Beste,
Betreft een b-corsa april 2000 X12XE met 139500 km
sinds een maand ondervind ik problemen met me corsa
het begon allemaal nadat ik getankt had,
starten, duurde 5 a 6 seconden voor die aansloeg en storingslampje aan, meteen naar huis gereden en de auto aan de computer gehangen
egr klep foutmelding en onjuist toerental signal
nu heb ik op ebay een egr besteld wat achteraf geen pierburg was voor 122 euro, die erop gezet met nieuwe pakking, lekte die water bij temp sensor, oude sensor erop gezet en hij lekte niet meer
storingslampje uit, foutcodes eruit en rijden, maar ik merkte duidelijk vermogens verlies, na 150 km weer het storings lampje aan
onjuist toerental en lmm…
krukas sensor vervangen boven de aandrijf as voor wel origneel!
foutcodes gewist
weer rijden tot ongeveer 450 km, lampje weer aan, inhouden, stationair net te laag lopen waardoor de motor trilt
uitlezen, egr, onjuist toerental en lmm….
nu houd de motor in, lmm uitgelezen, deze vraagt 16 kg lucht stationair en krijgt er maar 9 kg, waardoor als je langer stilstaat bij een stoplicht hij gigantisch inhoud een paar seconden
dus dit is duidelijk dat die vervangen moet worden,
lmm vervangen voor orginele bosch, en foutcodes gewist,
en je raad het al, storingslampje weer aan nu na 600 km zoiets, nu is het vermogen wel weer ok!
uitlezen, weer die egr…..
de egr zorgt deze ervoor dat die stationair pingelt en startproblemen geeft, 5 a 6 seconden nodig bij het starten met een warme motor?
ik had even nagekeken, en deze heb ik http://www.ebay.com/itm/Vauxhall-Corsa-1-2i-X12XE-98-00-New-EGR-Valve-5851029-90570477-90570478-9117397-/300697788205?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4602fc1f2d&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;