startmotor 2.0E vs 2.4. (beetje spoed :-) )

Forumindex Forums Techniek Cih startmotor 2.0E vs 2.4. (beetje spoed :-) )

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17721308

    origineel gepost door 2000
    Ik heb eigenlijk op alle mogelijke manieren gemeten, het grootste verschil wat ik kon vinden was 0.2 volt, da’s acceptabel (denk ik)
    Wat het niet functioneren van de dikkere startmotoren zou kunnen verklaren is dat de voedings kabel van de startmotor te dun is. Maar de kabel lijkt 35 kwadraat, en dat moet over een afstand van een meter genoeg zijn (denk ik) Hij zou dan tevens tijdens het starten warm moeten worden, en dit is niet het geval. Het enige wat aan bekabeling niet dubbel is uitgevoerd, is de kabel van de min v/d accu naar het frame, zal daar ook is een blik werpen.

    Als een kabel te dun zou zijn, zou je dat d.m.v. bovenstaande metingen ontdekt hebben.

    Een te dunne kabel heeft een spanningsval bij zware belasting (het starten) eb dan zou je spanningsverschil moeten meten tussen begin en eind van de kabel.

    Het foefje van de startmotor van de 2,4 zit hem ECHT in het planetaire tandwielstelsel voorin de startmotor (achter de bendix).
    Dit is een vertragingskast, waardoor de electromotor minder vermogen hoeft te leveren. De motor kan dus kleiner worden uitgevoerd. Tevens draait deze electromotor op een hoger toerental waar hij meer vermogen kan leveren. ;)

    #17721309

    de zwarte komt van een 2.0

    de blauwe van een 2.4

    maar de zwarte is in gewicht zwaarder. nummers helaas niet zichtbaar op de zwarte :agent

    #17721310

    Ah, dus daar zit het in, de dikkere is dus van een 2.0. Ik kan me voorstellen dat die meer moeite heeft om de 2.4 aan te slingeren (ondanks dat hij dikker is) Ik baalde er al een beetje van, want mijn dunne startmotor zag er erg gereviseerd uit. maar nog steeds geen problemen, hij doet het nog steeds :)

    #17721311

    Maar kan een 2.0startmotor wel op een 2.4? Of gaat ie doorbranden op den duur?

    #17721312

    kan makkelijk :D

    maar gaat op de lange duur wel een start motor kosten.

    heb de blauwe startmotor nu zo goed als kaal, de blauwe verf meuk eraf.
    en vind een aantal nummers..misschien wel intressant hier

    relais: 0331 3030127 627

    startkop: 1005 821 411

    huis: 001 108 080

    BOSCH

    heb eens gekeken via partscat en indd de blauwe is een orginele voor de 2.4

    en als ik het plaatje van de 2.0 bekijk. klopt dat hier ook

    enkel is de 2.4 starter 1,4 kw.
    en die van een 2.0 is 0,8 of 0,9 kw
    die van een 3.0 is 1 kw

    #17721313

    ik heb op mijn 2.4 een van een 2E zitten soms als de motor warm is krijgt deze hem niet rond en een minuut later dan draait de startmotor weer wel en deze zit er al denk 9 jaar op. (Alleen rij ik er veel te weinig mee)

    #17721314

    heb zelf op de senator vermoedelijk ook een te lichte… koud prima.
    warm dan draait ie wat zwaarder :D

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.