Spuit niet in

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240657

    Hallo ik heb intussen mijn 3.0 12v injectie vonkend alleen spuit hij geen benzine in via de injector.

    Ik heb ook vanaf de computer nog een aansluiting over waar een bruine en blauwe draad aan zit.

    Wie kan mij helpen?

    Alvast bedankt,

    Emile

    #17910275

    blauw is dus de voeding voor de benzienepomp.
    en bruin is bij opel nog steeds massa ;)

    #17910276

    Oke maar de benzine pomp werkt want die spuit benzine door de leidingen.

    hier een foto.

    .

    Uploaded with ImageShack.us

    En de link van de foto als hij niet werkt: http://imageshack.us/photo/my-images/714/10042011059.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Maar wat kan ik nog meer controleren waar de oorzaak van het niet inspuiten ligt?

    Groeten

    #17910277

    @EmileManta wrote:

    Oke maar de benzine pomp werkt want die spuit benzine door de leidingen.

    hier een foto.

    .

    Uploaded with ImageShack.us

    En de link van de foto als hij niet werkt: http://imageshack.us/photo/my-images/714/10042011059.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Maar wat kan ik nog meer controleren waar de oorzaak van het niet inspuiten ligt?

    Groeten

    kan t zijn dat de groen draad die van de bobine
    via de computer naar de toeren teller gaat ontbreekt???
    of niet aangesloten is bij de computer

    want dan gaan je injectoren niet open ;)

    #17910278

    Dan zou ik deze draad op de toerenteller bij de bobine moeten aansluiten?

    Het zou misschien wel kunnen want ik heb er een andere ontsteking op gezet die niet via de computer loopt.

    Als ik op deze draad een constante + zet zouden de injectoren dan ook benzine moeten spuiten?

    Groeten!

    #17910279

    @EmileManta wrote:

    Dan zou ik deze draad op de toerenteller bij de bobine moeten aansluiten?

    Het zou misschien wel kunnen want ik heb er een andere ontsteking op gezet die niet via de computer loopt.

    Als ik op deze draad een constante + zet zouden de injectoren dan ook benzine moeten spuiten?

    Groeten!

    ben bang dat dat niet goedkomt
    maar das meer n vermoeden dan dat ik t cker weet

    #17910280

    Heeft iemand anders nog ideeen om hem aan het spuiten te krijgen?

    #17910281

    of zou het misschien mogelijk zijn dat iemand even doormeet bijvoorbeeld of deze aansluiting op de groene draad bij de bobine zit? ( toerenteller draad )

    Alvast bedankt!

    #17910282

    De luchtweger heeft heel aan het begin van de beweging een contactje die een relais aanstuurt waarop de benzinepomp gaat draaien. Heb je gecontroleert of dat allemaal goed werkt ?, want zonder benzinedruk is geen inspuiting van benzine mogelijk. Vanuit datzelfde relais wordt ook de 12V voeding naar de inspuitnozzels vrijgegeven. De massa aansluitingen (witte draden) worden geschakeld via de insjectiecomputer (CPU). Je kunt eenvoudig controleren door bij ingeschakeld contact, met de hand de luchtweger iets in te drukken, via de opening als je de dikke rubber haakse verbindingsslang even losneemt van de luchtweger. Dan moet meteen de benzinepomp gaan draaien en een relais horen inschakelen, dat is goed hoorbaar bij de motor.
    PS. Ik neem aan dat jouw inspuitsysteem werkt zoals bij de meeste Opels.

    Tenslotte gaat er een draad vanaf de CPU gecodeerd nr.1 naar de bobine.
    Succes, Marius

    #17910283

    Probeer eens een andere computer, dit probleem had ik een 1 jaar geleden ook !
    Heb alles toen nagemeten maar kon niets vinden andere computer eraan en hij liep weer.
    Ik weet niet waar je woont maar ik heb er nog een liggen om te proberen.

    #17910284

    @ marius:

    Ik heb wel benzine druk en de benzine pomp draait wanneer hij op contact staat.
    De rest zal ik eens gaan bekijken en meten. ( bedankt! )
    Wat jij zegt dat er een draad van de cpu naar de bobine loopt,, dat zal dan de draad zijn die op de foto staat lijkt mij.

    @ noci:

    Bedankt voor je aanbod ik probeer nog even wat dingetjes en kan misschien later contact met je opnemen?

    Bedankt voor de reacties,, andere reacties zijn ook welkom.

    Groeten, Emile

    #17910285

    Oke ik krijg nu spanning op de injectoren alleen valt hij nog niet weg.
    Het lag aan deze stekker hier onder,, wie kan mij vertellen hoe deze aangesloten moet worden?
    Het is een zwarte, rode en groene draad. met de zwarte schakel je het relais in en volgens mij is er 1 voor het uitslaan voor de benzine pomp ofzo?

    Uploaded with ImageShack.us

    Alvast bedankt!

    #17910286

    Moet de auto (Manta?) nog omgekeurd worden op 6 cilinder?

    Motorsteunen :hmmz :hmmz :???: :???:

    #17910287

    Ja klopt ja, de orginele motor steunen van de manta heb ik weer gebruikt.

    Wie o wie kan mij vertellen waar deze 3 aansluitingen voor bedoeld zijn?

    #17910274

    Dag Emile,
    Helaas voor jou heb ik deze steker niet, ik heb nl. een Monza 2.5E met L-Jetronic. Dus kan ik je niet aangeven waarvoor deze plug is. Kun je meer gegevens aanleveren wat voor inspuitsysteem je precies hebt een LE-Jetronic of L-Jetronic, de schema’s zijn verschillend.
    Groet, Marius

    #17910273

    de zwarte is voor contackt plus de rode gewoon op de plus en de groene aan de groene van de bobine

    #17910288

    Alle elektra is goed aangelegd.
    Wat nu bleek is dat de luchtmassa meter verkeerd om zat :wtf

    Nu nog de kleine puntjes op de i zetten zoals temp meter en oliedruk sensor aansluiten.

    Hij loopt als een zonnetje zo mooi :afro

    Nogmaals bedankt!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.