Stappenmotor nodig? c30ne

Forumindex Forums Techniek Cih Stappenmotor nodig? c30ne

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267434

    Ik wil m’n c30ne na revisie weer opbouwen met een standaard inlaatbuis. (throttlebodies komen later wel)
    Nou heb ik een inlaat met gasklep, alleen is daar de stappenmotor niet bij.

    Ik laat wel een standalone motormanagement aansluiten, dus ik kan enkele delen laten vervallen.
    Nu zie ik dat de gasklep volledig dichtvalt, nergens ook maar een kleine opening.
    Wat dus beteken dat ie gewoon smoort en uit zal vallen……lijkt mij :hmmz

    Ontkom ik er nou niet aan om een stappenmotor te plaatsen?
    Er zit vóór de gasklep wel een luchtkanaal waar die op kan.

    Nou weet ik niet hoever zon standalone ecu gaat? kan zon apparaat ook een stappenmotor regelen?

    #18247238

    Stappenmotor is volgens mij wel nodig, ivm je stationair loop.

    Een standalone neemt mijn inziens het regelenvan deze klep ook over,toch?

    #18247237

    Daar ga ik wel vanuit, maar zeker weten doe ik het niet.
    Ik heb een mailtje gestuurd naar dp, voor een vems systeem.
    Kdfi is mooi goedkoop, maar ga ik mijn vingers niet aanbranden na alle slechte ervaringen van anderen.
    Kms is gelijk al fors kwa prijs, en overige merken net zo.
    Volgens mij is een vems dan wel te doen.

    #18247239

    Vems of dta
    Kunnen beide wel een lfr aan.

    #18247240

    ook handig om te weten….
    Sturen ze ook de brandstofpomp aan? en de koelfin?

    Scheelt weer wat dingen aansluiten bij mijn ombouw.

    #18247241

    Brandstofpomp via een relais ja. Altijd op die manier aansluiten. Koelfin hangt af van het gekozen systeem. Soms is dit dezelfde uitgang als voor de lfr. Maar de meeste modellen kunnen beide aan.

    #18247242

    Top. Ik wil alles qua ecu uit besteden. Lever de motor aan op een proefstand.zodat ie daarop gestart kan worden.
    Ik heb zelf zoiets nooit gedaan dus lijkt het me verstandig om het zo te doen.

    #18247243

    Waarom niet in de auto??
    Zo doen wij het altijd. Ff een basis map erin.

    Zorgen dat de motor start en een beetje stationair hobbelt.

    Vems zijn maar een paar personenen die deze goed kunnen mappen. DTA is door meerdere personen goed te mappen.

    Met DTA kan ik je nog wel een beetje helpen icm een basis map.

    #18247244

    De dta s60pro is gelijk alweer duurder als een rooitje. En dan heb je nog geen kabels.
    Ik zat ook te kijken bij KMS, dan kost de ecu al 750, ex kabels…maar wel iedereen die het kan afstellen.
    Al die bedrijven zitten een uur rijden van me af….
    Dp net zo….Dus waar ik heen moet voor het afstellen maakt niet zoveel uit, het is allemaal net zo ver rijden.

    Ik heb de auto nog niet zover klaar. Dus de motor mag er nog even niet in.
    Maar op zich wat je zegt. met een basis map….dan kan ik hem in ieder geval wel op een ambulance rijden.

    Maar zoals het er nu naar uit ziet, is het makkelijker voor mij om de motor op een proefstand te zetten.
    Die dingen hadden we op school ook, kon je gewoon de motor starten, en alles zat er op en aan om hem te bedienen.
    Die kan ik makkelijk in de bus van het werk takelen.
    Dan is het een kwestie van sensoren aansluiten/sensoren plaatsen.
    Bobine/pomp/koelvin, enz enz aansluiten. En kabels lang laten. zodat ik ze gemakkelijk in de auto leggen kan.
    Bedoeling is alles zoveel mogelijk wegwerken. Dus zal bij de versnellingsbak naar binnen gaan.

    Het is nog even goed nadenken hoe ik het het beste kan aanpakken. :hmmz :hmmz

    #18247245

    DTA s60 wordt nog wel eens in the UK voor minder aangeboden.
    Ook op het DTA forum gaan ze nog wel eens voor minder weg ;)

    Kabelboom is niet zo spannend..
    Ik heb zelf een originele c20xe boom erop liggen.

