Stationair 500 rpm C20NE, hoe naar 1000 te krijgen ? [ volge

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Stationair 500 rpm C20NE, hoe naar 1000 te krijgen ? [ volge

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207863

    Een maatje van me heeft een C20NE in z’n A corsa.

    Deze motor loopt stationair als hij warm is 500 rpm, dan gaat de olie druk eng laag staan :cry

    Ik heb er al een andere luchtweger op gehad, hielp niets.
    Ik heb er een andere stappenmotor op gehad, hielp niets.
    De verdelerkap is vernieuwd.

    Wat is een logische volgende stap, ik zat te denken aan de koelwatertemperatuur sencor, want hij houdt ook in als hij koud is.

    #17445804

    koelwatersensor kapot dan start die bina niet

    ff een andere ecu erin

    #17445805

    als koelsensoor binnen bepaalde waardes afwijk kan hij nog wel starten etc. maar gaan inhouden oid. mijn SEh liep eerst ook erg laag stationair, bleek dat de gasklepsensoor verkeerd stont. deze netjes gezet en probleem was overking:

    #17445806

    Oke bedankt, dan gaan we die ook even proberen :thumbup

    #17445807

    Ik zou ook inderdaad gaskleppositiesensor als eerste proberen.

    Stationaire toerental is wel koelvloeistoftemp. afhankelijk ingeprogrammeerd maar deze waarden in de desbetreffende
    map liggen niet onder de 800 tpm.
    De ecu gaat alleen het stationaire toerental regelen als de
    gasklep volledig is gesloten. Anders loopt hij op de deellast map en dan regelt ie niks via de stappenmotor.

    Succes:thumbup

    #17445808

    Kijk hierdoor snap ik wat het probleem is.

    Dus de gasklep positie motor eventueel vervangen, of de bedrading even nalopen :thumbup thanks :D

    #17445809

    Ik heb de gasklep positie-schakelaar doorgemeten, die werkt goed, de bedrading ziet er ook goed uit.

    De eigenaar zal de temperatuur sencor nog eens vervangen.

    Daarna misschien ECU wisselen.

    #17445810

    hey die van mij (seh) draait ook 500 rpm, vind het ook wat weinig. houd ook soms in en soms brand het mm lampje

    ik hou deze dus ff in de gate:P

    #17445811

    heb er bij die van mij opgelet.

    soms start hij simpel en loopt hij de eerset minuten 800 rpm stationair.

    soms start hij voor geen meter en is het metteen 500 rpm statinair.

    #17445812

    ach maar jij en auto’s :P

    leer er eens mee omgaan:P this geen fiat panda die je met kouwe motor in de begrenzer trapt:jerry

    haha :P:P

    #17445813

    Ik wil dit topic eigenlijk wel even serieus houden, zoals ik al vermeld heb, heb ik de gasklepschakelaar door gemeten. Met als resultaat dat die goed werkt.

    Vandaag zullen we de koelvloeistof-temperatuur-sencor en de ECU verwisselen.

    Als dit het niet is, dan trekken we de distributie riem eraf en zetten we er een andere nokkenas in, want de verhalen gaan in de rondte dat die niet orgineel is bij dit blok.

    Ik hoop dat er nog ideeen zijn waarmee we iets kunnen proberen.

    Het viel mij op dat de auto naar benzine stinkt als hij 500 rpm stationair draaid.

    #17445814

    gaat je mm lampje ook branden freek?

    #17445815

    Bij andere nokkenassen kun je het beste de chip laten veranderen.
    Een chiptuner die zelf zijn prgramma’s schrijf kan met een
    eenvoudige wijziging het stationaire toerental omhoog programmeren.
    Doe ik ook standaard bij de C20XE met andere nokkenassen.

    #17445816

    Oke bedankt voor deze info, we gaan eerst proberen de motor origineel te laten lopen.

    #17445817

    zitten er snelle nokken in dan?:o, dat blok wat k van sjoerd had zat een verstelbare stappenmoter op:D 1200 toeren stationair:D

    #17445818

    komen jullie niet uit…

    #17445819

    gewoon je gasklep iets verder open zetten. Zit een hele mooie stelschroef op je gasklep..
    als die altijd te laag loopt zou ik deze heel iets opschroeven.. Hoe je ook niet moeilijk te doen werkt perfect.
    Zo deed ik het met die extreme nokkenas ook ;)

    :D

    #17445820

    Deze motor is zover ik weet origineel, dan moet hij toch ook gewoon kunnen lopen.

    Want het vermogen van deze auto is ook niet dat je zegt super veel :hmmz

    #17445821

    Schroefje van de gasklep indraaien heeft als nadeel dat
    bij gas los laten het toerental soms te ver terug valt.
    Waardoor de motor het toerental slecht op pakt.
    Bij die andere manier heb je dat niet omdat de stationaire regelaar dan ff net iets verder opgaat.
    Wannaar deze zich weer iets verder sluit totdat het gewenste toerental is bereikt.

    Maar goed het is wel een manier wat iedereen eenvoudig
    kan doen :thumbup:thumbup

    #17445822

    vandaar dat ik heb ook aandraag ;)
    Tuurlijk zoals je zegt er zijn nettere manieren met minder nadelig effect..

    Mijn 8v motoren liepen altijd netjes 800 rpm, met de extreme nokkenas afgesteld op 1200 en met de kompressor op 1000

    :P:agent

    #17445823

    Ik heb vandaag even gesleuteld, dat was wel weer even terug voor mij, het was weer even leuk om te doen.

    We hebben de koelvloeistof temperatuur sencor vervangen, en de ECU verwisseld, en een andere luchtweger erop gezet.

    Resultaat: stationair is stukken beter, maar hij blijft nog wel steeds inhouden.

    Wat mij opviel is dat hij bij 3 kwart gas geven tussen de 1000 en 3200 goed veel koppel heeft, maar dat wanneer je volgas geeft dat hij dan zo erg inhoudt dat hij gewoon bijna niets meer klimt in toeren.

    voorbeeldje: 120 km/h in de 5e versnelling, terug schakelen naar de 4e en dan volgas geven, dan trekt hij gewoon niets op en blijft hij 120 km/h rijden. Als je dan in de 5e versnelling rustig gas bij geeft dan trekt hij wel verder door.

    Mijn gevoel zegt dat het een combinatie is van 2 factoren. ( lambda, luchtweger of draadboom)

    Wie herkent hier iets in ?

    #17445824

    mijn voormalige 1600 se was de riem van versprongen en reed daar door niet harder dan 70

    en wanneer hij al starte had je alleen een heel klein beetje vermogen als je half om half gas gaf bj volgas smoorde hij heel erg. maar goed dat weet je nog wel denk ik.

    gaskleppositiesensor al geprobeerd? heb je die nog?

    #17445825

    De riem staat wel goed.

    Gas klep positie schakelaar heb ik doorgemeten en afgesteld op stationair klik.

    Ik heb net begrepen dat hij koud tot 3000 toeren wel goed vol gas trekt.

    #17445826

    zit er een kat tussen? misschien dat die niet helemaal goed meer is?

    #17445827

    benzinepomp?

    Knik in de benzine leiding
    I

    Spanning goed??

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.