soldeer afzegelen?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum soldeer afzegelen?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

hallo,

ik heb een vraag ik ben bezig met het inbouwen van een mid,
    nu moet ik van gele naar grijze stekker, en heb ik van een oude mid de printplaat gehaald zodat ik daar de kabels van de grijze stekker op kan solderen en dan op de gele stekker kan doen.

maar die puntjes zitten allemaal vrij dicht bij elkaar kan ik dit ergens mee afsealen, (lijm?) of bestaat er vloeibaar tape ofzo?

Erwin

Als het elkaar niet raakt op een printplaat is er niks aan de hand denk ik. Eigenlijk heb je daar een fijne soldeerpunt voor nodig. en niet teveel soldeer gebruiken.

heb ik gedaan klein beetje soldeer en een fijne punt maar het zit allemaal wel dicht bij elkaar natuurlijk.

daarom dacht ik misschien kan ik er iets tussen doen.

Erwin

Dubbelpost

Is niet echt nodig hoor. In principe vloeit de soldeer alleen op de daarvoor aangewezen plaatsen. Dat groene of gele tussen je contactpunten is als het ware de isolatie.

spuitbusje print sealer/beschermer. Bijvoorbeeld een spuitbusje “Plastik 70” of “Urethan 71” van Kontakt Chemie. Verkrijgbaar bij de meeste elektronica-onderdelen winkels.
    Problem solved :)

aah oke zoiets zocht ik!!

Top!

Erwin

You’re welcome :)
    Je kan trouwens ook hotglue (hete lijm uit zo’n pistooltje) gebruiken. Doet meteen dienst als trek-ontlasting.
    Maar die spuitbusjes vloeien beter zodat het beter verzegelt.

oke, ik vond die ruimtes zo klein en solderen is ook niet echt muurvast daarom!

Dankje wel!

Erwin

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.