startmotor opel rekord.E1

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD startmotor opel rekord.E1

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232689

    hallo
    mijn startmotor begint wat vaker te weigeren,als ik er op ga tikken dan doet hij het wel weer.

    wat is er dan meestal aan de hand ?
    is het gemakkelijk zelf te herstellen?
    of moet het gewoon naar een reviesie bedrijf ?

    als ik weet wat ik moet vervangen dan kan ik dat zelf ook wel denk ik.ben wel redelijk technisch.
    sommige hebben het over borstels die dan op zijn,klopt dat
    alvast bedankt.

    #17816227

    kan ook zijn dat het relais wat stroef gaat en niet altijd kontakt maakt….

    #17816226

    Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.
    Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden.

    #17816225

    @rinus de boer wrote:

    Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.
    Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden.

    Denk er wel om dat een diesel een andere startmotor heeft (9 volt)

    #17816224

    @Boskje wrote:

    @rinus de boer wrote:

    Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.
    Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden.

    Denk er wel om dat een diesel een andere startmotor heeft (9 volt)

    9 volt is toch niet standaard bij de diesels.in mijn vraagbaak staat dat het een 12 volt startmotor moet zijn.

    #17816223

    @rekord 2.3diesel wrote:

    @Boskje wrote:

    @rinus de boer wrote:

    Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.
    Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden.

    Denk er wel om dat een diesel een andere startmotor heeft (9 volt)

    9 volt is toch niet standaard bij de diesels.in mijn vraagbaak staat dat het een 12 volt startmotor moet zijn.

    Klopt, 12v startmotor met een 9volt anker erin.
    deze gaat wat sneller rond – makkelijker aanslaan met een hoger start toerental.

    #17816228

    Er zit een 12V startmotor in met ook een 12V anker…. Vroeger het wel veel gedaan, er een 9volt anker in zetten.

    #17816230

    @m400 wrote:

    Er zit een 12V startmotor in met ook een 12V anker…. Vroeger het wel veel gedaan, er een 9volt anker in zetten.

    jazeker vooral bij de wat oudere (versleten) motoortjes :thumb

    #17816231

    @noci wrote:

    @rekord 2.3diesel wrote:

    @Boskje wrote:

    @rinus de boer wrote:

    Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.
    Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden.

    Denk er wel om dat een diesel een andere startmotor heeft (9 volt)

    9 volt is toch niet standaard bij de diesels.in mijn vraagbaak staat dat het een 12 volt startmotor moet zijn.

    Klopt, 12v startmotor met een 9volt anker erin.
    deze gaat wat sneller rond – makkelijker aanslaan met een hoger start toerental.

    Dat wist ik niet, die van mij is wel starten lopen :wors

    #17816229

    @flashnr1 wrote:

    @m400 wrote:

    Er zit een 12V startmotor in met ook een 12V anker…. Vroeger het wel veel gedaan, er een 9volt anker in zetten.

    jazeker vooral bij de wat oudere (versleten) motoortjes :thumb

    Ook bij frisse motortjes, die Dieseldingen gaan gewoon slecht aan bij kou.

    #17816232

    klopt maar ik zette ze jaren 80 op de mercedessen met veel kilometers en bij de wat oudere opel diesels wil het ook vaak helpen met kleppen stellen en/of dunnere olie :thumb

    #17816233

    ik heb mijn startmotor helemaal uitelkaar gehaald.de koolborstels zaten onder de kopervet,niet zo n beetje ook. borstels konden niet eens vrij heen en weer bewegen.ik dacht is dit normaal.heb toen het reviesie bedrijf in winsum gebeld en gevraagd.die zeiden dat het vetvrij en schoon moest zijn.dus heb ik de binnenkant van mijn startmotor met remmenreiniger helemaal schoongemaakt. alles weer inelkaar gezet en gemonteerd.het is ongelooflijk hoe hij nu ronddraait en snel start.volgens mij start ie zelfs bij min 30 graden.ik ben zeeer tevreden.ik denk dat het probleem nu wel opgelost is ,even afwachten dus.

    #17816234

    @rekord 2.3diesel wrote:

    ivolgens mij start ie zelfs bij min 30 graden.ik ben zeeer tevreden.ik denk dat het probleem nu wel opgelost is ,even afwachten dus.

    Hoop dat het nog even duurt voordat dat getest word.

    Maar mooi dat je de oorzaak hebt gevonden. :thumbup

    #17816235

    @Boskje wrote:

    @rekord 2.3diesel wrote:

    ivolgens mij start ie zelfs bij min 30 graden.ik ben zeeer tevreden.ik denk dat het probleem nu wel opgelost is ,even afwachten dus.

    Hoop dat het nog even duurt voordat dat getest word.

    Maar mooi dat je de oorzaak hebt gevonden. :thumbup

    In de vriezer dat ding ;)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.