Start niet: startonderbreker???

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Start niet: startonderbreker???

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271554

    Hi allemaal,

    Al weer een tijdje geleden dat ik op het forum een bericht schreef. Sinds twee weken rijdt mijn Signum door de besneeuwde Noorse bergen. Alles ging goed, tot vandaag.. :-(

    OMSCHRIJVING: Mijn vriendin leent af en toe de auto, en ze zeurt vaak over start problemen op één locatie (sport school). Vandaag startte hij helemaal niet en ben ik maar gaan kijken.

    OBSERVATIE: start motor werkt prima, GEEN compressie, en AUTORADIO gaat niet aan (vraagt om code).
    Foutcodes:
    B3902 – Wrong Immobiliser Identifier Received
    P1112 – Port Deactivation Solenoid Valve Circuit High Voltage
    P1606 – Replace Electronic Control Unit (ECU)
    P1112 – Swirl Flap Adaption Malfunction

    Ik was net bezig met het wissen van de fout-codes toen de lokale “ANWB” monteur langskwam. Ook hij kon er geen chocolade van maken. Helaas heb ik geen fouten uitgelezen nadat ik de reset had uitgevoerd, dus ik weet helaas niet welke fouten terug kwamen.

    Bizarre symptomen omdat de auto anders altijd start. Auto is inmiddels weggesleept. Bij thuiskomst ging een belletje rinkelen: zou het misschien het bekende probleem kunnen zijn van een storende radio frequentie??? Ik vraag het mij af omdat de start motor wel draait, maar de motor niet aanslaat. Mijn ervaring met andere auto’s ging enkel een lampje branden (VW Golf).

    Ik ben benieuwd naar jullie mening betreffende deze fouten. Alvast bedankt!

    Groetjes,
    Anthony
    Signum Z22YH uit 2003

    #18281715

    Als het alleen daar is. Dan zou het een probleem met een storende frequentie zijn idd.

    Bij Opel draait de startmotor wel rond. alleen wordt er geen brandstof ingespoten. Als de startonderbreker ingrijpt.

    Gebeurt op Schiphol ook vaak. Auto wordt 50 meter verplaast/gesleept en en motor start weer.

    De fout codes. Kijk of ze pressent (aanwezig)zijn.

    #18281716

    – system power supply
    – main relay
    – ecu defective.

    #18281717

    @arjontje wrote:

    Als het alleen daar is. Dan zou het een probleem met een storende frequentie zijn idd.

    Bij Opel draait de startmotor wel rond. alleen wordt er geen brandstof ingespoten. Als de startonderbreker ingrijpt.

    Gebeurt op Schiphol ook vaak. Auto wordt 50 meter verplaast/gesleept en en motor start weer.

    De fout codes. Kijk of ze pressent (aanwezig)zijn.

    Dank voor jullie reacties.
    Vandaag geprobeerd de auto te starten vanaf een andere locatie, maar helaas, geen succes. Ik verwacht vanmiddag een belletje van de Opel garage. Als ik meer weet zal ik het posten in deze thread.

    Groetjes,
    Anthony

    #18281718

    GEEN compressie? ketting eraf??

    #18281719

    Gisteren hebben ze “vluchtig” gekeken en …. inderdaad …. onze grote vriend: de ketting kaduuk.

    Nooit een rammeltje gehoord. Enkel de dag daarvoor een aanhangwagen met daarin onze nieuwe tafel de berg opgetrokken. Vandaag hoor ik meer. Maar het lijkt einde oefening… :cry
    Vandaag verwacht ik een belletje.

    #18281720

    hmm. Niet zo best.
    ik hoop dat de schade mee valt

    #18281721

    Zojuist belletje gekregen: ketting niet gebroken, maar omdat er geen compressie plaatsvindt willen ze de kleppen inspecteren. Hiervoor rekenen zij 3,5 uren (E600) en dan mogelijk vervangen. Ruwe schatting zou zijn 10 uren (E1800).

    3,5 uren om de kleppen te controleren. Is dat niet een beetje veel? Wat raden jullie mij aan om te doen?

    Groet, Anthony

    #18281722

    Ik weet dat Noorwegen een duur land is. Maar 171 euro per uur vind ik veel.

    #18281723

    Arbeidslonen liggen inderdaad 80-100% hoger dan in nederland… zeker bij de dealers. :-( en gezien het feit dat ik hier net twee weken woon heb ik nog geen Noors salaris kunnen opsparen.

    #18281724

    Vandaag heb ik afscheid genomen van mijn Signum. En ergens ook een opluchting. Na allerlei problemen, waaronder een defecte brandstof pomp, hogedruk regelaar regelaar nu ook kwaal nummer 3 meegemaakt: de ketting. Mijn moeder’s Astra uit 2000 loopt nog als een zonnetje, dus niks ten nadele van Opel. Maar dit was een complete miskoop.

    Vandaag getekend voor een Prius uit 2012. Hopelijk heb ik meer geluk hiermee.

    Bedankt voor de gezelligheid en adviezen op dit forum. Veel succes!
    Anthony

    #18281725

    ik hoop dat je met de prius meer geluk zou hebben.
    :thumbup

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.