snerpend geluid stuurpomp ( met filmpje/geluid )

Forumindex Forums Modellen Astra snerpend geluid stuurpomp ( met filmpje/geluid )

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

hi all,

vorige week heeft de trouwe astra g (2000, 1.6 16v) een beurt gehad en is de airco weer op druk gezet en sindsdien maakt de stuurbekrachtigingspomp een vreemd geluid.

geluid is te horen bij het recht staan van het stuur, in stilstand dus en zeer onregelmatig. als ik mijn hand op de pomp leg voel je ook dat de pomp de herrie maakt.

https://www.dropbox.com/s/gcyxljlw9kdywdi/VID_20140617_221652.mp4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    hoor je het een aantal keer van buiten. een zeurend kort geluid van een seconde. bij 2, 8 en 10 seconden.

nog een filmpje van binnen, bij 2, 5 en 8 sec te horen.

https://www.dropbox.com/s/yhbc748vbbs4v7m/TRIM_20140617_224921.mp4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

ik heb gekeken of er genoeg olie inzit, dit is wel het geval.
    de stuurbekrachtiging werkt verder wel naar behoren.
    tijdens het sturen slaat de pomp echt aan dus kun je het geluid niet meer onderscheiden.

vragen; is die pomp aan zn einde?
    kan dit zijn gekomen door een beurt/ airco service?
    is het te doen om zo’n pomp te vervangen of haal je dan meer ellende op je hals?

bedankt alvast!

Niemand een idee?

Ik wil eigenlijk gewoon weten of ik straffeloos een andere pomp kan halen en installeren of dat het misschien toch iets anders kan zijn?

Wat is de kleur van de olie? Dient doorzichtig te zijn, wellicht dat er ATF oid inzit, dit is niet goed.

Anders vrees ik het ergste voor je pomp…

Vervangen is wel een klusje, maar op de brug wel te doen.

@koenelsenaar wrote:

Wat is de kleur van de olie? Dient doorzichtig te zijn, wellicht dat er ATF oid inzit, dit is niet goed.

Anders vrees ik het ergste voor je pomp…

Vervangen is wel een klusje, maar op de brug wel te doen.

Groene olie. Lijkt me de originele van Opel te zijn.

Groene olie inderdaad.

Lastig te horen door de wat mindere geluidskwaliteit, maar lijkt inderdaad op een versleten pomp.
    of Verkeerde olie.

Willem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.