Stationair 500 rpm C20NE, hoe naar 1000 te krijgen ? [ volge

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Stationair 500 rpm C20NE, hoe naar 1000 te krijgen ? [ volge

15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17445828

    Er zit geen katalysator tussen.

    De brandstof toevoer is origineel, behalve de pomp, dat is een astra GSI interne pomp.
    Misschien hebben we de pomp te laag gemonteerd waardoor hij het filtertje vacuum zuigt tegen de pomp. ( zover ik weet kan dit niet doordat er een schotje in zit die dit voorkomt )

    Voor mijn gevoel is het een sencor of ECU of draadboom probleem.

    Ik zal het verhaal van de brandstof pomp even doorgeven aan de eigenaar van de auto.

    #17445829

    zal wel een lage druk pomp zijn

    was toen bij jorizimo ook,retourleiding dichtknijpen als de auto dan niet anders gaat lopen is het de pomp

    #17445830

    De pomp heb ik zelf gedemonteerd uit een astra GSI, dus die zou wel goed moeten zijn.

    Maar zoals je zegt geert, even de retour dicht knijpen en testen :thumbup

    #17445831

    Ik heb net bericht gehad dat de auto eerst wel weer goed genoeg rijdt.

    SW16V zal hem waarschijnlijk nog een keer uitlezen.

    #17445832

    Hij loopt vol gas nog niet goed, en hij houd soms vanaf stationair weg rijden nog even in.

    verder loopt hij al wel stukken beter.

    de motor wordt binnen kort een keer uitgelezen met tech1

    #17445833

    Het inhouden onderin hebben we er nu ook uit kunnen krijgen.

    Het probleem begon toen de motor op 3 cilinders begon te lopen, dus we zijn begonnen met controleren van verschillende dingen.

    Als eerste stap zijn we de bougie’s gaan los draaien, ze zaten erg vast, ik heb ze los vast los vast los eruit moeten draaien.

    Bij 3 bougie’s was het porselijn gebroken :P dus 4 nieuwe erin gezet met kopervet eraan natuurlijk.

    Toen we weer wilden starten liep hij nog op 3 cilinders, dus de kabels doorgemeten de Ohm waarden waren 6.8 en 7.0 en 10 en 10.8, dus gelijk 4 nieuwe kabels erop gezet :D

    Nu loopt hij weer een heel stuk beter.

    Maar op volgas houdt hij nog steeds in, als je net niet volgas geeft trekt hij wel lekker vlot.

    #17445834

    ooh ja vergeten te melden, de motor loopt nu wel netjes 950 rpm stationair.

    #17445835

    uhm, maar kopervet om de bougie’s dat vreet ernorm vast in alu kop…

    wel btr dat ie weer goed loopt:thumbup

    #17445836

    is dat echt zo ?

    Ik doe het altijd, een beetje koper vet aan het schroefdraad, ik heb bij mijn auto nog geen problemen gehad met het los halen van de bougies na bijvoorbeeld een jaar rijden.

    Is er misschien iemand die een suggestie heeft voor het niet goed lopen op vollast ?

    #17445837

    Luchthoeveelheidsmeter??

    Wim & Bug

    #17445838

    We hebben er een andere Luchtweger op gezet, hoe kunnen we testen of deze goed werkt ?

    Ik wil de CO waarde nog een keer gaan meten, ik vertrouw de lambda-sonde niet helemaal.

    En uitlezen is nog steeds niet gebeurd, dit zal misschien nog iets aan het licht kunnen brengen.

    Bedankt voor de suggestie :thumbup

    #17445839

    LHM:checken:

    > Massa controleren: (stekker los)

    – meet tussen pin-4 (bruine draad) en de accu – de weerstand

    – deze moet NUL zijn

    > voeding meten: (stekker los / contact aan)

    – meet tussen pin-3 en accu – de spanning

    – deze moet 5volt zijn

    > Werking controleren: (stekker aangesloten / contact aan)

    – meet tussen pin 2 en 4 de spanning

    – gesloten klep: 0,1 – 0,3volt
    – volledig geopende klep: 4.5 – 5volt

    Willem

    #17445840

    :D super :D

    bedankt :thumbup

    #17445841

    en freek weet je al wat meer over het inhouden heb hier zelf ook dit probleem???

    gr rick

    #17445842

    Nee, het probleem is er nog steeds.

    We gaan zaterdag de versnellingsbak omwisselen, als we daarna nog tijd hebben gaan we de luchtweger doormeten.

15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.