spruitstuk lekt

Forumindex Forums Modellen Omega spruitstuk lekt

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223965

    Heb sinds gisteren een lekkend uitlaatspruitstuk, links.
    ben vandaag bij kwikfit geweest en deze hebben me laten zien dat een bout afgebroken is, (je ziet de schroefbraad nog zitten maat krijg er geen bout op).
    op mijn vraag van wat dat ging kosten.
    Ik weet het niet sterker nog ze willen er niet aan beginnen volgens hun erg veel werk.

    #17704310

    ja klopt want de motor moet eruit. Met een beetje moeite moet het van onderuit ook kunnen.

    Gr Jack

    #17704311

    Ik heb dat probleem (helaas) ook

    Bij mij word het uitboren en je kan er alleen bij met een haakse tol

    Dus word lekker tobben :thumbdown

    En mocht dat nou niet lukken moet bij mij de kop er vanaf en dan op de werkbank uitboren

    #17704312

    :o

    #17704313

    ah, kwikfit…
    Maar wat voor motor dan ? Je avatar doet geloven een A-Omega nl.

    #17704314

    Uit je verhaal begrijp ik dat het tapeind is afgebroken, hier zou een moer op moeten.

    Met een beetje mazzel krijg je die er nog wel uit maar dan zal eerst je spruitstuk eraf moeten.

    De linkerkant (bestuurderskant) is een lastig verhaal omdat het daar helemaal is vol gebouwd.

    Ik hor verhalen dat de motor eruit moet of in ieder geval een stuk omhoog maar heb hier zelf geen ervaring mee.

    Het gaat hier trouwens om een MV6 uit 1995 dacht ik.

    #17704315

    origineel gepost door Jerremy
    Maar wat voor motor dan ? Je avatar doet geloven een A-Omega nl.

    Ja, die gedachte bij de avatar had ik ook meteen. Hebben we het over de Omega-A, dan vallen alle CIH-motoren af (2,4 2,6 en 3,0 de uitlaat rechts) en blijven de OHC-blokken over (1,8 en 2,0) (de diesel eventjes niet meegerekend) Bij de OHC’s kan het toch niet echt een probleem zijn om het spruitstuk te demonteren, ruimte genoeg.

    Bij de Omega-B’s zitten er meer uitlaatspruitstukken links, de V6-en schijnen inderdaad nogal lastig te zijn, heb ik al vele malen gelezen.

    Maar ja, bij KwikFit moet je eigenlijk maar op voorhand geen “moeilijke” vragen stellen :puke

    Andrew

    #17704316

    moet de avatar nog vervangen dat was de vorige 2.4i

    Het betreft nu een Omega B, 2.5i V6 uit ’95

    #17704317

    het is te doen met het juiste matreaal.

    #17704318

    vanaf boven of onder?

    #17704319

    Vanaf boven maar blijft handen schaafwerk.

    Suc6 ermee.

    Gr Jack

    #17704320

    hoe krijg je de draadeindes eruit gedraaid?????

    #17704321

    origineel gepost door gierka
    hoe krijg je de draadeindes eruit gedraaid?????

    Je schrijft dat je de schroefdraad nog ziet zitten maar er geen bout meer op kunt draaien. Nou is het sowieso lastig om een bout op schroefdraad te draaien :P je zult wel een moer bedoelen. Als het spruitstuk weggenomen is, denk ik dat er dus nog een stukje tapeind uit de kop steekt. Misschien kun je er nog net 2 dunne moeren opzetten en die tegen elkaar vastdraaien, met een beetje mazzel komt het hele tapeind eruit als je beide moeren met een dop pakt. En anders voorzichtig een griptang erop zetten als daar plek voor is. Tja, de laatste optie is uitboren, maar of dat met een ingebouwde kop gaat lukken ???

    Andrew

    #17704322

    Als het draadeind nog een stuk uitsteekt als je het spruitstuk eraf haalt is dit nog wel te doen denk ik, alhoewel het niet makkelijk zal gaan. Dan kun je er idd evt 2 moeren op draaien of met de griptang erop.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.