Stand remzuiger achterremmen Meriva

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Stand remzuiger achterremmen Meriva

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    c.sjoers
    Deelnemer

Weet iemand wat de stand moet zijn van de remcylinder (nokjes horizontaal of verticaal)

Chris

Email: c.sjoers@hetnet.nl

Graag een reactie

Astra H OPC-Line
    Deelnemer

horizontaal zit uitsparing in remblok die erin valt

c.sjoers
    Deelnemer

Geachte heer,
    Ik hem remblokken gemonteerd zonder uitsparing. De oude remblokken hadden ook geen uitsparing.

johanhummer9
    Deelnemer

Je bedoelt de remzuigers van de remklauw? Maakt niet uit , die nokjes zijn ervoor om de zuiger terug te drukken met een remzuigerterugdruk apperaat, weet niet hoe zo iets heet

c.sjoers
    Deelnemer

Dank je wel
    Chris :thumb

Fearless
    Deelnemer

@johanhummer9 wrote:

Je bedoelt de remzuigers van de remklauw? Maakt niet uit , die nokjes zijn ervoor om de zuiger terug te drukken met een remzuigerterugdruk apperaat, weet niet hoe zo iets heet

Kijk goed naar je remblokken…

Zitten daar nokjes op dan moet je zeker uitkijken met de stand van de zuiger!

Ik wist het eerder ook niet, nooit opgelet.
    Tot dat ik er 1 tegen kwam waarvan de binnenste blokjes schuin afgesleten waren.

Die nokjes vallen PRECIES in de zuiger.

Sommige blokken hebben deze nokjes niet, en bij sommige kun je ze met de nokjes aan de buitenkant van de klauw zetten. (wielzijde) dan hebben ze aan de binnenste blokkken wat anders..of niets.

Goed kijken hoe ze er af komen iig.

johanhummer9
    Deelnemer

dan ligt het waarschijnlijk welk type blokjes , want tot nu tot is de afstand van de nokjes groter dan die van de zuiger , en in dat geval maakt het niks uit hoe je ze monteerd

Fearless
    Deelnemer

Dat zeg ik ook…verschilt per merk/type blokken.

Net zoals de c vectra’s waarbij het merendeel een soort veer heeft voor over de remzuiger, om hem daarmee te klemmen. En waarbij er ook heel wat blokken in omloop zijn die dat niet hebben..

Het blijft gewoon goed kijken, en vooral logisch nadenken. En daar schort het bij de meeste thuisklussers wel eens aan.

c.sjoers
    Deelnemer

Misschien dat de orginele remblokjes ze wel hebben.

johanhummer9
    Deelnemer

gewoon even kijken hoe de oude er uit zijn gekomen , en de nieuwe er ook zo weer in doen

joop1970
    Deelnemer

Bij een corsa C gsi achteras zitten ze er ook op. Ik moest ze horizontaal zetten, vielen precies in de remblokjes.

c.sjoers
    Deelnemer

:thumbup

Nick-GSI
    Deelnemer

Ze horen ook horizontaal te staan

c.sjoers
    Deelnemer

Bedankt,

Chris

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.