station v6

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum station v6

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237182

    hallo allemaal,

    ik ben eigenlijk een kadetter maar toch.

    mijn vrouw rijdt nu een escort.
    maar uiteindelijk wil ik die toch inruilen voor een vectra.

    een station als het kan full options.

    ook het liefst een b2.

    ik ben eigenlijk niet echt thuis in de v6 motoren en de uitvoeringen.
    vandaar dat ik jullie om advies vraag.

    wat zijn de goede en verkeerde keuzes bij dit model?

    is dit wat, qua prijs enz…

    http://link.marktplaats.nl/538345755″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    alvast bedankt voor jullie reacties!

    #17873592

    Ik vind het al bij al zeker een heel mooie Vec !
    lekker veel opties op (mistlampen, xenon, leer, zetelverwarming, cc, boordcomputer, trekhaak, elektrische ruiten achter!) die ik eigelijk allemaal mis op de mijne…
    En de prijs vind ik prsoonlijk ook helemaal niet verkeerd, voor slecht 101k op de teller.
    Ik heb bijna evenveel betaald voor de mijne, met heel wat minder opties en 93k ;)
    Zie alleen wel dat er geen originele radio inzit, mss wel eens kijken of de stuurwielbediening hier nog op werkt?

    Motorisch heb ik eigelijk geen idee wat de zwakke punten zijn van een 6-cilinder, dus daar kan ik je niet mee helpen :???:

    #17873591

    Het is een 2.6 v6 en ik hoor veel problemen over de 2.6 zoals katalysator problemen die terug blijven komen waardoor engine check lampje blijft branden. Ik zou lekker voor 2.5 kijken!
    Maar auto ziet er goed uit (sport edition II), let bij v6 altijd op mogelijk koelvloeistof verbruik en lekkages daarbij.

    Als de auto goed klinkt en lekker rijdt dan is het wel goed gok ik. Olie lekkages en roest moet ook op worden gelet uiteraard!

    #17873590

    P.s.
    Stuurtje klopt niet echt, hoort volgens mij een 3-spaaks stuur te zijn!

    #17873589

    stuur klopt niet inderdaad, de 2.6 heeft inderdaad problemen met de katalyatoren..

    Mooiste is een 2.5 V6. de meest roestvaste zijn de B1’s (t/m 1999 / vopor de facelift).

    Zwakke punten V6 motoren:

    Olielekkage Klepdekselpakkingen
    Olielekkage krukaskeeringen
    Olie lekkage nokkenassen

    2.5 V6:

    Bobine
    Bougiekabels

    2.6 V6

    Willem

    #17873588

    Ik had het zelfde stuur in mijn b2 2.5 V6 ,ik vindt het een zeer mooie zou wel ff de kmst NAP laten checken kan gewoon bij een dealer kmst ~kenteken meenemen en lief kijken.

    #17873587

    stuur klopt niet inderdaad, de 2.6 heeft inderdaad problemen met de katalyatoren..

    Mooiste is een 2.5 V6. de meest roestvaste zijn de B1’s (t/m 1999 / vopor de facelift).

    Zwakke punten V6 motoren:

    Olielekkage Klepdekselpakkingen
    Olielekkage krukaskeeringen
    Olie lekkage nokkenassen
    Nagelen van de kleppentrein kort na starten koud en warm (word ie oud mee)
    Lekken warmtewisselaar (olie in de koelvloeistof)

    2.5 V6:

    Bobine
    Bougiekabels

    2.6 V6

    Bijde 1e katalysatoren
    Erg Sensorgevoelig

    Willem

    #17873595

    oke,

    dus ik kan beter wachten op een interessante 2.5?

    #17873594

    Wel de mooiste optie…

    #17873593

    Ik weet er misschien wel 1, stuur je wel een u2u

    #17873596

    http://link.marktplaats.nl/541787465″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    zoiets misschien.

    die rubbers zijn voor mij geen probleem, het gaat mij om motor en automaat.

    #17873597

    Leuk wagentje ….
    Maar ik heb toch wat twijfels …
    Wel xenon maar geen sproeiers :???:
    Zie wel dat het geen originele xenon is maar
    hoort dat hier wel op te zitten ?
    Ik heb gelezen dat de cdx vanaf 1999 de koplampsproeiers heeft …
    Of was dat ook een optie ?

    #17873598

    @-BlendjuH- wrote:

    Leuk wagentje ….
    Maar ik heb toch wat twijfels …
    Wel xenon maar geen sproeiers :???:
    Zie wel dat het geen originele xenon is maar
    hoort dat hier wel op te zitten ?
    Ik heb gelezen dat de cdx vanaf 1999 de koplampsproeiers heeft …
    Of was dat ook een optie ?

