START/STOP

Forumindex Forums Modellen Corsa START/STOP

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur

Hey,
    heb mij een corsa 1,3CDTI Ecoflex aangeschaft.Deze zijn motor zou normaal moeten afslaan bij stilstand,maar dit is nog maar 1 maal gebeurt.Heb wel nog maar 250km op de teller.
    Is dat normaal?
    Groetjes

Misschien dat de dealer je dat beter kan vertellen, kan mij iets voorstellen dat ze een nieuw dieseltje tijdens het inlopen liever ff laten lopen dan te pas en te onpas aan/uit zetten.

Ed

in je instuctie boekje staan een aantal voorwaarden waar je aan moet voldoen lees die maar even door.

meest voorkomende is dat de lucht verdeling niet VOL op de voorruit mag staan, dus mag wel voorruit plus voeten oid maar mag niet alleen op de voorruit staan

Je moet toch ook in de vrij staan, als je bij ’t stoplicht staat bijv? En op ’t moment dat je gaat koppelen start ie weer?

@Aapje wrote:

Je moet toch ook in de vrij staan, als je bij ’t stoplicht staat bijv? En op ’t moment dat je gaat koppelen start ie weer?

ja inderdaar maar zoals ik al zij het staat allemaal in het boekje RTFM= read the f*cking manuel

Natuurlijk eerst de manuel gelezen.
    Staat in vrij,koppeling niet ingedrukt,niet in ontdooistand ,staat warm…etc,
    doet het nog niet

even een ritje naar de dealer dan, en welkom btw

Is zoiets eigenlijk nog redelijk in te bouwen bij bijv een Corsa B? Lijkt me opzich wel grappig :P Pedaal-trigger zoals bij de voetrem, snelheidscontrole evt vanaf het TID en een neutraal-herkenning bij de pook :P
    Lijkt me opzich goed te doen?

@Klopper wrote:

Is zoiets eigenlijk nog redelijk in te bouwen bij bijv een Corsa B? Lijkt me opzich wel grappig :P Pedaal-trigger zoals bij de voetrem, snelheidscontrole evt vanaf het TID en een neutraal-herkenning bij de pook :P

heb ooit in een start stop auto gereden maar vind er echt helemaal niks aan, geen lekker gevoel krijg ik erbij als die auto uitstaat voor een stoplicht. dan kan ik aan het eind van het jaar die paar liter benzine van het stationair draaien wel missen.
    voor het milieu hoef je het ook niet te doen, nederland moet weer voorop lopen met alles. iedereen aan de spaarlampen terwijl china alles naar de klote helpt, gaat echt een verschil maken :sleeping

en wat denk je van de extra slijtage van accu en startmotor en strarterkrans je accu zal zwak zijn sta je echt stil voor het stoplicht omdat hij hem niet meer aan krygt lijk me lullig idee

@Klopper wrote:

is niet zo makkelijk als je zegt

Ok.. Dit is dan misschien wel de tijd om naar de dealer te gaan ;)

vandaag nog een nieuwe corsa 1.3 diesel met startstop klaar gemaakt voor een klant , start/stop werkte de hele tijd in een stuk van niet eens 100 meter

@johanhummer9 wrote:

@Klopper wrote:

is niet zo makkelijk als je zegt

Waarom niet? Losstaand van de term ‘computer’ en ‘draad’ heb ik volgens mij alles op een rijtje :P Een simpele Siemens LOGO! zal dit werk al kunnen doen :P

Zal hem eens aan de druppellader hangen,misschien de batterij(of de temperatuur,even laten warmdraaien)

@johanhummer9 wrote:

vandaag nog een nieuwe corsa 1.3 diesel met startstop klaar gemaakt voor een klant , start/stop werkte de hele tijd in een stuk van niet eens 100 meter

lees hierboven, deze auto heeft al een paar dagen/weken stil gestaan en het start stop werkte gewoon

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.