startproblemen vivaro

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225455
    ietess
    Deelnemer

    vivaro wil niet starten na nieuwe multirem opgezet

    hallo.
    mijn auto is gerepareerd op 19 mei bij opel garage in rotterdam ,het probleem was de distributieriem, die is vervangen, maar ze hebben geen multiriem vervangen volgens de monteur was de riem goed . na ongeveer twee maanden is de multiriem stuk gegaan tjdens het rijden op de snelweg, toen heb ik ongeveer 30 km verder gereden, ben toen gestopt en heb anwb gebelt , de monteur zei dat de multiriem stuk is ,hij probeerde de auto te starten maar dat lukte niet.

    De volgende dag heeft de anwb de auto naar de opel dealer in tilburg gebracht , de garage heeft de riem vervangen maar de auto wil niet starten ,
    daarna 3 startrelais vervangen maar kreeg m niet aan de praat, uitgelezen maar geen foutmeldingen, de monteurs konden ook geen stukjes van de riem tussen de distributieriem vinden .
    De auto is nu vanaf vorige week dinsdag bij de garage.

    Ik heb bij de dealer in Rotterdam nagevraagd over dit probleem, maar die zegt het heeft niks te maken met de multieriem, ik zei tegen hem zonder multiriem kunnen de monteurs nooit bij de distributieriem komen, dus ik denk dat ze iets niet goed hebben gemaakt daarom is de multiriem stuk gegaan.

    Mijn vraag is of de motor defect is ,of kan de auto nog gemaakt worden?
    Iemand hier ervaring mee??
    En heb ik nog garantie nadat ze de distributieriem hebben vervangen.
    dank u.
    ietess

    #17723663
    bougies
    Deelnemer

    Hoi Iettes,

    Afgelopen week is mijn multisnaar. Het stuk wat er los bij hing is tussen de distributie geslagen en heeft een sensor kapot gemaakt. Deze laatste heeft de motor uitgeschakeld.

    Dit laatste samen met het feit dat ik in wilde parkeren en de motor dus weinig toeren draaide is mijn geluk geweest. De reparatie ( naast het ophalen van de auto) bestond nu “alleen ” maar uit het vervangen van de de distributieriem ( inclusief spanner) en de multiriem.
    Volgens de garage komt het de laatste tijd regelmatig voor dat de multiriem (gedeeltijk) springt , vandaar dat ze hem nu meestal preventief vervangen bij 60.000 km
    ( Helaas bij mij dus blijkbaar vergeten )

    Wellicht verstandig even bij de garage daar naar te informeren.

    De Dealer geeft meestal 1 jaar extra garantie

    #17723664
    Uniek
    Deelnemer

    iemand anders hier die er vroeger ervaring mee had
    voordat je een oldtimer aanschafte?

    in het vivaro gedeelte deden ze een beetje raar:thumbdown

    #17723665
    Anoniem
    Inactief

    kan in de prullebak , heeft al een topic aangemaakt op de plaats van bestemming :D

    #17723666
    bougies
    Deelnemer

    origineel gepost door MonzaRon
    kan in de prullebak , heeft al een topic aangemaakt op de plaats van bestemming :D

    Voor zo een reactie vind ik dat jij de prullenbak in kan.

    Deze man vraagt om advies
    Ik neem aan dat deze forum daarvoor bedoeld is,
    Kunnen jullie niet gewoon helpen i.p.v. af te kraken??

    #17723667
    charlois187
    Deelnemer

    Wat Monza Ron ermee bedoeld is dat ietess het juiste sub-forum heeft gevonden waar
    de Vivaro specialisten zitten….
    Hij bedoeld dat deze vraag in het Monza sub-topic verwijderd kan worden omdat de vraag nu
    in het juiste sub-forum staat.

    Iedereen zit hierzo om advies cq hulp te geven en zeker niet om iemand af te kraken.

    On topic…

    Ik hoop dat ietess zijn vraag beantwoord krijgt in het Vivaro Sub-forum:thumbup

    #17723668
    Anoniem
    Inactief

    origineel gepost door bougies

    origineel gepost door MonzaRon
    kan in de prullebak , heeft al een topic aangemaakt op de plaats van bestemming :D

    Voor zo een reactie vind ik dat jij de prullenbak in kan.

    Deze man vraagt om advies
    Ik neem aan dat deze forum daarvoor bedoeld is,
    Kunnen jullie niet gewoon helpen i.p.v. af te kraken??


    @bougies
    los :D,

    kheb niets afgekraakt :o
    denk dat jij het niet snapt, de topicstarter zat ff in het vekeerde subforum, vandaar :P

    lees hier verder, want daar zit ie wel goed :hmmz

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=132572

    ;)

    #17723669
    ietess
    Deelnemer

    maarten4874
    Professional
    Echte naam: maarten
    Bedrijf: anwb wegenwacht
    Geregistreerd: 12 februari 2009
    Berichten: 507Re: multiriem is stuk
    het verhaal wordt al steeds duidelijker.
    zoals ik al eerder schreef,hebben ze de motor al geprobeerd te starten zonder de multiriem? als er nl een spanrol/poelie is vastgeslagen zal er zo’n kracht op de multiriem komen dat de startmotor het niet trekt en dus ook niet start….
    zet de auto eens in de 2e versnelling en duw,zit hij niet op slot?
    je hebt nadat de riem is gebroken nog door kunnen rijden,waarschijnlijk tot de accu leeg was omdat de dynamo niet meer draaide. Heb je toen de meters in de gaten gehouden,vooral de koelvloeistoftemperatuur?

    #17723670
    ietess
    Deelnemer
    #17723671
    ietess
    Deelnemer

    :thumbup

    #17723672

    Wordt er wel diesel ingespoten?

    Blijft hij niet in de startblokkeering hangen? Waarom vervangen ze 3x een startrelais terwijl de motor dus wel start, maar niet aanslaat???

    #17723673

    Is de d-riem niet van tijd gegaan? Zou heel goed kunnen dat resten van de geklapte multiriem tussen de distributie is gekomen…

    http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4461265

    #17723674

    Hoe wordt de brandstofpomp van zo’n 1.9 DI aangedreven?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.