startprobleem na botsing

Forumindex Forums Modellen Manta startprobleem na botsing

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur

goeiedag,

ik ben gister met mijn manta op een rotonde in slip geraakt en ben zo een giepe greppel in geleden, motor sloeg gelijk uit en als ik hem nu probeer te starten hoor je een harde tik maar verder gebeurt er niks, ik heb al even wat tikjes tegen de startmotor gegeven maar heeft nog niet geholpen.
    het blok kan ik nog wel draaien als ik aan de fentilator draai voor op het blok.
    zit een 1900 blok in ter info

plaats nog wel foto van schade.

wat kan ik proberen?

mvg ian

kijk eens links van je motor bij de uitlaat,daar zit je massa strip is die niet door gebroken
    wand dan doet hij ook niets meer

als je hem op contact zet branden dan je lampjes nog wel

owke heb startmotor eraf gehaald en aangesloten en hem geprobeert te starten, het tandwiel in de startmotor gaat wel naar buiten maar gaat niet draaien.

iemand enig ide? of ergens heen brengen die hem kunnen reviceren?

foto misschien helpt dat om te zien of er wat vast zit :kewlpics

heb eve het één en ander geprobeerd, eve om de rele heen stroom op motor gezet ne die draiade wel, relais klikt ook wel het tandwiel naar voren, maar zet dus de stroom niet door op de motor, eve andere relais erop

relais

origineel gepost door babyblue
    relais

thx:P

domme toeval, zo net na die botsing. lijkt me niet dat het er echt verband mee kan hebben.. maar je weet nooit!

klinkt inderdaad als het relais, inschakelspoel werkt niet helemaal meer naar behoren nu heb ik het idee…

relais moet het wel zijn, en maby de accu, kan het zijn dat hij het niet doet omdat de accu niet genoeg spanning kan leveren?

als ik hem op contact zet valt voltage terug naar 9.5 tussen de relais en startmotor, hij schuift hem wel gewoon uit maar laat de motor niet draaien, terwijl hij wel draait als ik hem rechtstreeks op de accu aansluit.

accu was ook al aan vervanging toe, dus kan het zijn dat de releais gewoon niet genoeg power door kan geven om startmotor te laten draaien?

origineel gepost door mantadevil
    kijk eens links van je motor bij de uitlaat,daar zit je massa strip is die niet door gebroken

jozef op een aatje zitten geen massa strips gaat rechtstreeks een kabel van de accu naar de moter

waarschijnlijk is de startmoter overleden door de klap

trouwens heb nog wel start moter liggen voor als je een andere moet en als je accu ook niet best was zou ik die ook effe vervangen er is hier een goedkope automaterialen zaak scheelt je gauw een paar tientjes :wors

popke, hoeveel moet je voor startmotor hebben?
    en hoeveel kost een accu meestal?

accu is meestal 1 euro per Ah

Originally posted by Kermitkiller

jozef op een aatje zitten geen massa strips gaat rechtstreeks een kabel van de accu naar de moter

weten we dat ook weer :jerry
    maar er staat nergens dat het om een a manta ging;)

Originally posted by Kermitkiller

weten we dat ook weer :jerry
    maar er staat nergens dat het om een a manta ging;)

wist ik toevallig maar je hebt gelijk stond er niet bij :P

owke was ik vergeten te melden dat het een a was:P, super bedankt voor alle pm’s
    jullie horen van mij:)

oja nog vraagje, hoeveel kost setje chromen ronde spiegeltjes meestal?
    1 is bij ongeluk overleden en andere liep me moeder tegenaan:S glas eruit

of is het spiegelglas wel ergens op maat te maken?

hij doet het weer!!
    dankje popke voor startmotor.

hij brult weer heerlijk:D

geen dank hoor blij voor je dat ie het weer doet (spiegeltje ook alweer gemonteerd):thumbup:thumbup

alles is gemonteerd:D morgen gaat hij voor apk
    moet de bezine tank eronder zitten als hij voor ap kgaat want die heb ik er nu onderweg aangezien ik tog wel op gas door kan rijden.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.