Sporadisch een witte rookpluim achter de auto

Forumindex Forums Modellen Astra Sporadisch een witte rookpluim achter de auto

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Hallo,

Ik heb een astra G heb daar een x20xer in gehangen en vervoglens omgebouwd naar turbo.
    Nu krijg ik sinds een week af en toe ineens sporadisch een witte rookpluim achter de auto.
    Koelvloeistofpijl blijft gelijk, en dus oliepeil word niet hoger en geen sluge.

Turbo is zo goed als nieuw, nu dacht ik in eerste instatie lekke koppakking, maar vreemde is, dan zou ik toch olie of koelvloeistof moeten verbruiken?

turbo gecontroleerd op olielekken, maar ook niet iemand een idee?

Vandaag nogmaals gekeken, en mn carterontluchting bekeken, toen zag ik dat er toch olie naar het gasklephuis is gelopen, dus slang eraf. Gasklephuis was nog schoon, maar vermoed dat er toch olie door de ontluchtingspijp naar het gasklephuis is gegaan.

Maar wat is dan meestal de oorzaak? Dan moet er toch ergens wat verstopt zitten ofzo?

Ik heb zelf ook af en toe een witte pluim achter mijne. Dit heb ik altijd als ik een week lang rustig aan heb gereden en hem daarna weer op zijn staart trap. In mijn geval is dat er vocht onderin de einddemper ligt en dat deze er dan uit “verdampt” zeg maar.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.