Sport demper Jan0405

Forumindex Forums Modellen Astra Sport demper Jan0405

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Gister avond was Jan0405 bij me met een doos met een sportdemper.

hij had het geval gekocht op marktplaats gebruikt nette pot niks van te zeggen.( nieuwe pakking ring en de 2 bouten )

hij heeft een Astra G hatshback en daar begind het dan
    de pot had volgens mij onder een sedan gezeten dus komt nu ff te ver onder de bumper vandaan ( geen vlees om daar in te gaan slijpen lassen ) ,was wel een merk ??pot maar erg universeel zat een pas stukje ingemonteerd met een klem met die montage flens er aan.

natuurlijk heeft Jan een trekhaak en dan begind de lol het past niet zit tegen de haak aan ,daar zit zovel nodeloos ijzer aan de zijkant dus slijpen lassen en passen
    (moraal als je je best niet doet past het nooit) nou pot hangt er netjes onder en na proef rit toch nog ff geslepen aan de plastic zooi van de bumper daar bonkte hij ook nog tegen aan en klaar was hij ..

bij thuiskomst van Jan heeft ie nog ff laten weten dat hij er content mee is geen gebonk meer en hij had het idee dat hij met deze eind demper beter liep.

jongens /mannen als je een sport pot koopt kijk voor een nieuwe en een nieuw pas stuk dat scheelt je een vracht werk. nu 2 uur aan het klooien gewees,,,en het is me werk dus voor de doe het zelver eigenlijk niet te doen .

Bert

goedkoop = duurkoop.

Gewoon remus oid kopen, hangt in 5 mins.

Nou ja goedkoop= duurkoop als je maar voor het juiste type auto haalt en als die van een sedan komt dan kan het wel wat moeilijker worden ja.

het hangt uiteindelijk wel netjes,maar is tenopzichte van een standaard pot wisselen 15 minutjes toch wel even verkijken op het werk wat je er aan hebt zekers omdat het al gebruikte spullen zijn .

maar eind goed al goed ,,dus mijn boodschap was kijk uit wat je koopt .

Bert

origineel gepost door Baas J.
    goedkoop = duurkoop.

Gewoon remus oid kopen, hangt in 5 mins.

Hoi Baas J,

Ik heb een Sebring inderdaad. Wel goed spul dus.
    Enkel ik durf geen trekhaak aan te schaffen omdat dat volgens mij niet past icm een Sebring. Althans dat dacht ik :hmmz

Staat op site leverancier… of demper past icm trekhaak als ik t goed heb..

Heb nog niet zo lang geleden Remus einddemper onder de auto van mn ma gezet (Astra G 3drs 2000 met trekhaak) was geen enkel probleem.

de pot die ik voor Jan heb gemonteerd was ook het probleem niet
    maar wat ik al zei hij heeft ergens onde gehangen waar denk ik geen trekhaak heeft gezeten.

als je deze met het passtuk (zat nu met klem vastgesnoerd niet los te krijgen )nieuw had gemonteerd had ik hem verder naar de motor kant kunnen monteren .

nu zat hij erg dicht op de zeg maar bumper kant en ik had te weing vlees om er zo de slijptol in te zetten en de tussen pijp in te korten . .

maar bij de trekhaak zit een boel staal aan de onderzijde zo,n ronding waar je een stukje van af slijpt zit verder niks aan dus dan gaat het wel .

dus voor diegen die een trekhaak hebben een mooie pot/demper monteren kan gewoon .

zelfs de mega SCHOORSTEEN die Jan nu heeft

Jan foto svp

bert

origineel gepost door Baas J.
    Staat op site leverancier… of demper past icm trekhaak als ik t goed heb..

Thanx, ga ik dat eens uitzoeken :thumbup

hahaa leuk zeg :D ik heb nog geen foto ik kijk morgen wel! Bedankt bert

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.