    Koplampsproeiers op xenon zijn pas verplicht op auto’s v.a. 2006 (en anders 05) als ik het goed heb… Dus opzich is dat wat APK betreft geen issue…

    #17873599

    @jeroenk wrote:

    @-BlendjuH- wrote:

    Leuk wagentje ….
    Maar ik heb toch wat twijfels …
    Wel xenon maar geen sproeiers :???:
    Zie wel dat het geen originele xenon is maar
    hoort dat hier wel op te zitten ?
    Ik heb gelezen dat de cdx vanaf 1999 de koplampsproeiers heeft …
    Of was dat ook een optie ?

    Koplampsproeiers op xenon zijn pas verplicht op auto’s v.a. 2006 (en anders 05) als ik het goed heb… Dus opzich is dat wat APK betreft geen issue…

    T gaat mij niet om de apk , ben alleen bang dat deze wagen misschien een klapper heeft gemaakt .
    Ik weet het niet zeker maar daarom heb ik me twijfels :hmmz

    #17873600

    ik zeg altijd:bij twijfel niet doen, je moet een juist gevoel hebben bij een auto
    teminste ik wel, zo van, ja dat is um, en dan de auto goed bekijken of iemand
    mee nemen die er kaas van gegeten heb.

    gr, jac.

    #17873601

    zoals ik al zei: het gaat mij om de motor en de automaat.

    heeft iemand met deze beide ervaring.

    ik ken de vectra wel dus weet waar ik moet kijken.

    de opmerking over de xenon vind ik wel goed trouwens!!

    #17873602

    @jeroenk wrote:

    @-BlendjuH- wrote:

    Leuk wagentje ….
    Maar ik heb toch wat twijfels …
    Wel xenon maar geen sproeiers :???:
    Zie wel dat het geen originele xenon is maar
    hoort dat hier wel op te zitten ?
    Ik heb gelezen dat de cdx vanaf 1999 de koplampsproeiers heeft …
    Of was dat ook een optie ?

    Koplampsproeiers op xenon zijn pas verplicht op auto’s v.a. 2006 (en anders 05) als ik het goed heb… Dus opzich is dat wat APK betreft geen issue…

    gaat er idd niet om of het verplicht is.
    de originele xenon verlichting is ALTIJD geleverd icm koplamp sproeiers vanaf 2000.
    in 1999 is dus nog geen xenon geleverd.
    als je goed kijkt, zijn dit ook gewoon halogeen koplampen waar ze H7 xenon in hebben gedouwd.

    #17873603

    @jeroenk wrote:

    @-BlendjuH- wrote:

    Leuk wagentje ….
    Maar ik heb toch wat twijfels …
    Wel xenon maar geen sproeiers :???:
    Zie wel dat het geen originele xenon is maar
    hoort dat hier wel op te zitten ?
    Ik heb gelezen dat de cdx vanaf 1999 de koplampsproeiers heeft …
    Of was dat ook een optie ?

    Koplampsproeiers op xenon zijn pas verplicht op auto’s v.a. 2006 (en anders 05) als ik het goed heb… Dus opzich is dat wat APK betreft geen issue…

    Per 1 april komt deze regel weer ter vervallen voor de apk.
    Bij originele xenon auto’s zit altijd koplamp sproeiers, ook al is de auto uit bijvoorbeeld 1997.

    #17873604

    @sw_reijnders wrote:

    in 1999 is dus nog geen xenon geleverd.
    als je goed kijkt, zijn dit ook gewoon halogeen koplampen waar ze H7 xenon in hebben gedouwd.

    Bas , hoe bedoel je dit ?
    Kan zijn dat ik het totaal verkeerd lees .
    Vergeef me dan hiervoor ;) .
    Maar mijn veccie uit 1999 met origineel xenon en origineel koplampsproeiers bestaat toch echt ;)

    #17873605

    aangezien die van jou van half december 1999 is, kan het zijn dat jij een van de aller aller eerste vectra’s met xenon hebt.
    over het algemeen hebben vectra’s uit 1999 (ook de CDX’en) halogeen

    #17873606

    Geloof me Opel is niet zo consequent met dingen als er een model wisseling aan zit te komen. :swear
    Heb daar met mijn Corsa B uit 1996, wat echt zo’n typisch tussenmodel is, al wat dingen mee meegemaakt. :thumbdown

    #17873607

    heb ik hem dan nu gevonden?

    de prijs doet mij wel vermoeden dat er toch iets aan de hand kan zijn…..

    http://link.marktplaats.nl/565329195″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    of is doet de 2liter 16v niet onder aan deze auto?

    http://link.marktplaats.nl/567140028″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    leren interieur is wellicht nog wel compleet te koop?!

