Stabilisatiestangen

Forumindex Forums Modellen Astra Stabilisatiestangen

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Hallo,:)

Vorige week naar de Opel dag in Hoorn geweest voor check met mijn Astra G 1.7 DTi. Had wat gebonk wanneer ik door kuilen/over straatwerk reed. Dacht dat het mischien de voorschokdempers waren.

Testrondje met de Opel monteur gemaakt en hij denkt dat het de stabilisatorstangetjes zijn die rechtopstaan. Er zat lichte speling in.

Nu werd mij voorgerekend dat die stangetjes 35 euro per stuk kosten en het hele geintje 155 euro zou kosten.

Nu is mijn geijkte vraag, kan dat niet goedkoper….. Twee stangetjes die met 4 boutjes? vastzitten. Ben geen leek, en kan een auto wel opkrikken. Is tweedehands stangetjes wat? Of zijn ze allemaal “versleten” bij oudere Opels. Mijn Astra is uit Juli 2003.

Of is dit erg belangrijk dat het gewoon goed uitgevoerd moet worden in de garage. Hulp graag!

Bruto prijs van MOOG € 28,50 / st.
    Als je je wiel eraf kan halen kun je dit ook makelijk zelf doen. Kwestie van stang losdraaien ertussen uit wrikken. Nieuwe ertussen wrikken door 2e krik of iets onder je draagarm te zetten zodat deze op spanning komt of de auto weer op het wiel laten rusten zodat hij ook inzakt en de 2e ook vast draaien.
    en dan de andere kant…

groeten Twan

ik had hetzelfde bij mijn astra h

voor 60 euro zijn er 2 nieuwe stangetjes opgezet door de lokale garage.

origineel gepost door Spacejam
    ik had hetzelfde bij mijn astra h

voor 60 euro zijn er 2 nieuwe stangetjes opgezet door de lokale garage.

Dat was inclusief montage? Die prijs staat me al veel beter aan dan de 150 euros van de Opel dealer.

zelf doen! ben je ook goedkoop uit. Maargoed als je die 2 voor 60 euro kunt laten vervangen dan zou ik het fijn laten doen. Dan ben je haast niets kwijt aan uurtarief:D

groeten Twan

Vreemd dat ze zo goedkoop zijn. Ik moest er laatst ook één hebben, moest toen geloof ik 70 euro voor 1 stang neerleggen bij de VOD. Dit uiteraard niet gedaan en mooi op ebay 2 stangen voor 12,50 gekocht.

jah zijn van het merk MOOG maar daar krijg je veel draagarm onderdelen van. Is echt geen slechte kwaliteit.
    Weet niet wat origineel opel is?

Groeten Twan

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.