Sportluchtfilter en sportuitlaat

Forumindex Forums Modellen Ascona Sportluchtfilter en sportuitlaat

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259519

    Hallo

    Heeft iemand van julie ervaring met een K&N luchtfilter in een Ascona C
    dan bedoel ik geen vervangingsfilter in het filterhuis, maar een pijp naar voren met een K&N filter.
    Heeft dit voordelen (vermogenswinst) ?
    Hoe sluit ik dit aan op mijn motor ?
    Van welke Opel moet ik dan een luchtfilterhuis monteren ?

    Heeft ook iemand ervaring met een Simons sportuitlaat /
    Levert dit vermogenswinst op ?
    En hoe is het geluid ?

    #18162227

    Dat ligt aan welke motor je hebt op een 1,3 1,6 heeft t totaal geen nut t geluid is natuurlijk wel wat harder bij een 2,0 heeft t wel meer wat meer zin je hoeft er geen wonderen van te ver wachten

    #18162228

    Dit hat je toch al een keer gevraagd

    viewtopic.php?f=11&t=178116

    :wtf

    #18162229

    haha, Mijn 1.6S (16SV 82pk) is zowiezo niet echt Vooruit te schijten, dat word echt niet beter met een Sportuitlaat, en een Open Filter..

    Willem

    #18162230

    @H&T wrote:

    Dit hat je toch al een keer gevraagd

    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=11&t=178116″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    :wtf

    Jij bent goed wakker, nou de rest nog! ;) ;) ;)

    :jerry :jerry :kewlpics

    #18162231

    Oke, ik begrijp dus dat de 1.6s niet makkelijk is op te voeren.
    Is de motor wel makkelijk te vervangen voor een zwaardere motor ?
    Zo ja welke dan ?
    Ik hoef geen strepentrekker, maar een beetje meer vermogen is welkom.
    Zijn er ook Ascona C rijders in de omgeving Nijkerk (Amersfoort) ? :kewlpics

    #18162232

    Welk motorblok is dan zonder al teveel aanpassingen te monteren in een ascona C /
    Het liefst inclusief de 5-bak !

    #18162233

    Je kan een c20ne t makkelijkste monteren die is ook geleverd in de ascona das een 2,0 8v 115 pk

    Zelf bn ik mij ascona c om t bouwen naar 2,0 16v 150 pk standaard

    #18162234

    Bedankt voor de info.

    #18162235

    ik moet zeggen dat ik knap mee kan komen met de 16SV, dat WAS!! met de 16SH wel anders, maar dat kwam omdat de Carburateur niet goed werkte (ja, de Varajet-II inderdaad).

    De Carburateur werkte niet lekker omdat alle gasstangetjes stroef liepen, bijna alle vacuum slangen lek of verdroogd waren, en dat de Choke niet geheel terug geduwd werd, hierdoor ging de 2e trap niet open.. en dat scheelt knap snelheid..

    Willem

    #18162236

    Beste Willem

    Weet jij hoe ik kan testen of de carburateur goed werkt ?
    Ik vind mijn ascona niet echt vlot, traag zelfs.

    Arjan

    #18162237

    Luchtfilter eraf, bij warme motor en Kompleet ingeduwde Choke, moet de schuine klpe van de 2e trap bij volgas langzaam openen..

    Willem

    #18162238

    Open luchtfilter in combinatie met een sportuitlaat (groep A uitlaat), kan zelfs vermogensverlies opleveren.

    #18162239

    Hallo Kan je de 1.6 motor een op een vervangen voor een 2.0 liter ?
    Kun je dan de startmotor, dynamo, inlaat en uitlaatspruitstuk overzetten. ?
    Welk type 5 versnellingsbak kan er dan achter (f16 ) ?

    Ik hoor graag jullie reacties

    #18162240

    nee moet allemaal veranderd worden f16 past er wel achter wel alleen een f16 uit ascona c uit vectra kadett calibra astra f16 bak past niet vanwege montage bak steun te weinig

    assen naven motor steunen uitlaat kabel boom benzinetank benzine pomp benzine leidingen moet allemaal veranderd worden

    #18162241

    Ligt er aan opelpower89:

    Bij de 16SV moet je ALLES overzetten inderdaad, maar:

    Ik heb ook nog een Ascona-C 1986 16SH, en deze heeft:

    > een Bogblock motor (als 2.0i)
    > F16-5 versnellingsbak (als 2.0i)
    > Bigblock wielnaven (als 2.0i)

    Dat houd in, dat zelfs de eigen wielnaven en assen en bak gebruikt kunnen worden.