    Lichtelijk aangepast en overbodige bekabeling is naar binnen gehaald voor eventueel andere functies.
    Alles kan, met een beetje geduld king:

    #18247246

    voor een dta heb ik zelfs al een volledig map gevonden om ding op te starten :)

    #18247247

    Ik vind het een gok om een gebruikte computer aan te schaffen.
    Voor het zelfde geld doen ze hem van de hand omdat ie ergens stuk is.
    Daar kom je pas achter als alles gemonteerd is, vervolgens krijg je geen geld retour want je zal hem zelf wel stuk gemaakt hebben.
    Dan koop ik dus liever nieuw.
    Ook qua garantie op het apparaat, daarom liever aangesloten door een bedrijf.
    Dan ligt het niet aan mij als de computer stuk zou gaan :jerry

    #18247248

    nieuw 785 pond op ebay king: :thumb

    #18247249

    Heb een stappenmotor liggen, weet alleen niet of ie wel werkt.
    Ik heb nergens iets over de stappenmotor staan in mijn documentatie…dus…hoe test ik hem zonder hem te mollen?
    Gewoon even 12v er op? Of slikt ie dat niet?

    #18247250

    yup..
    ik heb eventueel nog zat van die dingen liggen.

    Gewoon van een c20xe pakken of c20ne of of of king:

    #18247251

    Ja zon haakse heb ik liggen, 2 polig. Zal m morgens eens aan de voeding gooien.

    #18247252

    De eenvoudigste manier om stationair te regelen met een standalone management is met een bimetaal luchtschuif van een manta/ascona/rekord 2.0e. Gewoon 12V aansluiten via het brandstofpomprelais, en het bimetaaltje regelt de luchttoevoer mooi met de opwarmcurve van de motor mee. Bijna alle dta systemen hebben een 3 draads pwm uitgang voor een standaard bosch stappenmotor, werkt dan samen met de warmup enrichment map. KDFI is eigenlijk gewoon een msextra systeem waar alles al ingebakken zit, voordeel van deze systemen is dat je echt ALLES zelf in moet regelen, maarja het risico dat het fout gaat is dan ook wel groter (nadeel). Persoonlijk vind ik megasquirt systemen geweldig omdat het open source is en je daardoor ook ontzettend veel support hebt, maar het is zeker niet voor een beginner aan te raden.
    Mocht je voor DTA kiezen heb ik nog wel een 6 cylinder fuel en spark map voor je die je goed als basis kan gebruiken, het enige wat je dan nog goed in moet vullen is je trigger angle en een marginale aanpassing aan de totale dutycycle van de injectoren.

    #18247253

    http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extra_Hardware_Manual.htm#Fidle” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18247254

    Kan ik dus beter een 3 polige stappenmotor gaan gebruiken?
    Ik wil alles op de computer hebben, lijkt me makkelijker met storingen zoeken.
    Ook zou het mooi zijn als de brandstofpomp word aangestuurd via de computer.

    Of bedoel je, de 2 polige gebruiken, icm brandstofpomp aansturing vanuit de ecu…

    Ben ook wel benieuwd naar jou motor… king:

    #18247255

    Als je voor een stappenmotor gaat dan is een dta wel makkelijk vanaf de e48 zitten er stappenmotor aansluitingen op en minimaal 2 aux aansluitingen voor de koelvin, shiftlight of launchcontrol oid. Kan je gewoon in de software aanzetten. Brandstofpomprelais sturing zit altijd standaard op elk vrij programmeerbaar motormanagement, dus daar hoef je jezelf niet druk om te maken. Mijn project is zo goed als klaar intussen, alleen nog geen gelegenheid gehad om foto’s te posten. Had wat vertraging opgelopen door een kapotte turbo en te kleine injectoren…

    #18247256

    Ik weet het niet zeker maar volgens mij is een vems gewoon een megasquirt ms3 pnp… wat overigens ook prima werkt hoor. Oja de oplossing met die 2 polige is gewoon het makkelijkst, hoef je niets aan in te stellen.

    #18247257

    werkt die vems dan ook met tunerstudio van megasquirt?

    Alle info over stand alone is eigenlijk terug te vinden op de megasquirt pagina’s, komt overal een beetje op het zelfde neer
    voor alle ecu’s.

    #18247258

    Upje….

    Heb de boel bijna zover dat de computer ingeregeld kan worden.
    Heb de stappenmotor met een slang aangesloten op de gasklep, daar waar normaal de carterventilatie op zit.
    Die is dunner als de 22mm aansluiting van de stappenmotor.

    Zou dat tegenwerken?
    Anders moet ik m’n luchtinlaat verbouwen en gaan werken met andere slangen, word het geheel niet mooier van.

    #18247259

    Voor de stationair regeling heb je maar heel weinig extra lucht nodig, ik heb er zelf een slang van 10mm opzitten en dat werkt prima.

    #18247260

    Okee dan! Dan maak ik me daar verder geen zorgen over.

    Ik laat mijn injectoren nog eens nakijken en dan kan pieter langs komen voor de laatste draadjes en inregelen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.