    #17873608

    Die V6 zal je ff naar moeten kijken, tekst klopt niet bij de auto (angel eyes?) Ziet er wel heel knap uit.

    De 2 liter is zeker geen slechte keuze rij daar ook mee en is vlot genoeg! Snelweg rijden zal de 6 pitter iets rustiger lopen en ook zuiniger, stad alleen is het schrikken met je verbruik, blijft een tank.

    Beide zien er netjes uit, gaat dan eerder om jezelf. Je zegt als start in je topic t liefst een B2 te willen, dit is zeker een mooie.

    Gewoon voor beide een afspraak maken, plaatjes zeggen niets :thumb

    Succes and greetz Emiel

    #17873609

    De V6 is wel de Motor met de Minste problemen, de automaat hoef je je meestal ook geen zorgen over te maken.

    punten V6 algemeen:

    – Olielekkages van niet ernstiger aard
    – Beetje tikkend / nagelend geluid bij koude motor.

    Verbruik V6:
    – de V6 doet qua verbruik niet onder van de 2.0 16V, kan op sommige vlakken zelfs zuiniger zijn…

    @ c-dett16v:

    de prijs doet mij wel vermoeden dat er toch iets aan de hand kan zijn…..

    Ik heb onlangs een Vectra-B2 2.5 V6 Caravan CDX (handbak) uit 1999 met Creme Leder gekocht in vrij Bijzondere groene kleur voor €1950,-

    enige is dat ie wat kleine dingetjes heeft, maar de motor is goed onderhouden (oliedop eraf draaien en gewoon Schoon van binnen die motor), Deze motor draait geweldig, ondanks de 234.000km op de klok), deze auto kan je hier zien:

    viewtopic.php?f=6&t=165561

    Plus Punten van mijn auto waren:
    – Kleur
    – Oriignele CCRT700 Radio + wisselaar aanwezig
    – Originele wielen aanwezig
    – Leder vrij netjes
    – Stalen bagagerek aanwezig
    – Boardgereedschap compleet en nooit gebruikt
    – Motor in zeer goede staat van onderhoud
    – Geen trekhaak aanwezig / nooit gemonteerd geweest (nu wel overigens)
    – Geinig CCRT radio display / Board computerscherm

    Min punten van mijn auto:
    – Paar plekjes op de Carroserie die aandacht vragen
    – Stabirubbers versleten achter
    – Schokbrekers versleten achter
    – Airco lekt iets, werkt nog steeds overigens
    – Motor niet geheel lekvrij, maar geen olie op de grond na een nacht staan, kan ie oud mee worden

    Dus het kan wel voor een redelijke prijs

    De V6 uit je link:

    Auto ziet er netjes uit.

    Ik merk wel wat op op de foto’s

    – Sigaretten aansteker, contactdoosje ontbreekt
    – Zit een gaatje in het enige loze knopje
    – Originele Wielen ontbreken, zitten Astra-G sport Velgen op
    – Originele CCRT700 radio niet aanwezig (CCRT display zit wel in de auto)

    – Wel een mooie kleur opzich

    De 2.0 uit je link:

    – Ziet er zo ook netjes uit, (ik heb zelf alleen helemaal niks met dat Zilvergrijs.. Bij ons heet dat een Leasekleur :vertag )
    – Gewicht onder de 1350kg
    – voor een Sport Goed uitgerust

    Ja mijn Hart zegt altijd een V6, maar je kan het beste een aantal exemplaren gaan bekijken.

    Ik heb er ook een aantal bekeken voordat ik de Lichtgroene kocht, ik kan je melden, De meeste waren om te HUILEN!! en dan voor meer als ik de mijne gekocht heb..

    Willem

    #17873610

    dank voor je post wim!

    ik ben zelf ook geneigd naar de v6 gewoon voor het vermogen.

    er wordt toch weinig mee gereden.

    wat betreft de kleur.
    ik vindt deze kleur erg mooi, mooier dan de blauwe, maar alleen als alle delen meegespoten zijn.
    dus met zwarte handgrepen had het al niet doorgegaan.

    hij heeft ook iets minder km, maar daar lig ik eigenlijk niet wakker van.

    wat jammer is aan de 2.0 is dat er geen leer in zit.

    automaat is voor mij een must.
    ik ga de auto namelijk wel regelmatig gebruiken op de trailerhelling(boot).

    het is dus redelijk om het even…..
    de blauwe kleur hoeft van mij persoonlijk niet echt.

    het stuur uit de blauwe vindt ik wel mooier, is zo’n stuur makkelijk in die grijze te plaatsen?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.