    Enige wat er aangepast moeten worden is:
    > Tank (zit geen retour op), ivm plaatsing van een externe pomp, kan je deze ook gebruiken van 16SV en E18NV E18NVR met Pierburg 2e3 of 2ee carburateurs.
    > motor zal Compleet met kabelboom Computer en Brandstof relais moeten zijn.
    > Voor een ombouw van 4 naar 5bak moet een aanpassing aan de pook gedaan worden
    > Leidingen brandstof zullen veranderd moeten worden.
    > Uitlaat zal aan het eerste stuk veranderd moeten worden.

    Willem

    #18162242

    Hallo

    Hoe kan ik zien of ik een bigblock in mijn ascona heb zitten ?
    Waar kan ik zien of het blok een SH of een SV is ?

    Is er een topic over het ombouwen van 1.6 S naar 2.0 ?
    Is er ook een 2 liter carburateur motor die makkelijk in te bouwen is ?
    Dan hoef je de benzinetank en leidingen toch niet aan te passen ?

    Hoor het graag van jullie .

    #18162226

    Er is geen 2 liter Carburateurmotor welke makkelijk in te bouwen is.
    Alle 2.0 Dwarsliggers zijn Injectie

    en niet aanpassen van de Tank bij Carburateur: Mijn 1.6S 16SV heeft degelijk een retour op de tank.

    Ascona C1 en C2 hebben de Bigblock motor, dit is de versie met geribbelde achterlichten
    Ascona C3 heeft de Smallblock motor, dit is de verzie met gladde achterlichten

    Heb je handchoke heb je zowiezo een Big-Block

    Optisch verschillen ze ook, zal even foto’s neer zetten:

    1.6S 16SV (smallblock):

    1.6S 16SH (Bigblock):

    Willem

    #18162243

    Oke

    Mijn ascona is uit 1986 en heeft dus een smallblock.
    Dus dan heb ik nodig
    -C20ne blok
    -Kabelboom inclusief computer

    #18162244

    Ging iets fout, was nog niet klaar

    Oke

    Mijn ascona is uit 1986 en heeft dus een smallblock.
    Dus dan heb ik nodig
    -C20ne blok
    -Kabelboom inclusief computer
    -Benzineleidingen.
    -Uitlaatspruitstuk
    -Welke assen heb ik dan nodig ?
    -De benzinetank moet je die aanpassen of vervangen ?

    weten jullie een adresje waar ze deze motoren verkopen ?
    liefst omgeving Amersfoort.
    Heeft geen haast, pas volgend jaar nodig.

    #18162245

    @verzamelopel wrote:

    Oke

    Mijn ascona is uit 1986 en heeft dus een smallblock.
    Dus dan heb ik nodig
    -C20ne blok
    -Kabelboom inclusief computer

    Waarom koop je niet een ascona 2.0i ?
    Ben je meteen klaar.

    #18162246

    Gaos Flevoland in Emmeloord 0527-616060
    die heeft in de loods nog wel wat motoren liggen van de ascona denk ik ,even vragen na Nico die weet het vast wel .Daar staan ook nog wel een x aantal op het terrein dacht ik

    #18162247

    Een tijdje geleden was dr nog een vectra a met een 2.0 8 klepper binnen gebracht.Op t terrein staat niks meer met een 2 liter dacht ik.Het dunt daar ook uit.

    #18162248

    @verzamelopel wrote:

    Oke

    Mijn ascona is uit 1986 en heeft dus een smallblock.
    Dus dan heb ik nodig
    -C20ne blok
    -Kabelboom inclusief computer

    Bijde op de Foto zijn uit 1986, alleen de ene is een Ascona C2, en de Ander een Ascona C3

    Ascona C2: (oranje knippers voor, Geribbelde achterlichten, geen kunstof onderbumper (stalen keienvanger)

    Ascona C3 (witte knippers voor, Kunstof onderbumper, meegespoten gril, gladde achterlichten :

    Willem

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.