spaghetti spuitstuk zit muur vast.

Forumindex Forums Modellen Corsa spaghetti spuitstuk zit muur vast.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur

hallo iedereen,

gisteren wilde ik van mijn donor auto het spuitstuk los halen. alles ging soepeltjes los op 1 bout na. ik krijg hem er niet echt af ik weet eigenlijk ook niet wat het is volgensmij is het er zelf op gefabriceerd of zoiets dergelijks.
    Iemand hier ervaring mee?

let niet op de smerigheid van het blok, daarom is het ook een donor auto. het gaat om het achterste boutje aan de linkse kant

Cola erover gieten of WD 40 erop spuiten wil wel eens helpen.

Even laten schrikken met een hamer.

Is dit een bout? want ik zie binnenin schroefdraad en het lijkt net alsof er iets in zit wat afgebroken is?
    Ook raar is dat deze compleet anders is dat de rest, dit is echt een uitstekende bout van 2 cm en die andere zaten gewoon met schroefdraad en een bout erin.

Lijkt op een moer

Goed inspuiten, in laten trekken en dan laten schrikken. Dit enkele keren herhalen, zou dan toch moeten lukken.

Ik zal het eens proberen, laat het vanmiddag weten!
    alvast bedankt

De 2 die ernaast zitten eerst vastdraaien wil ook nog wel eens helpen!

Warm maken lukt ook niet ?

Nou het probleem is volgens mij is dit zelf gefabriceerd, want de “bout” die je ziet is op het spuitstuk vastgelast lijkt net en binnenin zit iets van schroefdraad maar lijkt alsof er iets in is geschroeft en afgebroken. en het is daar ook zo lekker krap en knus bij dat kut stukkie

@Ewoud94 wrote:

Nou het probleem is volgens mij is dit zelf gefabriceerd, want de “bout” die je ziet is op het spuitstuk vastgelast lijkt net en binnenin zit iets van schroefdraad maar lijkt alsof er iets in is geschroeft en afgebroken. en het is daar ook zo lekker krap en knus bij dat kut stukkie

oke want op de foto lijkt het net of er gewoon een tapeind in de kop zit en je spruitstuk gewoon vastzit met een lange moer

Ja en die moet zin in dat tapeind maar hoe krijg ik dat nou t beste los? uitboren of afslijpen?

dus in theorie zou je die MOER van dat tapeind kunnen draaien, ik denk dat ik de brander er bij zou pakken , want anders breekt die waarschijnlijk af als je er nu veel kracht op zou zetten .

dan zal ik eerst het een en ander van het blok af moeten gaan schroeven.
    ik kan er namelijk niet met een sleutel of ratel bij…. grrr kan me niet voorstellen waarom iemand zoiets erop maakt zeg…

nou volgens mij zit het af fabriek ook zo , en bij de meeste modellen ook , allemaal tapeinden in de kop , en dan spruitstuk vastzetten met moeren , niks apart aan hoor

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.