spaghetti inlaat wel of niet?

Forumindex Forums Modellen Corsa spaghetti inlaat wel of niet?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256977

    Goeiendag allen!

    Op mijn donorauto ligt nog een Spaghetti inlaat en een groep A uitlaat.
    De groep A uitlaat ben ik zeker van plan om om te gaan zetten maar is het dan slim om meteen de inlaat over te zetten?

    Wat zijn de voor en nadelen etc?
    en hoeveel werk is het?

    alvast bedankt!

    #18125871

    Spaghetti inlaat? Heb je een foto, want dat zegt me helemaal niks. Bedoel je niet iets in de trand van een Mantzel Powerbox oid?
    Spaghetti uitlaten ken ik wel. En ja, dat is altijd leuk om te monteren.

    #18125872

    Ja sorry het gaat van de motor naar de uitlaat als je de moterkap openmaakt dan zit het aan de voorkant en gaat onder de motor door en zit vast aan de uitlaat

    #18125873

    dat heet uitlaat spruitstuk… ;)

    #18125874

    ik had ookal vraagtekens bij een spaghettie inlaatspruitstuk :jerry

    #18125875

    Oke dan even opnieuw king:

    Ik heb een uitlaat spruitstuk liggen is het de moeite om deze erop te monteren, zo ja waarom?
    alvast enorm bedankt! :angel

    #18125876

    betere gasresponse

    Willem

    #18125877

    Klopt! Heb de oude van Willem. Zeker icm een powerbox merk je dat wel.

    #18125878

    ja powerbox komt er niet op aangezien hij al 238dk gelopen heeft en ik niet weet hoelang hij het nog vol houdt en alles wat ik heb liggen kan ik er net zo goed opleggen.

    #18125879

    en, wat maakt km stand uit??

    of de motor is goed, of de motor is slecht!!

    #18125880

    Mooi voorbeeld:

    Kocht een Vectra-B (2.5 V6) caravan met 232.000km op de klok, kort erna de auto meegenomen op een Rit door duitsland, en deze van Leer tot aan Oberhausen Vrijwel Continu gevloerd gehouden, gaf ie niks om, en het liep nog harder dan fabrieks opgegeven ook!!

    8000km gereden met het apparaat, oliepeil is niks gezakt in die tijd..

    Willem

    #18125881

    nee dat klopt, maar als ik er dan van alles op koop en over 5000km knalt ie uit elkaar op houdt die ermee op vind ik het zonde van het geld en het geld komt nou niet met bakken binnen

    #18125882

    ja powerboxje monteren als je m al hebt kost niks haha…

    als je m niet hebt kan het zonde zijn, tenzij je met dit type motoren verder wilt uiteraard.

    Willem

    #18125883

    Ik heb een goed gevulde schuur alleen powerbox zit er helaas niet in! :(

    #18125884

    had ooit een spagettie, maar die heb ik niet meer (joop1970), en de powerbox doe ik nog niet weg…

    Willem

    #18125885

    spagettie heb ik zelf liggen, met een groep A uitlaat die eronder komt, luchtfilter nieuw en een Motorstang (ben even de naam kwijt).
    Ook nog borbet velgen, compleet interieur, achterlampen, orginele voorbumber en die moeten er allemaal zaterdag in dus word nog wat…Hoeveel kost overigens z’n powerbox over het algemeen?

    #18125886

    voor 200-300 euro zie je hem regelmatig voorbij komen. Zijn er ook van andere merken, in engeland bouwen veel mensen dat ding zelf.

    #18125887

    ahh oke, valt nog mee.

    #18125888

    Die uit engeland zijn een stukje goedkoper:
    http://www.ebay.co.uk/itm/OPD-performance-inlet-manifold-corsa-tigra-barina-X16XE-X14XE-C16XE-/261196807817?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3ACorsa&hash=item3cd08afe89″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Theoretisch gezien wat minder, geen afgeronde hoeken aan de binnenkant, geen relief. Of je het merkt weet ik niet, zal niet veel verschillen en als je geen 200pk uit je 1.6 wil gaan persen kunje net zo goed de goedkopere nemen.

    #18125889

    Dit is ook wel mooi, weet niet hoe handig je bent?
    http://ruostepeikko.com/imusarjan_rakennus.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18125890

    pfoe dat word lastiger maar ziet er wel leuk uit

    #18125891

    of een lexmaul. die is gelijkwaardig. toevallig een tijd terug iemand gesproken die er wel erg tevreden over was.

    #18125892

    Ligt eraan welk merk het spruitstuk is… Ik heb slechte ervaringen met de meeste.. Alleen SRS vind ik te vertrouwen, maar is vooral japans.. De meeste scheuren af op de lasnaden, maar is wel beter voor de gasflow ja..

    #18125893

    het onderste deel blijft in deze origineel ;)

    #18125894

    Een lexmaul ram induction bedoel je? Die levert minder op dat de powerbox omdat je nog steeds de lange intake hebt. Bij de lexmaul krijg je alleen meer het ram air intake effect, niet zozeer energiewinst door de kortere intake (die je dus niet hebt)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.