Startproblemen Manta B cc 2.0 GTE

Forumindex Forums Modellen Manta Startproblemen Manta B cc 2.0 GTE

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17961262


    vanuit je zekeringskast kan je ook je pomp aansturen, dan kan je evt een brandstofrelais
    overbruggen.

    #17961263

    Overbruggen? In de zekeringkast?

    #17961264

    Maar als je hem rechtrsteeks op blauwe draad zet onder de kap hoef je niks te overbruggen
    Loopt ie gelijk

    #17961265

    Heb je die luchtmassameters wel doorgemeten?

    Moet 50ohm zijn tussen pen 6 en 7 als ik me niet vergis.

    #17961266

    De weerstand is bij de ene 3 ohm en bij de andere 4 ohm. Zou deze dan toch stuk zijn?
    Misschien is er iemand die de tijd vind om per ongeluk even de multimeter op zijn/haar LMM te zetten? :angel

    Alle kabels van en naar m’n brandstofpomp zijn blauw. Er komt ook een kabel direct van de accu naar het brandstofrelais op het linkerspatbord. Welke?

    Wat betreft de zekeringen, volgens mij heb ik een andere zekeringenkast (in ieder geval 11 zekeringen ipv 12). Over welke zekeringen heb je het? Hier zijn het de Heizscheibe (achteruitverwarming?) en het lampje in de kofferbak/radio.

    Hij geeft een beetje pulserend brandstof, de pomp draait dus wel. Apart dat het geen vaste straal brandstof is, maar het moet sowieso voldoende zijn om te lopen.

    #17961267

    Pulserende brandstof toevoer??

    Dat is niet goed.

    Bij je benzinepomp zitten 3 “potjes”.
    1 is een grof (haaks) filter (zwart)
    1 is een puls-demper (metaal met een schroefje)
    1 is een fijnfilter. (metaalkleurig)

    Waarschijnlijk moet je hier je probleem zoeken.

    Tank leeghalen (je kunt “hevelen” in een jerrycan, zodat je de brandstof weer kunt gebruiken).
    Het laatste restje (ongeveer 2 liter) aftappen door de 12mm slang van het eerste filter af te trekken. Nu zal eventuele vervuiling vanuit de tank wel meespoelen naar buiten.

    Als het even kan, alles vervangen (behalve de pomp, als deze genoeg opbrengst en druk geeft).
    De pomp niet droog laten draaien!!

    Heb je je brandstofdruk al gemeten?
    Bij Gamma of Karwei kun je voor een paar euro zorgen dat je je brandstofdruk kunt meten:

    #17961268

    @postbusmanta: Helemaal niet lastig te maken, wel heel erg gemakkelijk om te gebruiken. Ga ik fixen, weer een tool erbij ;)

    Verder: Het probleem is opgelost! Door meerdere factoren te lage brandstofdruk. Wat nieuwe slangen en filter. Er was dus helemaal geen probleem met de LMM! Auto heeft nu een mooie constante brandstoftoevoer. Auto rijdt weer geweldig.

    Bedankt weer allemaal ;)

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.