stationair 3 cilinders

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) stationair 3 cilinders

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218859

    Hallo allemaal,

    Onlangs heb ik een andere c20ne blok in mijn astra f gelegd en die loopt van meet af aan stationair op 3 cilinders. Op het moment dat ik gewoon ga rijden komt de 4e cilinder netjes mee. Heeft iemand ooit hetzelfde probleem gehad? Het is net of ie gewoon teveel brandstof krijgt ofso. Kan iemand me helpen? groeten

    #17632297

    Het kan een vervuilde injector zijn die lekt, waardoor er teveel brandstof in de cillinder komt.
    Had je de bougies al gecontroleerd ?

    #17632298

    Ooit hetzelfde probleem gehad ; was de dichting vd inlaat colector stuk.
    Door teveel valse lucht draaide ie stationair op 3 poten en gewoon op 4 bij gasgeven.

    Kan je testen door wat remmenreinig/starthulp te spuiten rond je inlaatcolector op stionair en zien of ie anders gaat draaien.

    #17632299

    inlaatcollector?en waar is dat te vinden?ik wou hem eigenlijk uitlezen dmv knippercode. Iemand bekend met dat principe? Greetz en thnx

    #17632300

    Inlaat collector is gewoon je Inlaat…

    dus de pakking tussen inlaat en cilinderkop..

    kan je testen door remmenreiniger thv inlaat pakking te spuiten met draaiende motor, indien deze dan reageageert is er een lek in de inlaatpakking.

    knippercode staat omschreven in Vectra gedeelte het ”HOW-TO” topic

    Willem

    #17632301
    #17632302

    Hoi jongens,

    Bedankt iedereen voor de goeie tips! Mijn inlaatspruitstukpakking was stuk tussen de 3e 4e cilinder,hier ben ik achter gekomen door remmenreiniger te spuiten tegen de cilinderkop thv het spruitstuk.
    Bedankt! Deze topic kan sluiten

    groeten

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.