Startprobleem Opel Astra GTC

Forumindex Forums Modellen Astra Startprobleem Opel Astra GTC

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Hallo Opel rijders,

Ik heb een probleempje met mij Opel Astra GTC 1.4 16v op L.P.G G3 bouwjaar 2006.
    Als ik de auto wil starten (op benzine) slaat de motor niet aan. En als ik het dan voor de tweede keer probeer start hij altijd direct.

Ik heb de accu polen er al een tijd afgehad om de computer te resetten en ik heb ook al de reserve sleutel geprobeerd maar helaas zonder resultaat.

Wie weet wat dit zou kunnen zijn??

Er kan van alles aan de hand zijn. Het advies is dan ook om de auto eerst uit te (laten) lezen zodat je weet of er foutcodes zijn die wellicht naar de oorzaak van het probleem leiden.

PS. Ik zie dat je hier nieuw bent. Het wordt op prijs gesteld als je je even voorstelt :thumb

ik las in een andere topic dat de auto op benzine start en, dan overgaat op lpg,daar werd het volgende over gezegd:

als je op lpg heb gereden en, de volgende dag weer wil starten op benzine moeten de injectoren/benzine pomp weer druk op bouwen,als je gelijk de sleutel omdraai is die nog niet op druk.
    probeer eerst is een aantal seconden op contact te zetten voordat je start ,zodat die druk kan opbouwen,waarschijnlijk start die dan wel in 1 keer.

Ik heb inmiddels de auto laten uitlezen bij de Opel dealer en daar hebben ze een foutcode in de lambasonde gevonden maar dat kwam volgen hun vaker voor bij auto’s op lpg en verwezen mij door naar een gas inbouwer.
    Daar ben ik de volgende dag naartoe gereden en volgens hun zit het in de gas injectoren (versleten of vuil) Dit vindt ik heel raar omdat ik deze nog geen twee jaar geleden en 45000 km bij (dezelfde) gasinbouwer al heb laten vervangen. DE vorige injectoren hebben het 5 jaar en 125000 km goed gedaan.
    Ik heb nu al een aantal dagen het gas systeem uitgeschakeld en heb inmiddels zo’n 300 km op benzine gereden, maar ook dit helpt niks. Dus ik twijfel een beetje of het wel aan het gas systeem ligt??

Heeft iemand nog een tip wat ik nog meer zou kunnen proberen?

Groeten Gert

Ik heb het Vermoeden dat de Benzinedrukregelaar kapot is, dan loopt de benzine terug naar de tank, en dit moet je weer oppompen bij de start.

@b07
    : Benzinepomp gaat niet draaien bij Contact aan bij de meeste modernere auto’s, maar pas als je start.

Willem

Hallo,
    Ik heb de afgelopen weken een aantal dingen uitgeprobeerd.
    Ik heb bij de gasinbouwer het gassysteem laten uitlezen en deze werkt naar behoren, vervolgens ben ik naar de dealer gegaan om de auto uit te laten lezen. Hier kwam alleen een foutcode in de lambasonde naar boven maar dat kwam veel vaker voor met auto’s op lpg en had niks met mijn start probleem te maken.

Ik kreeg als advies mee een keer injector reiniger bij de benzine toe te voegen. Ik heb dat nu gedaan en de auto volgetankt met benzine. Tot mijn stomme verbazing was het startprobleem opeens over. Maar toen ik de benzine tank ongeveer half leeg had gereden kwam het probleem weer terug! Ik heb toen eerst de tank helemaal leeg gereden( ivm injector reiniger) en gisteren weer helemaal volgetankt. En inderdaad het startprobleem is nu weer over.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn??? de dealer zit met zijn handen in het haar.

Groeten Gert

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.