690640

    Stappenmotorvast, valse lucht..

    om welke motor gaat het???

    E16SE
    C16SEI
    C16SE

    Willem

    #17690641

    okee heel vreemd is het probleem nu :P.
    het gaat om een c16SEI, en het probleem is nu als volgt :

    als ik rijd begint dan zie ik op een gegeven moment de olie druk meter helemaal uitslaan, veel verder dan normaal. dan hapert is valt ie weg gewoon een seconde dood ofzo en dan pakt ie weer op en dan weer 1 sec wegvallen etc. als ik dan de koppeling in trap om te kijken of hij nog stationair loopt valt hij helemaal naar beneden naar 100 toeren schiet even omhoog naar 400 toeren en dan weer naar 100 toeren. dan prutelt hij , doet egt zijn best om aan te blijven en valt dan uiteidelijk tog uit.

    als ik hem dan opnieuw start , schiet hij even in de toeren 700 toeren en zakt dan weer naar 100 schiet eventjes terug naar 300 toeren ofzo en dan valt hij weer uit. trek ik me 3e bougie dop los (van rechts geteld) dan blijf hij wel stationair lopen :hmmz wel prutelend maar hij blijft aan. dan doe ik me bougie dop er weer op en dan lopt hij gewoon weer als een naaimachine alsof er niks was :wtf

    soms is het ook als hij wel aan blijft en ik de 3e bougie dop lostrek dat je dan geen verschil merkt.

    ik heb een nieuwe bougie kabel gekocht
    ik heb me bougie schoongemaakt heeft geholpen voor 3 kilometer toen begon hij weer moeilijk te doen
    nieuwe kabel van me bobine naar verdelerkap
    verdelerkap open gedraaid en contact puntjes schoongemaakt

    wat kan dit nog meer zijn ? het is echt raar
    want het lijkt mij dat als er iets mis is met e bobine of verdeler dat dan alle vier de cilinders de dupe zijn.

    heeft iemand een antwoord ? of suggestie ?
    alvast bedankt

    #17690642

    iemand een idee ?

    #17690643

    compressie meten..

    willem

    #17690644

    ik heb nog geen compressie meter kunnen regelen ,
    maar de auto schokt ook tijdens het rijden,
    en als ik me stappen motor lostrek merk ik geen verschil , kan dit het ook zijn ?

    alvast bedankt

    #17690645

    kan, kan ook schokken veroorzaken..

    deze kan je op de sloop goed vinden trouwens, deze zit op:

    – Ascona-C 20SEH – C20NE – 20NE
    – Astra-F C20NE – C20XE
    – Corsa-A C16SE
    – Kadett-E C20NE 20NE 20SEH C20XE
    – Omega-A C20NE

    – Peugeot 205 GTi
    – Peugeot 309 GTi / 309GTi16
    – Peugeot 405 1.9 Multipoint / MI-16

    – Citroen BX 19 Multipoint
    – Citroen BX 16S (1.9-16V 155pk / 160pk)
    – Citroen ZX 1.9 16V

    – Audi 80 – 90 – 100 – coupe 2.3 5E NG

    – BMW E36 320i 325i (ook VANOS motor)

    Willem

    #17690646

    ik heb ook een raar probleem gehad met mijn c12nz.

    e.e.a. lijkt wel overeen te komen met mijn probleem

    ik heb mijn computer vernieuwt en toen was het probleem weg.

    misschien heb je iemand in de buurt om even te ruilen en te testen.

    computer kostte mij 25 euries

    dit wil overigens niet zeggen dat dit hetzelfde probleem is.

    succes iig

    #17690647

    haha , heb het probleem gevonden , er zat een scheur in de lucht slang van de massa meter naar de gas klep
    heb deze vervangen en rijd weer goed :P

    hoop dat dit het was ,

    inieder geval bedankt voor het meedenken

    #17690648

    heb ik ook gehad bij mijn E16SE Phase-II

    Willem

    #17690649

    alleen me stationair is nog wel zwakjes, maar misschien komt het door het warme weer :P
    en af en toe doe de olie druk meter nog raar dat hij stottert of dat hij heel erg schommelt
    heeft dit een betekenis of ligt dit gewoon aan het metertje ?

    #17690650

    E16SE kan je stastionair afstellen op gasklephuis.

    willem

    #17690651

    wat Wim al aangeeft stel het toerental even hogen zo rond de 850 trp min

    ik zou als dit inderdaad nog een punten ontasteking is de puntjes ,rotor en het verdeel kapje vernieuwen en dan lekker afstellen (lees van puntjes schoongemaakt ????)werd in die oertijd elke 10.000 km vernieuwd de puntjes dan he en met de stroboskoop lamp wie kent ze nog even op tijd gezet ,wie doet dat nog .IKZIJ DE GEK !!!:hmmz

    ben je voor ?????€25 klaar.en is de boel weer fris .

    Bert

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.