Starten….zucht

Forumindex Forums Modellen Manta Starten….zucht

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 134)
  • Auteur
    Berichten
  • #17883154

    Stappenmotor misschien? Waar kan ik die vinden?

    #17883155

    @joelvereycken wrote:

    Stappenmotor misschien? Waar kan ik die vinden?

    :jerry

    Er lag toch een 2.0 CIH in? ;) Da’s allemaal nog niet te modern, dus géén stappenmotor, of ik ben gek natuurlijk :thumb Aan de andere kant, zolang ie niet goed loopt zul je zelf wel wat meer moeten stappen misschien :hmmz

    #17883156

    ja precies haha ik riep maar wat ik weet het niet
    gasklep?

    #17883157

    wat zijn eigenlijk de dingen die het stationair toerental beinvloeden? Deze moet duidelijk omhoog

    #17883158

    de dikke schroef achter je gasklep wat losser zetten.

    En controleren op valse lucht (niet alleen de slangen, ook de pakkingen bij de injectoren of de spruitstukpakking kunnen de boosdoener zijn)

    #17883159

    zal ik even naar kijken.

    nog even ter toevoeging, van de gloednieuwe bougies hebben 2 en 3 koolstofafzetting

    #17883160

    btw hoe controleer je dan op valse lucht waar meot ik dat aan zien?

    #17883161

    denk dat ik het probleem gevonden heb, het is gewoon een kwestie van die gasklep afstellen, hij stond wat te laag afgesteld, net probeerde ik hem af te stellen maar kreeg ie weer iets te veel. Dus strakjes ff met mijn pa goed afstellen en karren maar!

    #17883162

    valse lucht op sporen kun je dmv remreiniger spuiten bij lopende motor

    als hij anders gaat lopen heb je valse lucht

    #17883163

    hij loopt weer!
    Heb hem wat hoger in stationair toerental afgesteld. loopt ie veel mooier.
    Hij loopt nu iets meer dan 1000 rpm stationair.

    Daarvoor iets minder, toen liep ie ook maar heel erg schokkerig en onregelmatig.

    #17883164

    Helaas,

    Wilde net wegrijden, GEEN vermogen meer, en klapjes uit de motor,
    Ben maar meteen teruggedraait….

    Ontsteking probleem?
    Ben ten einde raad haha wil zo graag rijden maar telkens is er wel weer iets maarja, dat is de tol om zon auto te rijden natuurlijk…

    Maar jullie ideetjes??

    #17883165

    @joelvereycken wrote:

    Helaas,

    Wilde net wegrijden, GEEN vermogen meer, en klapjes uit de motor,
    Ben maar meteen teruggedraait….

    Ontsteking probleem?
    Ben ten einde raad haha wil zo graag rijden maar telkens is er wel weer iets maarja, dat is de tol om zon auto te rijden natuurlijk…

    Maar jullie ideetjes??

    Hoe/wie heeft je ontsteking afgesteld? Staat ie wel op tijd? Is de ontsteking wel goed vastgezet bij ’t op tijd zetten?

    #17883166

    Ik heb laatst de rotor, verdelerkap en bougiekabels vervangen als een kip zonder kop, zonder te kijken naar volgorde/lengte oid.
    Kwa op tijd zetten heb ik niks verandert.

    #17883167

    Idd ZUCHT ,,,

    Weer iemand die totaal niet weet waar die mee bezig is …
    Heeft geen zin om zo door te klooien , je moet er gewoon iemand bijhalen die er kaas van gegeten heeft …
    En als je daar niet kunt komen dan komt ie maar bij jou toch …?
    Waar je nu mee bezig bent is te vergelijken met rijden met een blinddoek voor , zinloos dus ….

    #17883168

    Is het niet gewoon een kwestie van de kabels in goede volgorde erin steken?

    Kijk, ik ben nog jong en ik moet nog veel leren, en ik heb al heel wat geleerd door veel dingen zelf op te lossen. Dit was dan misschien een mindere poging maarja, dat wordt wel weer opgelost en daar leer ik dan ook wel weer van

    #17883169

    heb nu de volgorde te pakken, alleen mijn bougies zijn nu allemaal verkoold (nog van daarstraks denk ik)
    dus moet even nieuwe erin doen en even kijken wat ie dan doet

    #17883170

    Bougiekabel volgorde http://i40.tinypic.com/2pqwg9h.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17883171

    KIJK! Daar hebben we had aan. lekker duidelijk!
    Bedankt!

    Geloof wel dat het streepje van de eerste cilinder bij mij bij de rechtsbovenste input van de verdelerkap zit?

    #17883172

    net met de volgorde van de foto proberen te rijden (met 2 goeie bougies, 1 lichtbruine en een met koolafscheiding)
    Hij startte goed, maar weer weinig vermogen en keiharde knallen…..

    #17883173

    @joelvereycken wrote:

    net met de volgorde van de foto proberen te rijden (met 2 goeie bougies, 1 lichtbruine en een met koolafscheiding)
    Hij startte goed, maar weer weinig vermogen en keiharde knallen…..

    Ik denk dat je dan toch ff iemand moet proberen te charteren die ff je ontstekingstijdstip kan checken voor je.

    Hoe is ’t LMM verhaal afgelopen wat ik hier boven nog lees?

    En niet te gauw de moed opgeven idd, met vallen en opstaan kom je er wel :)

    #17883174

    het lmm verhaal was loos alarm, probleem was doodsimpel de gasklep instelling. Nu is het alleen weer het ontstekingsprobleem ><
    Maar met het vervangen van de rotor, verdelerkap en bougiekabels heb ik verder niks aangeraakt. Waar kan de fout dan zitten vraag ik me af?

    Mensen in de buurt van Etten-Leur (bij breda) die zo vriendelijk zouden willen zijn en me verder kunnen helpen? ;)

    #17883175

    Uiteraard niet voor niks! ;)

    #17883176

    Ik had trouwens even gekeken met het duwen en ik zag dat de rotor tegen de klok in draait, is het niet zo dat de volgorde 1-3-4-2 met de richting van de rotor mee moet gaan?

    #17883177

    Die foto is mooi
    Maar je kunt je rotor er ook180 graden anders om in hebben zitten
    Dan draaien ze dus om
    Op vlieg wiel staat een punt en op blok een pijl deze gelijk zetten
    Dan kijken of rotor bij goede kabel staat

    #17883178

    @joelvereycken wrote:

    Ik had trouwens even gekeken met het duwen en ik zag dat de rotor tegen de klok in draait, is het niet zo dat de volgorde 1-3-4-2 met de richting van de rotor mee moet gaan?

    Zeker achteruit geduwd in een vooruit versnelling?

    Rotor zou met de klok mee moeten draaien.

    Begin zoals Ed al zegt, het blok op tijd te zetten.
    Injectie heeft voorop de krukas (waar de V snaar overheen gaat) een inkeping in de poulie zitten.
    Die moet gelijk staan met het merkteken op het verdelerhuis.
    Je rotor zou nu ongeveer gelijk moeten staan met het merkteken op de verdeler (in de bovenrand). Hier hoort dan de kabel te zitten voor de eerste cilinder.

    Zit de rotor precies aan de andere kant. Moet je daar de kabel hebben zitten voor cilinder 4

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 134)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.