Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Startproblemen
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2015 om 17:30 #17270630
Hallo,
Wij zijn in het bezit van een Opel Astra G bouwjaar 1998
Het probleem is het volgende.
De auto na een rit weggezet, niets aan de hand.
Wil hem vanmorgen starten, maar de motor wil niet aanslaan. In de vele jaren nog nooit gebeurt.
Stroom zat, de motor start wel en doet tijdens het starten wel hier een slag en daar een slag, maar niet aanslaan.Nu heb ik voor een jaar terug een nieuw contactslot ingebouwd.
Met een nieuwe sleutel. De transponder overgezet, maar vergat de transponder te activeren ( of hoe dat ook heet).
Ook toen wilde de motor wel ronddraaien maar niet starten.
Na activatie, starten en lopen. En tot dusver geen enkel probleemAls ik dat niet willen aanslaan en het niet willen aanslaan nu, lijkt dat heel veel op elkaar.
Nu weet ik helaas de procedure niet meer van het activeren van die nieuwe sleutel, maar zou het kunnen
zijn dat het probleem in die transponder zit, of is dit niet waarschijnlijk.Wie heeft een idee.
Klaas
18 februari 2015 om 21:48 #18274013Blijft je motorstoringslampje knipperen als je hem op contact zet? Zo ja: dan heb je een probleem met je startblokkering.
Zo nee: dan verdenk ik je krukassensor. Kan iemand het bevestigen dat de toerenteller moet bewegen bij het starten bij een goedwerkende krukassensor?18 februari 2015 om 22:11 #18274014Nee er knippert geen lampje, en waar vind ik eventueel krukassensor.
20 februari 2015 om 11:04 #18274015Even een aanvulling. Kan het probleem wat ik hierboven heb geschetst ook veroorzaakt worden door de Multec-s Multipoint inspuiting x16xel
toen wij deze auto kochten een 10 jaar geleden hadden ik regelmatig na het starten het idee dat de motor op 3 cilinders liep. Dit duurde echter zeer korte tijd waarna de motor normaal liep.
Ik ben hier toen mee naar de Opelgarage geweest, die constateerden dat er een storing zat in de multipoint inspuiting blokje. Een nieuwe koste € 960,– euro. En een gebruikte hadden ze niet. Aangezien dat bedrag er niet in zat hebben we het maar zo gelaten. Echter, dit probleem werd steeds minder, zodat we er niet meer aan gedacht hebben. Een paar weken geleden bedenk ik nu had hij ook weer een “bui” en sputterde ook weer even.
Zou dit ook de oorzaak kunnen zijn in plaats van de vermoedelijke krukassensor. Trouwens bij het starten beweegt de toerenteller niet, dit in antwoord op de vraag die hier boven werd gesteld.20 februari 2015 om 11:27 #18274016je krijgt een knippert/brandend sleutel lampje op je dashboard als er problemen zijn met de sleutel of transponder.
krukassensor zit bij de krukaspoelie maar, als je geen knippert mml lampje heb zal die waarschijnlijk ook niet kapot zijn, meestal krijg je dan een foutcode
22 februari 2015 om 12:34 #18274017Toen ik de auto weggezet heb na een visite en hem de andere dag wilde starten deed hij het niet meer.
Nu kwam ik tot de ontdekking dat mijn elektronische deurvergrendeling via de sleutel het ook niet meer doet.
Kan een of ander met elkaar te maken hebben.
Dat de startonderbreker stuk is of zo, dat hij daarom niet meer start?
Of staat de sleutel los van die startonderbreker22 februari 2015 om 12:58 #18274018Centrale deurvergrendeling is gescheiden van startonderbreker.
22 februari 2015 om 13:10 #18274019waar vind ik deze deurvergrendeling module?
Kun je deze doormeten of hij nog goed is22 februari 2015 om 13:57 #18274020Deurvergrendelmodule zit aan de passagierskant, onder je dashboardkastje aan de rechterkant, dus eigenlijk vlak achter je deur.
Je moet eerst dat plastic kapje weghalen bij de voeten van de passagier rechts, daar zit het achter.
26 februari 2015 om 12:46 #18274021Probleem opgelost. Nieuw krukassensor geplaatst. Starten en lopen.
Dank jullie allemaal voor de tips en trucs26 februari 2015 om 14:07 #18274022mooi dat het is opgelost maar, dan vraag ik me af of je motorstoringslampje het überhaupt wel doet , gaat die wel gewoon aan als je de sleutel op contact zet ?
ik hoor wel vaker dat motorstoringslampje niet altijd gaat branden als er iets kapot is maar, toen ik problemen met me krukassensor had kreeg ik een foutcode en, ging gelijk me lampje branden.
26 februari 2015 om 14:45 #18274023Storingslampje brandde wel, echter geen storingscode. Omdat de motor niet wou aanslaan, ging het lampje dus ook niet uit.
Na veel speuren en vragen op forums allerlei dingen geprobeerd o.a. de krukassensor vervangen.
Bougies er uit en schoongemaakt. Alle stekkertjes nagekeken of ze los zaten….
Uiteindelijk toch maar besloten om naar de dealer te gaan en de motor te laten uitlezen. Dit zou morgenmiddag gebeuren.
Omdat ik nogal veel gestart hadden heb ik de accu gisteravond aan de lader gezet.
Ook op een forum gelezen dat er een mogelijkheid zou zijn om een storingscode ( die er bij mij dus niet stond) zichtbaar te maken. En of dit nu een onzin verhaal is of niet, ik heb dat vanmorgen gewoon maar gedaan. Baadt niet schaad niet.Het rempedaal intrappen en vasthouden; Gaspedaal idem; op contact zetten en dan zou er een storingscode verschijnen.
Bij mij verscheen er niets, en uiteraard wel de verschillende controlelampjes die branden.Vervolgens de sleutel dan maar doorgedraaid naar starten, en de motor sprong aan.
En ik sprong figuurlijk een gat in de lucht.
Een stuk mee gereden, en loopt perfect.
En meer kan ik er niet van maken. Voordeel was dat ik mijn motortje beter heb leren kennen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.