spoel airco pomp vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra spoel airco pomp vervangen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

heeft iemand hier ervaring mee??? how to??? het is me wel uitgelegt hoe het moet maar hoor/zie het graag van andere.

ja hoor is te doen…makkelijkste is met de pomp eraf maar je zal wel geen aircovulapparaat hebben..

riem eraf voorste boutje eruit draaien kan je het bovendste stukje eraf trekken..dan zit de rest met klemmen vast die je met een uitgaande tang moet losmaken.

kan goed vast zitten, voorzichtig eraf tikken met een hamertje. heb er vandaag nog 2 vervangen

succes

dat met die klemmen en uitgaande tang begrijp ik niet…

er zitten een soort borgveren omheen. die moet je met een tang die uitgaat met kleine puntjes eraan losmaken.
    die puntjes van de tang komen in de gaatjes die in het die klem/borgveer zitten.. je ziet t eigenlijk vanzelf als je dat voorste stukkie eraf hebt

tis al gelukt, ik heb voor mijn rc auto’s toevallig zo’n tang nodig dus die kwam goed van pas, 30 min werk aan gehad.

Zie! Goed te doen mooi man

hoi,
    ik wil hier even op reageren als dat mag
    ik heb een zafira en ook mijn spoel is kapot, in de garage vragen ze 250 euro dus dat vind ik nogal wat.
    kan iemand mij even precies duiden waar deze spoel zich dan precies bevind. ik heb gekeken maar zie deze niet

achter de poelie van de aircopomp zit die

dank je, maar helaas ben ik niet zo goed in die dingen thuis dat ik weet waar de pomp zich bevind. oeps

@carlo neve wrote:

dank je, maar helaas ben ik niet zo goed in die dingen thuis dat ik weet waar de pomp zich bevind. oeps

Wat voor motor heb je. En welke astra.
    de pomp kan verschillend geplaatst zijn per motor.

ik heb een zafira van 2004. 1.8

Ik heb het laatst laten doen ivm de poelie muurvast zat en daardoor de pomp eraf moest.
    Bij de airco prijsafspraak gemaakt voor 150 incl service beurt van de airco. Schijnt die kerel ruim 2,5 a 3uur mee bezig te zijn geweest. Dus ik had hem redelijk goedkoop klaar.

@carlo neve wrote:

ik heb een zafira van 2004. 1.8

Als je voor de auto staat. en dan links langs het uitlaat spruitstuk naar beneden kijkt zit daar de airco pomp.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.