origineel gepost door Vinci
Top!:thumbup
Eindelijk eens goed nieuws over een opel dealer!:P
Je kan inderdaad nul ohm meten omdat er een motor tussen hangt en een dynamo en god mag weten wat nog meer, maar inderdaad loopt er dan geen stroom… Zo’n meter is ook maar een domme kracht heh, zegt niet altijd even veel over de praktijk. Daarom naast doorpiepen ook altijd nog spanning op hetgeen wat spanning hoort te hebben meten….:vertag
Haha jah die opel dealer is ook echt top, de andere hier in apeldoorn ( bakkenes :puke ) is maar niks.
Inprincipe dacht ik als ik nul meet dan kan het niet anders zijn dat ik massa heb. Dat bleek ook wel het geval maar niet goed genoeg contact denk ik ?
Ook deed ik 2volt meten op de stuurdraad ( zwart/rode ) terwijl ik die niet deed schakelen met het contactslot… dat vond ik ook erg vreemd.
Toen een startkabel tussen het motorblok en de minpool van de accu gezet ( wie niet waagt die niet wint dacht ik toen ) en verrek sleutel om en draaien dat kreng van een startmotor :jerry toen wist ik zeker dat het in de massa moest liggen, daarop die massastrip vervangen en alles goed geschuurd en met de staalborstel bewerkt. En toen was alles weer prima