Sper (onderdelen)

Forumindex Forums Modellen Manta Sper (onderdelen)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur

Ik heb de sper aan flarden gereden en zoals het nu lijkt zijn sowiso de platen naar z’n grootje, de rest weet ik pas later als alles uitelkaar ligt.

Nu was het zo dat de lamellen altijd bij de BMW Dealer verkrijgbaar waren maar weet iiemand toevallig of dat nog zo is en of de resterende onderdelen (veren e.d.) ook daar te krijgen zijn?

Alle hulp is welkom gezien de korte tijd dat hij eigenlijk weer klaar moet zijn.

neem ff contac op met manta earo

die heeft ook nieuwe delen gebruikt voor zijn sper;)

kan je de losse plaatjes niet gewoon bij zf bestellen henk?

Geen idee JS, ik weet niet eens waar (of op internet) ZF z’n spullen verkoopt.

Zit manta aero hier nog wel?, zie niet zo vaak postings meer van hem.

origineel gepost door henk 400rr
    Geen idee JS, ik weet niet eens waar (of op internet) ZF z’n spullen verkoopt.

Zit manta aero hier nog wel?, zie niet zo vaak postings meer van hem.

heb vorige week
    nog contact gehad via u2u
    met hem;)

sperplaten heb ik hier liggen van de BMW, echter ik weet niet of jij er een “groot”sper in hebt want dan passen ze niet ( bij mij dus ook niet). Bij de BMW is alles nog verkrijgbaar.

Is natuurlijk ook wel effe wat anders rijden daar in Belgie:P

Nou inderdaad, ik was wel iets gewend, maar dit was weer heel iets anders, erg smal en verradelijk.

Ik heb een Mant-B sper erin, dinsdag trekken we de as en sper uitelkaar, dan weet ik wat ik nodig heb, ik hoop dat het huis nog een beetje heel is.

Wie sluipt daar in het struikgewas?

tis gwn letterlijk de avatar van henk

Henk je heb mail :thumbup

Bedankt daarvoor, zodra ik weet wat er mis is met de sper ga ik daarmee aan de slag. :thumbup

Bedankt ook voor deze mooie foto :thumbup dat was wel een leuk stukje trouwens met de bocht rechts-links.

Hoi,

Ik heb toen alle moeite gedaan om ze bij de BMW dealer te bestellen. Uiteindelijk kreeg ik in plaats van de sper plaatjes, een zakje met wat rubbertjes met zowaar het goede bestelnummer haha.

Ik heb ze bij Autrans in Lunteren besteld, deze kwamen direct bij ZF vandaan.

Autrans telefoonnummer is: 0318-484144

Ook erg bedankt :thumbup

origineel gepost door Sheto

daarmee ook dat ik em herkende. Zelfs het nummer klopt?

origineel gepost door henk 400rr
    Nou inderdaad, ik was wel iets gewend, maar dit was weer heel iets anders, erg smal en verradelijk.

Ik heb een Mant-B sper erin, dinsdag trekken we de as en sper uitelkaar, dan weet ik wat ik nodig heb, ik hoop dat het huis nog een beetje heel is.

Ook in een B-manta sper zit verschil in groot en klein.

Morgen gaan we het ontdekken, als ik het niet vergeet zal ik wat fotos maken, en uiteraard even wat nrs en afmetingen noteren

origineel gepost door cruez

origineel gepost door Sheto

daarmee ook dat ik em herkende. Zelfs het nummer klopt?

Ja, ben ooit es creatief geweest met de computer. ;)

Gisteren even de as uitelkaar getrokken en het was nogal een ravage, iets waar ik eigenlijk al voor vreesde is zelfs iets meer geworden dan ik verwachte.

het totale binnenwerk is geruïneerd, planeten tandwiellen compleet weg en de platen naar de bliksem, de rest van de lagers in de as zijn ook kapot.

Zijn in principe alle onderdelen nog te krijgen? of wordt het toch een enkele reis vuilnisbak?

Die is wel goed stuk ja,

Het huis is nog te gebruiken zo te zien.

Denk dat je bij ZF een heel eind komt.

:agentbmw dealer zal je ook kunnen helpen tenzij je zo’n kneusje heb die alles teveel moeite vind

zo henk je hebt je best gegaan:o:o:o

Word misschien toch tijd voor een dikke achteras:o

of een volvo 740 as? veel goedkoper en sterker;)

Is waar, maar wat hier kapot is heeft met een sterkere as weinig te doen. Zo’n Volvo as e.d gebruiken ze omdat het pignon en kroonwiel een stuk groter is dan dat van een Manta asje. En dat is als je er een korte verhouding in hebt( 4.75-5.00 e.d) nou net het zwakke punt bij een Manta as.

@ henk, meet eens even de buitendiameter van de sperplaten. Dan kan ik zien welke ik heb liggen.

nee ok, dat is waar.

maar ik dacht meer onder het motto van: als je nu toch bezig bent…

voor een paar knaken heb je al een volvo as, en voor een paar knaken een rekord as voor de onderdelen.
    dan alleen nog een sper die voor volvo vaak iets goedkoper is. heb je direct 4 link.:cool:

@m400; de schijven hebben een buitendiameter (exclusief de 4 punten) van ±78mm.

@christian-tsx
    ; de auto heeft al jááren een 4-link achteras

Deze achteras is speciaal gebouwd voor deze auto en ik heb d’r 2 van.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.